نسخه چاپی

حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریكا به 550 میلیون دلار رسید

عکس خبري -حجم مبادلات اقتصادي ايران و آمريکا به 550 ميليون دلار رسيد

رئیس كمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با اعلام اینكه از وزیر صنعت درخواست می‌كنیم مصوبات دست و پاگیری را كه به حوزه صادرات مربوط می‌شود را در اسرع وقت لغو كند، گفت: ثبات نرخ ارز افزایش حجم صادرات كشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر از سمنان، اسدالله عسگر اولادی عصر سه شنبه در نشستی با دست اندرکاران صادرات و مسئولان اقتصادی استان سمنان در اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به اينکه با توجه به ديپلماسي‌هاي موثر دولت طي دو ماهه مهر و آبان توانستيم توفيقات مناسبي را در حوزه صادرات به دست آوريم اظهار داشت: صادرات کشور در 10 ماهه امسال حدود 33 ميليارد و 800 ميليون دلار شده است که اگر بتوانيم در دو ماه باقيمانده نيز حجم صادرات را هفت ميليارد ديگر افزايش دهيم، عدد صادراتي کشور در سال 92 به مرز 41 ميليارد دلار خواهد رسيد.

وی افزود: در حال حاضر قيمت کالاهاي صادراتي بالاست که اين امر قدرت رقابت را براي صادر کنندگان در بازار هدف با مشکلاتي روبرو ساخته است اميدوارم وزير صنعت با درايت خود قيمت کالاهاي صادراتي را منطقي‌ تعيين و در راستاي آن رقابت‌پذيري مناسبي را در عرصه بين‌المللي براي صادرکنندگان بوجود آورد.

رئيس کميسيون توسعه صادرات اتاق ايران با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا در سه تا چهار ماه اخیر به 550 میلیون دلار رسیده است افزود: از این رقم 350 میلیون دلار واردات و 200 میلیون دلار صادرات بوده است.

عسگر اولادی با اشاره به اينکه ديگر مشکل ديگر صادرکنندگان، پرداخت يک درصد فروش به اتاق ايران و معضلات حمل‌و‌نقل کالاست تصريح کرد: با توجه به تصميم امروز مدت تمديد کارت بازرگاني به پنج سال افزايش يافته است که اين امر تا حدودي برخي از مشکلات صادرکنندگان کشور را برطرف خواهد کرد.

وي اضافه کرد: يکي از مشکلات صادرکنندگان تحريم‌هاي داخل کشور است که بايد در اين رابطه نيز وزير صنعت با همکاري بخش‌هاي مختلف سياست‌هايي را براي لغو مصوبات دست و پاگير انجام دهد.

ضرورت لغو مصوبات دست ‌و‌ پاگير صادر کنندگان در اسرع وقت

رئيس کميسيون توسعه صادرات اتاق ايران از وزير صنعت درخواست کرد که مصوبات دست ‌و‌ پاگير صادر کنندگان را در اسرع وقت لغو کند تا بستر مناسبي براي افزايش فعاليت صادر کنندگان در داخل کشور بوجود آيد.

عسگر اولادی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات به سمت مثبت پیش برود حجم مبادلات ایران و آمریکا در سال 2014 به مرز 600 تا 700 میلیون دلار و حتی تا یک میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای صادرات غیر نفتی ایران گفت: بخش صادرات نیاز به حمایت و ایجاد تسهیلات در بخش های مالی و زیرساختی است.

صادرات تحمل بهره 30 درصد را ندارد

رئيس کميسيون توسعه صادرات اتاق ايران با بیان اینکه صادرات تحمل بهره 30 درصد را ندارد گفت: درآمد صادرات کالا حداقل چهار ماه زمان نیاز دارد تا برگردد و در این مدت منابع صادراتی حداقل 10 درصد صادر کنندگان با کسری مواجه می شود.

IMG20352267.JPG


عسگر اولادی با اشاره به مسایل مربوط به وضعیت کالاهای چینی گفت: اینکه جنس بنجل چینی وارد می شود بیشتر آن به خود ما بر می گردد.

وی گفت: در دوره جدید تلاش بر توسعه سرمایه گذاری با چین و انتقال دانش فنی استوار است و آماده تامین زمین، ساختمان و شرایط لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران چینی در ایران از طریق انتقال دانش فنی هستیم.

کیفیت پسته دامغان از نظر کیفیت و مزه با پسته آمریکا رقابت سنگین دارد

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به کیفیت پسته دامغان از نظر کیفیت و مزه با پسته آمریکا رقابت سنگین دارد گفت: حتی اعضای اتحادیه پسته کاران آمریکایی پسته مصرفی خود را از نوع دامغانی تامین و مصرف می کنند.

عسگر اولادی تصریح کرد: باید برای توسعه صادرات پسته دامغان از تازه خوری این محصول جلوگیری و با ایجاد پایانه صادراتی و تامین صادر کننده پسته مناسب در این عرصه تلاش شود.

در این نشست که روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و مدیرکل گمرک و نیز تنی چند از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان سمنان حضور داشتند توان صادراتی، مسایل و مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات این استان مورد بررسی قرار گرفت.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...