نسخه چاپی

آمار تكان دهنده از مصرف مواد مخدر در آمریكا

وكیل و نویسنده آمریكایی با ارائه آمار تكان دهنده ای از مصرف مواد مخدر در آمریكا تاكید كرد: بسیاری از كسانی كه هم اكنون مسئول سلامت مردم هستند، همه تلاش خود را صرف توزیع مواد مخدر قانونی در جامعه آمریكا كرده اند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از نیویورک، مایکل تی سیندر در مقاله ای با عنوان« نوزده آمار درباره مصرف مواد مخدر در آمریکا که پذیرش آنها بسیار دیوانه کننده است» که در پایگاه اینترنتی www.thesleuthjournal.com منتشر شد می نویسد: مردم آمریکا بیشترین آمار مصرف مواد مخدر را در تاریخ کره زمین دارند.

این وکیل آمریکایی با اشاره به نگاه رسانه های آمریکا که فقط به موضوع مواد مخدر غیرقانونی می پردازند، تصریح کرد: حقیقت این است که تعداد معتادان آمریکایی به مواد مخدر قانونی، به مراتب بیشتر از تعداد آمریکاییهایی است که به مواد مخدر غیر قانونی معتاد هستند.

وی می افزاید: در حال حاضر حدود هفتاد درصد از آمریکاییها در حال استفاده از حداقل یک نوع مواد مخدر قانونی و تجویز شده از سوی پزشک هستند. علاوه بر این شصت میلیون آمریکایی نیز به مصرف نادرست و بی رویه الکل اعتیاد دارند و 22 میلیون آمریکایی از مواد مخدر غیرقانونی استفاده می کنند.

مایکل سیندر از حقایق این آمار معضلات اجتماعی در جامعه آمریکا چنین نتیجه گیری کرده است که: این ارقام بدان معناست که تقریبا با هرکس که در آمریکا برخورد می کنید، به یکی از مواد مخدر آلوده است.

وی می افزاید: این آمار و ارقام کاملا دیوانه کننده به نظر میرسد اما حقیقت دارد، ما به معنای واقعی کلمه در حال مصرف مواد روانگردان هستیم، در واقع امروزه هفتاد میلیون آمریکایی در حال مصرف مواد مخدر روانگردان هستند.

این وکیل آمریکایی در ادامه با تعبیری کنایه آمیز مینویسد: اگر به نظر می رسد این روزها بیشتر مردم نمیتوانند درست فکر کنند، به این علت است که نمی دانند، ما به مواد مخدر قانونی خود دل خوش کرده ایم و این موضوع با گذشت هر سال در حال بدتر شدن است.

مایکل سیندر، در ادامه به واقعیت اجتماعی مهم دیگری در جامعه آمریکا اشاره میکند و می افزاید: با توجه به این واقعیت که شرکتهای بزرگ با توزیع مواد مخدر در میان مردم ، چگونه دهها میلیارد دلار سود میبرند، انتظار نداشته باشید که چیزی به این زودی تغییر کند.

این نویسنده آمریکایی با بسیار دیوانه کننده خواندن پذیرش 19 آماری که جمع آوری کرده، این موارد را به این شرح تشریح کرده است.

1. عددی حیرت انگیز معادل 70 میلیون آمریکایی امروزه در حال مصرف داروهای روانگردان قانونی هستند.

2. با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در سال 2010 میلادی، پزشکان بیش از 250 میلیون نسخه برای داروهای ضد افسردگی نوشته اند.

3. با توجه به مطالعه صورت گرفته از سوی کلینیک مایو، در حال حاضر برای حدود هفتاد درصد از آمریکاییها، حداقل یک نوع مواد مخدر درحال تجویز است، آمار حیرت انگیز دیگر اینکه برای20 درصد از آمریکاییها حداقل پنج نوع مواد مخدر درحال تجویز وجود دارد.

4. آمریکاییها در سال 2013 میلادی بیش از 280 میلیارد دلار برای مواد مخدر تجویز شده از سوی پزشکان پرداخت کرده اند.

5. با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، از هر 10 آمریکایی که حداقل 60 سال دارند، حدود 9 نفر می گویند که آنها در ماه گذشته لااقل یک ماده مخدر تجویز شده مصرف کرده اند.

6. شصت میلیون آمریکایی مصرف نادرست و بی رویه الکل دارند.

7. طبق آمار دفتر سلامت و خدمات انسانی، 22 میلیون آمریکایی از مواد مخدر غیرقانونی استفاده می کنند.

8. باور کردنی نیست، اما بیش از 11 درصد از آمریکاییها که 12 سال یا بیشتر دارند، اعتراف میکنند که در طول سال گذشته حداقل یک بار با حالت مستی رانندگی کرده و به خانه رفته اند.

9. مطابق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در امریکا هر 19 دقیقه یک مرگ ناشی از مصرف غیرعمدی بیش از حد مواد مخدر وجود دارد.

10. امروزه در ایالات متحده آمریکا، تجویز مسکن های ضد درد در مقایسه با مجموع هروئین و کوکائین، آمریکاییهای بیشتری را می کشد.

11. بنا بر آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در آمریکا از هر یک میلیون نفر، در هر سال حدود هفتصد و پنجاه هزار نفر به علت عوارض جانبی مواد مخدر دارویی، مراجعه اضطراری به اورژانس دارند.

12. مطابق آمار مرکز خبری آلترنت که البته اخباری غیر رسمی است، یازده مورد از دوازده داروی به بازار آمده و تأیید شده از سوی اداره غذا و دارو آمریکا در سال 2012 میلادی، سالانه بیش از صد هزار دلار برای هر بیمار هزینه داشته است.

