نسخه چاپی

همه ركوردهای منحصر به فرد مسی

عکس خبري -همه رکوردهاي منحصر به فرد مسي

به گزارش نما، بدون شک لیونل مسی یکی از نوابغ دنیای فوتبال است. او از همان دوران نوجوانی نبوغ خود را در فوتبال به رخ همگان کشید و با جا به جا کردن رکوردهای مختلف خود را به عنوان یک بازیکن تاریخ ساز و البته اسطوره ای نه تنها برای باشگاه بارسلونا بلکه برای تاریخ فوتبال تبدیل کرد. بسیاری معتقدند او اکنون بزرگ ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان و بالا تر از مارادونا و پله است حتی بدون قهرمانی در جام جهانی. در زیر نگاهی اجمالی داریم بر برترین رکورد های لیونل مسی.
برترین گلزن تاریخ یک باشگاه

لینول مسی با دو گلی که برابر رایو والکانو به ثمر رساند تعداد گل هایش را برای بارسلونا به 336 رساند تا صاحب رکورد بیشترین گل زده در تاریخ برای یک باشگاه شود . پیش از این رکورد فوق در اختیار ساررا مهاجم افسانه ای اتلتیکو مادرید بود که در 15 سال موفق به زدن 333 گل شده بود . در رده سوم نیز رائول گونزالس از رئال مادرید با تعداد 323 گل قرار دارد.
پنجمین گلزن تاریخ لالیگا

لیونل مسی با 226 گل در لیگای اسپانیا، پنجمین گلزن برتر این رقابت‌ها محسوب می‌شود. برای بازیکنی که 27 سال سن دارد، چنین رکوردی خارق العاده محسوب می‌شود. او 25 گل تا رسیدن به رکورد تلمو ساررا فاصله دارد که 251 گل با آتلتیک بیلبائو در لیگا به ثمر رسانده است. پس از او هوگو سانچس با 234 در رده دوم قرار دارد. رائول با 228 گل در رده سوم قرار دارد و آلفردو دی استفانو با 227 گل چهارم است. با توجه به سن و سال مسی پشت سرگذاشتن این رکورد قطعی به نظر می‌رسد.
جوان ترین بازیکنی که 200 گل در لالیگا به ثمر رسانده است

لیونل مسی شاید با رکورد تلمو ساررا فاصله داشته باشد، اما او توانسته است به رکورد جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شود که توانسته 200 گل در لیگ اسپانیا به ثمر برساند.
بیشترین گل زده در یک سال

لیونل مسی در سال 2012 توانست در یک سال 91 گل را به ثمر برساند تا یک رکورد جالب توجه داشته باشد، از این 91 گل مسی 79 گل را برای باشگاهش بارسلونا به ثمر رسانده بود.
کسب 4 توپ طلای جهان

لیونل مسی در ژانویه 2014 در رقابت با کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری نتوانست به عنوان برتری بازیکن فوتبال جهان انتخاب شود، اما او تاکنون توانسته چهار بار این جایزه ارزشمند را از آن خود کند تا از این حیث در تاریخ فوتبال جهان بی‌نظیر باشد.

او همچنین سه بار نیز توانسته «کفش طلای اروپا»، چهار بار «کفش طلای لیگ قهرمانان اروپا» و پنج بار نیز به عنوان بهترین بازیکن لالیگا انتخاب شود.
درخشش در لیگ قهرمانان اروپا

لیونل مسی در سپتامبر 2013 توانست به اولین بازیکنی تبدیل شود که توانسته چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کند. او همچنین تنها بازیکنی است که توانسته در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا پنج گل را به ثمر برساند که در دیداری برابر لورکوزن این مهم برای او شکل گرفت. او تاکنون 65 بار توانسته در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند و تنها شش گل برای رسیدن به رکورد رائول گونزالس فاصله دارد. این رکورد نیز شکستنی است هرچند اصلی‌ترین رقیب پرتغالی او نیز وضعیت خوبی دارد

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...