نسخه چاپی

احتمال تبدیل بنزین 100 تومانی به 400 تومانی

عکس خبري -احتمال تبديل بنزين 100 توماني به 400 توماني

معاون وزیر نفت با تاكید بر اینكه بنزین 100 تومانی ذخیره‌سازی شده در كارتهای هوشمند سوخت از ابتدای خرداد ماه نمی‌سوزد، اعلام كرد: پیش بینی می‌شود بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در كارتها از خرداد به بنزین 400 تومانی تبدیل شود.


به گزارش نما، علیرضا ضیغمی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به توافق با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مبنی بر تعیین فرصت زمانی به منظور مصرف بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت، گفت: بر این اساس، تمامی دارندگان سهمیه بنزین 100 تومانی تا پایان اردیبهشت ماه برای مصرف ذخیره بنزین 100 تومانی کارتهای هوشمند سوخت مهلت دارند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین در پاسخ به این سئوال که هم اکنون چه میزان بنزین 100 تومانی در کارتهای هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است؟ اظهار داشت: هم اکنون حدود 80 میلیون لیتر بنزین یارانه ای در کارتهای هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است.

معاون وزیر نفت با رد سوخته شدن بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در کارتهای سوخت، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که از ابتدای خرداد ماه ذخیره بنزین 100 تومانی به بنزین 400 تومانی تبدیل شود.

به گفته این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت، تبدیل بنزین 100 تومانی به 400 تومانی هنوز نهایی نشده است و در صورت موافقت دولت به طور گسترده در سطح کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین از آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در اکثر جایگاه های سوخت کلان شهرهای کشور خبر داد و افزود: قیمت بنزین یورو 4 و 5 مطابق با مصوبات تکلیفی دولت به مردم عرضه می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از بنزین با اکتان بالا و استاندارد یورو منجر به مدیریت بیشتر مصرف سوخت در سطح ناوگان حمل و نقل می شود، بیان کرد: امسال برای تولید حدود 40 میلیون لیتر بنزین یورو برنامه ریزی شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روز گذشته اعلام کرد: با توافق وزارت نفت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها، دارندگان بنزین یارانه ای 100تومانی باید تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به استفاده از باقیمانده سهمیه خود اقدام کنند.

بر این اساس بنزین یارانه ای 100 تومانی فقط تا پایان اردیبهشت ماه در جایگاه های سوخت عرضه می شود و کلیه دارندگان بنزین یارانه ای 100 تومانی باید نسبت به استفاده از باقیمانده سهمیه خود در این بخش اقدام کنند.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...