نسخه چاپی

بهترین‌های ریاست مجلس از نگاه مطهری

عکس خبري -بهترين‌هاي رياست مجلس از نگاه مطهري

عضو موسس جبهه صدای ملت گفت : شخصاً لاریجانی را برای گزینه ریاست مجلس نهم قبول دارم و پس از آن مصباحی مقدم، باهنر و توكلی را گزینه‌های مناسب دیگری برای ریاست مجلس نهم می دانم.


به گزارش نما به نقل از مهر، علی مطهری امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ائتلاف صدای ملت در انتخابات دور دوم مجلس افزود: فهرست صدای ملت براساس نیاز جامعه تشکیل شد. احساس کردیم که می‌توانیم نگاه سیاسی خود را عرضه کنیم. ضمن آنکه نه در تشکل اصولگرایی جا می گیریم و نه در تشکل اصلاح طلبی بلکه ائتلاف صدای ملت برگرفته شده است افراد معتدل هر دو جریان است.

وی با بیان اینکه برداشت درست از ولایت فقیه یکی از اصول صدای ملت است، افزود: این برداشت نباید منافی آزادی باشد. از این رو باید هر فردای بتواند آزادانه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کند و فقط متوسل به نظرات مقامت معظم رهبری نشود.

این نماینده مجلس همچنین افزود: ائتلاف صدای ملت بر نقد پذیری و پاسخگو بودن مسئولین تاکید دارد. به آزادی اجتماعی احترام می‌گذارد. البته باید تعریفی از آزادی ارایه داد منظور ما از آزادی، آزادی کشورهای غربی نیست.

عضو موسس ائتلاف صدای ملت افزود: این ائتلاف از نظر آزادی بیان به اصلاح طلبان و از نظر آزادی اجتماعی به اصولگرایان نزدیک است.

مطهری افزود: با اینکه ما امکانات دو جریان شاخص (جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری) را نداشتیم اما با این اوصاف توانستیم نتیجه خوبی را در انتخابات به دست آوریم. صدای ملت 20 روز قبل از انتخابات دور اول تشکیل شد ولی باز توانست 5 نفر از نامزدهای مورد نظر خود را به دور دوم بفرستند و این برای ما پیروزی محسوب می‌شود.

وی نامزدهای صدای ملت در دور دوم را نیروهای با سابقه و معتدل معرفی کرد و گفت: برخی از اصولگرایان در این دوره از انتخابات این مطلب را بیان کردند که چرا در فهرست خود سهیلا جلودارزاده یا محجوب را قرار دادید. آنها اصلاح طلب هستند. من خطاب به این افراد گفتم که خانم جلودارزاده عملکرد خوبی را در مجالس گذشته داشته است.

مطهری اضافه کرد: بنده خودم از آقای علی اکبر ناطق نوری درباره فعالیت جلودارزاده در ادوار گذشته مجلس سوال کردم که وی در پاسخ جلودارزاده را فردی معتقد و معتدل معرفی کرد. همچنین آقای محجوب نیز فردی اصولگرا است،‌ وی در دوره اول انتخابات بیشتر روزها را روزه می‌گرفت.

عضو موسس ائتلاف صدای ملت با بیان اینکه ما گروه تنهایی هستیم افزود: یک عده تما تلاش خود را به کار بستند تا ما حذف شویم و در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار نگیریم در حالی که من رای خوبی داشتم اما نگذاشتند که در آن فهرست قرار گیرم. همچنین پیامک های زیادی را علیه بنده منتشر کردند .

وی گفت: از مردم تهران می‌خواهم که در دورم انتخابات به صورت فعال شرکت کنند تا وکیل‌الدوله‌ها وارد مجلس نشوند. من شک ندارم که اگر مردم با مشارکت بالا در انتخابات شرکت کنند تشکل متبوع ما پیروز می‌شود.

مطهری در ادامه با بیان اینکه هر گروهی نامزدهای مورد نظر خود را اصلح معرفی می‌کند اظهار داشت: من علاوه بر نامزدهایی که در فهرست صدای ملت قرار دارند، آقایان مصباحی مقدم، الیاس نادران، محمدرضا باهنر، حجت‌الاسلام کازرونی، اسدالله بادامچیان و احمد توکلی را نامزدهای اصلح می‌دانم

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال حذف شما در فهرست جبهه متحد اصولگرایان بودند افزود: قبل از حذف من در فهرست جبهه متحد هیات اجرایی صلاحیتم را رد کرد که پس از این رد صلاحیت مقام معظم رهبری واکنش نشان دادند و افزودند چرا مطهری را رد صلاحیت کردید، وی به تکلیف خود عمل می‌کند و نمی دانم آیا اگر این گفته‌ها از سوی رهبری بیان نمی‌شد شورای نگهبان نیز صلاحیت من را رد می‌کرد یا نه؟

مطهری افزود: من بنای نام بردن افراد را نداشتم اما از آنجایی که به ما ظلم شده است باید بگویم که چه کسانی با حضور بنده در فهرست جبهه متحد اصولگرایان مخالفت کردند.

وی گفت:‌ حدادعادل، علیرضا زاکانی، خاموشی و حسین فدایی خود را به زمین و آسمان زدند تا من در فهرست جبهه متحد قرار نگیرم.

خبرنگاری از مطهری درباره انتخاب رئیس مجلس نهم سوال کرد و این که اگر نامزدهای مورد حمایت شما به مجلس راه یابند از ریاست حداد حمایت می کنند یا از ریاست علی لاریجانی؟ که وی در پاسخ اظهار داشت:‌ از الان نمی‌شود درباره انتخاب رئیس مجلس نهم اظهار نظر کرد چرا که تکلیف 65 کرسی مشخص نشده است ولی شخصاً لاریجانی را برای گزینه ریاست مجلس نهم قبول دارم.

وی گفت: پس از آن مصباحی مقدم، باهنر و توکلی را گزینه‌های دیگری برای ریاست مجلس نهم می دانم.

مطهری با بیان اینکه به حدادعادل احترام قائلم و شخصیت علمی و فرهنگی وی برای من قابل احترام است، افزود: ولی با این حال معتقدم وی گزینه مناسبی برای مجلس نهم نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حمایت مراجع تقلید از وی افزود: مراجع تقلید حتماً احساس تکلیف کردند که از نامزدی بنده حمایت کنند.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...