نسخه چاپی

اسدالله عسگراولادی:رمز سلامتی من در كار كردن است

رییس كمیسیون صادرات ایران و رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: من در رشته خودم سلطانم، من سلطان زیره و پسته‌ام.

اسد الله عسگر اولادی در دومین نشست تخصصی کارآفرینی، با اشاره به تعریف خود از کارآفرینی افزود: کارآفرین موفق کسی است که کارآفرینی سنتی را به کارآفرینی علمی پیوند دهد.

وی با اشاره به اهمیت تجربه در اقتصاد از مسوولان دانشگاههای کشور خواست زمینه بازدید دانشجویان از کارخانه ها را فراهم کنند تا دانشجویان از نزدیک با فضای کسب و کار آشنا شوند و بین صنعت و دانشگاه نیز پیوند ایجاد کنیم چرا که همین پیوند است که می تواند باعث رشد و توسعه بیش از پیش کشور شود.

وی با طرح این سوال که چه کسی باید زمینه ارتقای بهره وری را فراهم کند،افزود: تنها در سایه برخورداری از یک فضای دانشگاهی پویا است که می توان زمینه این ارتقاء را فراهم کرد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه دانشجویان نباید دنبال استخدام و حقوق اداری باشند اظهار کرد: قشر دانشجو باید پس از اتمام دانشگاه وارد بازار کار شده و کارآفرینی کنند نه اینکه منتظر استخدام در یک اداره شوند.

این فعال بازرگانی، با بیان اینکه ثروت یک ارزش است افزود: تنگ نظری در داشتن، خوب نیست، داشتن یک ارزش است

وی با اشاره به خاطره ای از امام(ره)،گفت: من از امام در مورد کسب ثروت سووال کردم و ایشان فرمودند اگر از راه حلال باشد کسب ثروت نه تنها ایرادی ندارد که یک ارزش نیز هست.

پرداخت نقدی یارانه‌ها مردم را تنبل می‌کند

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: پرداخت نقدی یارانه ها، مردم را تنبل می کند.لذا باید به جای یارانه نقدی برای مردم کار ایجاد شود زیرا نمی توان در کشور 70 میلیون نفر امدادگیر داشته باشیم.

ایران تنها 0.47 درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارد

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین و رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه کشور چین 17.6 درصد از اقتصاد جهان را در دست دارد، تصریح کرد: آمریکا با سهم 21 درصدی از اقتصاد جهان در رتبه نخست قرار دارد و این درحالی است که ایران تنها 0.47 درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارد و در رتبه 141 جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه ما در مقابل کشور مسوولیم افزود: اگر می خواهیم سهم بیشتری از اقتصاد دنیا را داشته باشیم باید با وحدت و همبستگی و بدور از بازی های جناحی و سیاسی به فکر رشد اقتصادی کشور باشیم.

نمی توان با همه دنیا قهر بود

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ما اقتصاد بیماری داریم اظهار کرد: برنامه های چهارم و پنجم خوب اجرا نشده و اگر می خواهیم عقب افتادگی های ناشی از عدم اجرای این برنامه جبران شود باید در برنامه ششم همدوش با دولت تلاش بیشتری کنیم.

عسگراولادی، با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی باید از دولت دکتر روحانی و سیاستهای اقتصادی آن حمایت کنیم.

این فعال اقتصادی با اشاره به برخی هجمه ها علیه دولت یازدهم، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید به این دولت فرصت داد.

وی به مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های غربی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز نمی توان با دنیا قهر کرد. ما برای توسعه خود نیازمند تعامل و ارتباط با دنیا هستیم.

وی با اشاره به توفیقات دولت در چند ماه اخیر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر به ایران چراغ سبزها داده شده و ارتباطات و تعاملات اولیه دوباره برقرار شده است.البته همانطوری که رهبری نیز فرموده‌اند باید مذاکرات با حفظ عزت باشد. ضمن اینکه باید بدانیم ایران اسلامی برای دنیا حرف دارد و لذا برای بیان این حرف ها باید با حفظ ارزشها به مذاکره بپردازیم.

عسگراولادی با بیان اینکه دولت یازدهم تازه وارد عرصه شده افزود: صدای شکستن دیوار تحریمها به گوش می رسد.

وی جذب اعتماد جهانی را ضروری خواند و ادامه داد: کنترل تورم و اشتغازایی باید مهمترین هدف و رویکرد اقتصادی دولت یازدهم باشد تا زمینه بیش از پیش اشتغال جوانان در کشور فراهم شوند.

یک شب هم در بیمارستان نخوابیده ام

عسگراولادی در ادامه رمز موفقیت خود را صداقت و خوش قولی بیان کرد و افزود: رمز سلامتی من نیز در کار کردن است و از این رو با این که در آستانه 80 سالگی هستم و تاکنون یک شب هم در بیمارستان نخوابیده ام.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...