نسخه چاپی

ساركوزی درصدد جلب حمایت اسرائیلی ها

عکس خبري -سارکوزي درصدد جلب حمايت اسرائيلي ها

رئیس جمهوری فرانسه كه نامزد انتخابات فعلی در این كشور نیز بشمار می رود خواستار حمایت اسرائیلی ها از وی در دور دوم انتخابات شد.


به گزارش نما، مهر به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: نیکلا سارکوزی که این روزها در فرایند انتخاباتی روزهای خوشی را سپری نمی کند از شهروندان فرانسوی که در اسرائیل به سر می برند و دارای تابعیت مضاعف هستند خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از وی حمایت کنند.

درخواست سارکوزی در حالی است که روز گذشته فرانسیس اولاند رقیب سر سخت وی نیز در اظهاراتی علیه ایران بر آن شد تا آرا یهودیان و لابی اسرائیل در فرانسه را به خود جلب کند.

رئیس جمهوری در نامه ای به رای دهندگان فرانسوی که در اسرائیل ثبت نام کرده اند، نوشت: من به حمایت و وفاداری شما نیاز دارم و از شما می خواهم تا در انتخابات شرکت کنید و این مشارکت خود را حتی بیشتر از آنچه که در دور اول بوده نشان دهید.

در این نامه که از سوی "والری هوفنبر" وابسته سابق فرهنگی سفارت فرانسه در تل اویو برای حامیان فرانسه زبان و جامعه فرانسوی های مقیم بندر نتانیا خوانده شد آمده است: نیکلا سارکوزی تنها گزینه ماست و ما ثابت خواهیم کرد که در رای گیری دور نخست اشتباه شده و ما برنده خواهیم شد.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...