نسخه چاپی

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تهدید امنیتی استكبار روی خط استواست

فرمانده نیروی دریایی ارتش چمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه تهدید امنیتی استكبار امروز روی خط استوای كره زمین و در خلیج عدن و اقیانوس اطلس قرار دارد اظهار كرد: استكبار امنیت را ظرف چند سال گذشته در این منطقه از بین برده و تلاش می كند كه این ناامنی استمرار داشته باشد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در همایش بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس و دهمین همایش علوم و فنون دریایی ایران با بیان اینکه در هر شرایطی در دریا به امنیت نیاز داریم افزود: از آنجا که هر کاری در ساحل، آب های آزاد دنیا و کف دریا نیاز به امنیت دارد پس باید امنیت لازم برقرار شود زیرا در صورت نبود امنیت نمی توانیم در دریا حضور داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه امنیت با داشتن قدرت دریایی امکانپذیر است اظهار کرد: برای انجام تمام فعالیت‌ها، نیازمند ایجاد امنیت در دریا هستیم و با توجه به اهمیت آب‌های آزاد دنیا، باید از ساحل جدا شویم و به دریاهای آزاد برویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه شش حوزه ژئوپلتیک در جوار ایران قرار دارد، گفت: سه حوزه دریایی خزر، خلیج فارس و دریایی عمان، موضوع موقعیت ژئوپلتیک ایران در بحث دریا را با اهمیت کرده است.

دریادار سیاری ادامه داد: از نظر مرزهای جمهوری اسلامی، مجاورت با اقیانوس هند دارای اهمیت زیادی است و به عنوان بزرگترین مزیت کشور محسوب می شود که با توجه به موقعیت ژئوپلتیک ایران در مرزهای دریایی و ارتباط مستقیم با آب های آزاد دنیا، این موضوع سبب شده که ایران دروازه طلایی با جهان داشته باشد.

وی به اهمیت منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خلیج فارس به عنوان منبع انبار انرژی جهان معروف است، بطوریکه روزانه 13 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز و سه میلیون بشکه از تنگه باب المندب جابجا می شود.

به گفته وی ایران کشوری دریایی است و با تهدیدهای دریایی هم مواجه است و چون منافع دریا متعلق به همه است، ما نیز از این منافع استفاده می کنیم.

دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه قدرت دریایی موجب اقتدار می شود، افزود: اگر سه مولفه نظامی، تجاری و علوم و فنون دریایی را داشته باشیم، می توانیم بگوییم قدرت دریایی خوبی داریم و این قدرت در تمام حوزه های مختلف می تواند تاثیرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به نیروهای توانمند دریایی اشاره کرد و گفت: این نیروها در حوزه‌های سیاست و مسایل بین المللی، علوم و فناوری، امنیت ملی، آبادسازی ملی، اقتصاد ملی و اجتماع و فرهنگ نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...