نسخه چاپی

علت اصلی تعطیلی حزب اعتماد ملی

این كه یك حزب سیاسی با بروز مشكل برای دبیركل آن فعالیت های خود را متوقف كند، بیش از آن كه نشانه احترام و علاقه اعضاء به دبیركل باشد، نماد بارز فقدان هویت و ماهیت تشكیلاتی آن حزب است.

روزنامه آسمان در گزارشی با اشاره به شکل گیری حزب اعتماد ملی تصریح کرد که به اغماء رفتن فعالیت حزب اعتماد ملی به دلیل به حصر رفتن دبیرکل آن نشانه فقدان هویت و ماهیت تشکیلاتی آن است.

به گزارش سراج24 این روزنامه در گزارشی تحت عنوان«اعتماد ملی و پرسش ازلی» به شرایط شکل گیری حزب اعتماد ملی به دلیل عدم حمایت مجمع روحانیون مبارز از مهدی کروبی برای کاندیداتوری در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت که وی برای این که از مجمع روحانیون گسته بود و به اصلاح طلبان انتقاد داشت لاجرم حزب اعتماد ملی را تاسیس کرد.

نویسنده این مطلب در ادامه با اشاره به روند فعالیت حزب اعتماد ملی از سال 84 تا 88 نوشت که کارنامه حزب اعتماد ملی نشان می دهد که نتوانست هویتی متمایز از احزاب موجود اصلاح طلب را نمایندگی و بخش جدیدی از نیروهای اجتماعی را جذب کند.این حزب حتی نتوانست آرای پنج میلیونی کروبی در دور اول انتخابات سال 84 را به پایگاه اجتماعی تبدیل کرده و حتی نتوانست وزن سیاسی بیشتری به کروبی در معادلات درونی اصلاح طلبان بدهد.

آسمان در ادامه با اشاره به انتخابات سال 88 تصریح کرد که حزب اعتماد ملی چون نتوانست علی رغم دفاتر استانی پایگاه اجتماعی منسجمی را برای خود شکل داده و در نظریه پردازی هم عاجز بود به ناچار برای ستاد خود در انتخابات مجبور به واردات نیرو شد و چه در سطح راهبردی و چه در سطح اجرایی از سایر اصلاح طلبان بهره جست.

این روزنامه در خاتمه نوشت:این که یک حزب سیاسی با بروز مشکل برای دبیرکل آن فعالیت های خود را متوقف کند، بیش از آن که نشانه احترام و علاقه اعضاء به دبیرکل باشد، نماد بارز فقدان هویت و ماهیت تشکیلاتی آن حزب است.

۱۳۹۲/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...