نسخه چاپی

نوجوانان را نصیحت نكنید!

یك روانشناس و مشاور خانواده گفت: نوجوانان هیچ‌گاه از نصیحت تأثیر نمی پذیرند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سارا امیرجان در نشست «آسیب‏‌های اجتماعی و تربیت فرزندان»، با بیان اینکه خانواده مهم‏ترین رکن هر جامعه محسوب می‏‌شود؛ بنابراین آسیب آن به معنای آسیب کل جامعه است.

گفت: امروز اگر طریقه استفاده درست از تکنولوژی را به فرزندان نیاموزیم، ممکن است خطرناک باشد.

وی ادامه داد: والدین باید چگونگی رفتار با نوجوانان را بیاموزند و با آنان رفتاری درست داشته باشند؛ چراکه نوجوانان هیچ‌گاه از نصیحت تأثیر نمی‌پذیرند رفتار ما باید رفتاری دوستانه و دور از نصیحت ها باشد.

این روانشناس و مشاور خانواده خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات دیگر نوجوانان این است که علاقه دارند، هر چیزی را خود تجربه کنند و اگر به درستی راهنمایی نشوند، ممکن است مضر باشد.

امیرجان خاطرنشان کرد: امروز خطرات زیادی نوجوانان و جوانان را تهدید می‏‌کند و اگر خانواده‏‌ها آموزش نبینند و از این خطرها آگاه نباشند، ممکن است فرزندشان مورد آسیب قرار گیرد.

وی افزود: بیشترین آسیب‏‌هایی که دشمن برایش برنامه‏‌ریزی کرده در فضای مجازی طراحی شده است.

این روانشناس و مشاور خانواده گفت: امروز با وجود جنگ نرم خانواده‏‌ها باید با دقت بیشتری با فرزندان خود رفتار کنند و همچنین دقت بیشتری در رفتارها و دوستان آنها داشته باشند.

ایمان و اخلاق در فرهنگ دینی ملاک انتخاب همسر است

یک کارشناس روانشناسی گفت: مهم‏ترین ملاک در فرهنگ دینی برای انتخاب همسر ایمان و اخلاق است.

لیلا قیاسی در نشستی با موضوع «افزایش جمعیت» و شعار «فرزند بیشتر برکت بیشتر» اظهارکرد: ازدواج هسته اولیه ایجاد خانواده و به نوبه خود، سنگ بنای جامعه انسانی است.

وی افزود: ازدواج زمینه ساز مطلوب‏ترین فرصت برای زیباترین تلاقی چشم‏‌ها، گیراترین تبادل کلام‏‌ها، تجلی متعالی ارزش‏‌ها و محبوب‏ترین کانون نزد خالق متعال است.

این کارشناس روانشناسی بیان کرد: پیامبر (ص) فرموده‏ اند«هیچ کانونی در اسلام بر پا نشده است که نزد خداوند از کانون ازدواج محبوب‏تر و عزیزتر باشد».

قیاسی خاطرنشان کرد: ازدواج علاوه بر آرامش روانی و ارضای غریزه جنسی، تعهد و تکامل اجتماعی را در پی داشته و زمینه‏ ساز بروز استعدادها و توانمندی‏‌های نهفته درونی می‏‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از ازدواج شخصیت انسان تبدیل به یک شخصیت اجتماعی می‏‌شود و خود را مسئول حفظ همسر و آبروی خانواده و تأمین وسایل زندگی فرزندان آینده می‏‌بیند به همین دلیل تمام ابتکار و استعداد خود را به کار می‏‌گیرد و از ظرفیت‏‌های موجود خود کمال استفاده را می‏برد و به بالندگی بیشتری نایل می‏‌شود.

این کارشناس روانشناسی تصریح کرد: تأخیر در ازدواج از سنین جوانی، که سن نیاز به همسر است، موجب مشکلات روانی و عاطفی در فرد می‏‌شود، زیرا در این مقطع زندگی، نیازهای عاطفی و جنسی در هر فردی فعال است و توان کافی در او وجود دارد.

قیاسی اضافه کرد: اگر این نیاز به طور صحیح ارضا نشود، یا باید سرکوب شود و یا به شیوه‏‌ای نامناسب و ناهنجار تأمین شود که در هر صورت موجب احساس گناه شده و به عزت نفس فرد آسیب می‏‌رساند.

وی گفت: از مزایای مهم ازدواج، قرار گرفتن در ولایت و حمایت خداوند، به خشم آمدن شیطان، حفظ و کامل شدن ایمان جوانان، مضاعف شدن ثواب عبادت، زیاد شدن روزی و... است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...