نسخه چاپی

رحیمی فردا وارد بیروت می شود

عکس خبري -رحيمي فردا وارد بيروت مي شود

منابع لبنانی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور ایران در صدر هیئتی به بیروت، توسعه همكاریها و انعقاد توافقنامه های جدید را از اهداف مهم این سفر عنوان كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، پایگاه خبری المنار لبنان در گزارشی به سفر فردا (سه شنبه) "محمدرضا رحیمی" به بیروت و دیدار قریب الوقوع وی با مقامات لبنانی پرداخته است.

بر این اساس، معاون اول رئیس جمهوری ایران در این سفر ریاست هیئت ایرانی را در گفتگوهای کمیته عالی همکاریهای دوکشور را برعهده خواهد داشت. همچنین "نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان ریاست هیئت لبنانی را برعهده دارد.

در همین راستا برخی وزرای دولت جمهوری اسلامی ایران از جمله وزیر نیرو، ارتباطات، اقتصاد و دارایی از امروز (سه شنبه) دیدارهای مقدماتی را با مقانات لبنانی در بیروت آغاز کرده اند.

خاطرنشان می شود کمیته عالی همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان در سال 2010 تشکیل شد و در پایان همان سال در سفر نخست وزیر وقت لبنان به تهران توافقات و پروتکلهای همکاری به امضا رسید.

المنار در پایان گزارش داد که در این سفر توسعه همکاریها و انعقاد توافقنامه های جدید در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار دارد و طرف ایرانی پیشنهاداتی در زمینه اجرای پروژه های مختلف در لبنان به همراه دارد.

از سوی دیگر، روزنامه الحیات امروز از ورود "جفری فلتمن" معاون وزیرخارجه آمریکا در امورخاورمیانه به بیروت، همزمان با سفر رحیمی به لبنان خبر داد.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...