نسخه چاپی

كشوری كه به دیكتاتور یمن اقامت دائم داد

این منبع تاكید كرد كه موافقت روسیه با این موضوع همزمان با احتمال عقب نشینی امارات از میزبانی صالح و مطرح كردن برخی ملاحظات در این زمینه در زمان دوره انتقالی است كه احتمالا دو سال به طول خواهد انجامید، این در حالی است كه امارات پیش از این و بنا به درخواست و تلاش‌های آمریكا و عربستان سعودی این موضوع را پذیرفته بود.

برخی منابع دیپلماتیک از موافقت روسیه با اقامت دائم علی عبدالله صالح در این کشور برای بهبود اوضاع امنیتی یمن خبر می‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از عدن آنلاین، یک منبع دیپلماتیک یمنی اعلام کرد که روسیه موافقت خود را با حضور دائمی علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن در این کشور اعلام کرده است.

این منبع تاکید کرد که موافقت روسیه با این موضوع همزمان با احتمال عقب نشینی امارات از میزبانی صالح و مطرح کردن برخی ملاحظات در این زمینه در زمان دوره انتقالی است که احتمالا دو سال به طول خواهد انجامید، این در حالی است که امارات پیش از این و بنا به درخواست و تلاش‌های آمریکا و عربستان سعودی این موضوع را پذیرفته بود.

این منبع دیپلماتیک همچنین پیش بینی کرد که دیدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دوره انتقالی یمن و سفیر روسیه در این کشور که دو روز پیش انجام شد، نیز در همین راستا و برای مقدمه چینی برای سفر صالح به این کشور باشد.

این منبع همچنین تاکید کرد که برخی مقامات سیاسی در حزب کنگره ملی و گفتمان مشترک نیز با سفیر روسیه در صنعا دیدار کرده اند و وی در این دیدارها موافقت کشورش با اقامت دائمی صالح در آن را اعلام کرده است، بعد از این دیدار نیز سفیر روسیه به صورت فوری به کشورش سفری داشته است که احتمال می رود این سفر نیز در راستای مقدمه سازی برای اقامت دائمی صالح در این کشور باشد.

این منبع در مورد تغییر نظر امارات در مورد پذیرفتن غیر دائم صالح می گوید که البته امارات هنوز به صورت رسمی چیزی را اعلام نکرده است، اما تعلل آن در پاسخگویی به برخی سوالات از سوی عربستان و آمریکا در مورد اقامت صالح و تعدادی از نزدیکان وی در این کشور نشان میدهد که تمایلی به این کار ندارد.

این منبع با اعلام اینکه حضور صالح در امارات یا روسیه میتواند دوره ای باشد، تاکید کرد که زمان خروج وی از این کشور به مقدمه چینی برای انتقال اختیارات صالح به عنوان رئیس حزب کنگره ملی به عبد ربه و دکتر الاریانی بستگی دارد.

بر اساس گزارش های رسانه ای انتظار می رود که صالح هفته بعد یمن را به مقصد امارات متحده عربی ترک کند تا عبد ربه منصور هادی بتواند اوضاع این کشور را کنترل کند. عبدالله صالح همچنین موافقت کرده است که جایگاه خود به عنوان رئیس حزب کنگره خلق یمن را ترک کند.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...