نسخه چاپی

بحرین: سازمان ملل برای ما اهمیت ندارد

عکس خبري -بحرين: سازمان ملل براي ما اهميت ندارد

نخست وزیر بحرین در اظهاراتی جنجالی با بیان این كه سازمان ملل "كه از مسیر درست منحرف شده است" برای منامه مهم نیست، اظهار كرد: آمریكا علیه بحرین توطئه چینی می‌كند!

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، روزنامه اخبار الخلیج، سخنان جنجالی خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین را که در نشست هفتگی دولت مطرح شد، منتشر کرد.

به نوشته این روزنامه، نخست وزیر بحرین در این جلسه اظهار کرد: کسانی که مخالفان کشور هستند، ابزارهای طرف‌های خارجی هستند و به همین دلیل ما باید برای مقابله با طرف‌های خارجی یکپارچه شویم. چرا که آمریکا و حتی سازمان ملل نیت‌های خبیثانه خود علیه بحرین را بر ملا کرده‌اند. اما تمام این ابزارهای شرارت نتوانستند به کشور ما لطمه بزنند.

این سخنان در شرایطی بر زبان رانده می شود که حمایت امریکا از حاکمان بحرین در مقابل مردم این کشور، تاکنون ضامن بقای آل خلیفه در قدرت بوده و سرکوبگری آنها طی 3 سال گذشته با تلاش امریکای مدعی حقوق بشر و دموکراسی از دید جهانیان پنهان مانده است.

وی تصریح کرد: این کشورهای متخاصم برای ما مهم نیستند. سازمان‌هایی که برای مقاصد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی سازمان ملل نیز که از مسیر درست منحرف شده است، برای ما اهمیت ندارد. چیزی جز کشور و مردم و منفعت آنها برای ما مهم نیست. ما برای کشور و مردممان امنیت و ثبات را می‌خواهیم.

خلیفه بن سلمان آل خلیفه افزود: این کشورها همان سیاستی را علیه بحرین در پیش گرفتند که در خصوص سوریه و عراق اتخاذ کرده‌اند. آنها کشورهایی هستند که تنها منافع خودشان برایشان اهمیت دارد و آنها حتی راضی به این هستند که سوری‌ها در خارج از کشور خودشان آواره بشوند تا ترکیه در چادرهایی به آنها پناه بدهد.

وی تصریح کرد: ما با عنوان کشورهایی که از حیله و نیرنگ این کشورها رنج می‌بریم باید مواضع خود را برای مقابله با آنها یکپارچه سازیم؛ با حمایت مردم بحرین آنها فهمیدند که نمی‌توانند کشور ما را تخریب کنند و آنچه را که ظرف سه سال در تحقق آن شکست خوردند، آنها در صورت همبستگی ما در آینده نیز شکست سنگین‌تری متحمل خواهند شد و وظیفه ما این است که به هیچ کس اجازه ندهیم درامور داخلی دخالت نکند.

نخست وزیر بحرین عنوان داشت: ما دشمن هیچ کس نیستیم حال آنکه دیگران با ما دشمنی دارند و یکی از دلایل این امر این است که ما یک کشور پیشرفته هستیم و به همین دلیل تاکید می‌کنیم که هیچ سیاستی بدون اقتصاد شکوفا وجود ندارد و ما باید به این مساله توجه داشته باشیم که سیاست و اقتصاد شکوفا پشتیبان کشور ما هستند.

خلیفه بن سلمان آل خلیفه خاطرنشان کرد: توطئه‌هایی که علیه ما چیده می‌شود، برای من مهم نیست؛ من تاکید می‌کنم که این شرایطی که علیه ما در جریان است، یک زمانی به پایان خواهد رسید.

نخست وزیر بحرین با بیان این که آمریکا گاز اشک آور به منامه نداد، این ادعا را مطرح ساخت که آمریکا ده‌ها جنگنده به نوری مالکی، نخست وزیر عراق داد تا مردم عراق را در الانبار و دیگر استان‌ها به قتل برساند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...