13. درصد زنان مصرف کننده داروهای ضد افسردگی در آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است.

14. بسیاری از این داروهای ضد افسردگی در بردارنده این جمله هشدار دهنده هستند که « فکر خودکشی» یکی از عوارض جانبی این دارو است که خوب است انتظار آن را داشته باشید.

میزان خودکشی آمریکاییهای بین سنین 35 و 64 سال در سال های 1999 و 2010 میلادی حدود30 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر تعداد آمریکاییهایی که به علت خودکشی از دنیا می روند، بیش از تعداد آمریکایی هائی است که سالانه به علت حوادث رانندگی کشته می شوند.

15. در سال 2010 میلادی نوجوانان به طور متوسط در آمریکا یک یا دو نوع از داروهای مربوط به سیستم مرکزی اعصاب را مصرف کرده اند، این داروها نوعی مواد مخدر هستند که برای مداوای بیماریهایی مانند احساس حقارت و افسردگی استفاده می شوند.

16. کودکان آمریکایی در مقایسه با کودکان اروپایی، سه برابر بیشتر احتمال دارد که برایشان داروهای ضد افسردگی تجویز شود.

17. گزارش تکان دهنده دفتر پاسخگویی دولت مشخص کرده است که حدود یک سوم از همه فرزندخوانده ها در آمریکا در حال مصرف حداقل یکی از داروهای روان درمانی هستند.

18. تحقیقات موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر حاکیست بیش از 15 درصد از همه دانش آموزان سال بالای دبیرستانها در آمریکا، مصرف بی رویه ای از داروهای تجویز شده دارند.

19. یازده شرکت داروسازی بزرگ آمریکا در مجموع در سال 2012 میلادی حدود 85 میلیارد دلار سود برده اند و این معلوم می کند که خرید و فروش مواد مخدر بسیار سودآور است.

مایکل سیندر پس از ارائه آمار و ارقام یادشده به تحلیل فرهنگی و روانشناختی موضوع مصرف دارو در آمریکا می پردازد و می نویسد: امروزه در آمریکا پزشکان اینطور تربیت شده اند که فکر کنند برای هر مشکل، تنها دو راه حل بالقوه وجود دارد، در هر صورت شما به عنوان یک پزشک باید یا یک قرص تجویز یا بیمار را عمل جراحی کنید چون جراحی و دارو، تقریبا تنها گزینه هایی است که پزشکان به مردم می دهند.

وی به علتی فرهنگی در این زمنیه هم اشاره می کند و می افزاید: رگبار بی پایان تبلیغات تلویزیونی نیز همه مردم آمریکا را چنین تربیت کرده که فکر کنند برای هر مشکل قرصی وجود دارد.

او در ادامه با قدری مبالغه، طنز و کنایه چنین می نویسد:- آیا درد دارید؟

- کافی است یک قرص بخورید.

- آیا احساس افسردگی می کنید؟

- کافی است یک قرص بخورید.

- آیا به جرقه ای در ازدواجتان نیاز دارید؟

- کافی است یک قرص بخورید.

مایکل سیندر در ادامه با آسیب شناسی فقر اطلاعاتی مردم آمریکا می نویسد: بیشتر آمریکایی ها چنین گمان می کنند که همه این قرصها کاملا بی خطر

هستند.

وی در ادامه جهت اصلی پیکان نقد خود را متوجه اولیاء امور میکند و می نویسد: در نهایت، این دولت است که هرگز نباید چیزی را که بی خطر نیست، تأیید کند.

شاید مهمترین نکته این مقاله وکیل آمریکایی اشاره به همدستی پشت پرده و پنهانی دولت و شرکتهای دارویی است. وی با ابراز تأسف از این حقیقت تلخ و مخفی می نویسد: چیزی که بیشتر آمریکاییها نمی دانند این است که بین شرکتهای دارویی بزرگ و سازمانهای دولتی، یک در چرخنده و دوار وجود دارد که ظاهرا بده بستان آنها را تنظیم و تعدیل می کند.

وی همچنین به یک نکته فرهنگی در افکار عمومی مردم آمریکا اشاره می کند و می نویسد: ما به ملتی از افراد نادان و معتاد تبدیل شده ایم و همه این جریان به عنوان امری قانونی رخ داده است.

این وکیل آمریکائی می نویسد: نکته خنده دار این است که بسیاری از این مواد مخدر قانونی نسبت به موارد مشابه غیر قانونی خود فقط کمی در ترکیبات تفاوت دارند.

مایکل تی سیندر در پایان با اعتراف ضمنی و البته نقادنه به روحیه لذت طلب و خوشگذران مردم آمریکا این سؤال را مطرح می کند که : اگر بیشتر آمریکایی ها درک می کردند که آنچه مصرف می کنند، واقعا چیست، آیا باعث می شد که آنها این کار را متوقف کنند؟ پاسخ نویسنده به پرسش یاد شده این است: شاید برخی این کار را متوقف کنند، اما بیشتر آمریکایی ها کاملا عاشق مواد مخدر خود هستند و ترک دادن آنها کار آسانی نیست.

مایکل تی سیندر، فارغ التحصیل مدرسه بازرگانی مکاینتایر در دانشگاه ویرجینیا است و همچنین از دانشکده حقوق دانشگاه فلوریدا، مدرک حقوق دارد.

وی وکیلی است که با برخی از بزرگترین و برجسته ترین شرکتهای حقوقی در واشنگتن همکاری داشته و در حال حاضر تلاش خود را به تحقیق و نگارش برای بیداری مردم آمریکا اختصاص داده است.

۱۳۹۲/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...