نسخه چاپی

تثبیت كرایه‌ تاكسی‌ ها تا پایان تعطیلات نوروز

جلسه فوق العاده فرمانداران استان تهران در مورد هدفمندی یارانه‌ها و قیمتهای شب عید برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: جلسه فوق العاده فرمانداران استان تهران در مورد هدفمندی یارانه‌ها و قیمتهای شب عید برگزار شد.

جلسه فوق‌العاده فرمانداران استان تهران به ریاست استاندار و حضور معاونان استانداری و با محوریت برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم یارانه‌ها و تنظیم بازار شب عید برگزار شد.

سید حسین هاشمی - استاندار تهران ضمن تاکید بر اهمیت یارانه‌ها و اجرای صحیح آن گفت: از کل افرادی که یارانه‌ هدفمندی را دریافت می‌کنند حدود 5.5 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد هستند و حدود 67 میلیون نفر از اقشار متوسط و مابقی از افراد پردرآمد هستند.

هاشمی افزود: در 5 ماه گذشته دولت موفق به تحقق 16 میلیارد دلار فاینانس شده است که این رقم بسیار امیدوار کننده است همچنین در کنار این می‌توان از منابع صندوق توسعه ملی هم یاد کرد که برای طرحهای توسعه‌ای شهرستانها قابل تحقق است. البته شهرستانهایی که بتوانند بدون توجه به بودجه دولتی امکان سرمایه‌گذاری با هزینه بخش خصوصی را محقق کنند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

استاندار تهران گفت: بحث معوقات بانکی مسئله‌ای بسیار جدی است. باید فرمانداران نسبت به این موضوع تلاش بیشتری را بکار گیرند و به هر مقداری که از معوقات بانکی را بتوانند باز گردانند به همان مقدار امکان سرمایه‌گذاری در همان شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با توجه به توسعه‌ زیر ساختهای استان افزود: در بخش آب و برق و گاز متاسفانه به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب در سالهای گذشته از توسعه متناسب با شرایط برخوردار نبودند و بدهی بسیار زیادی به پیمانکاران نیز ایجاد شده که خوشبختانه در بودجه 93 مصوب شده است که تمامی درآمد این حوزه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و پرداخت مطالبات به خود آنها باز گردد.

استاندار تهران با در نظر گرفتن شرایط استان در سال آینده افزود: باید از ظرفیتهای استان و فرمانداران و ائمه جمعه برای تشویق در صرفه جویی آب و برق تلاش کرد چرا که در سال آینده کمبود آب و برق مسئله جدی می تواند باشد و باید صرفه جویی جدی گرفته شود.

هاشمی افزود: در مساله هدفمندی یارانه‌ها نیز باید با توجیه مردم و مطبوعات محلی از انتشار اخبار غلط و متناقض جلوگیری شود و با استفاده از ظرفیتهای مساجد و بسیج و آموزش و پرورش و نمایندگان مردم ارتباطات بین مردم و مسئولین و رفع موانع در دستور کار باشد.

استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که در کارگروهای حمل و نقل انرژی و صنعت، معدن و تنظیم بازار صورت گرفته است هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها و خدمات تا شب عید نخواهیم داشت و با برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و خدمات از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز قیمتها و ارایه خدمات و محصولات کنترل خواهد شد و همچنین در بخش حمل و نقل نیز تا پایان تعطیلات نوروزی هیچ افزایش قیمتی حتی در صورت افزایش قیمت بنزین نیز در ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نخواهیم داشت.

۱۳۹۲/۱۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...