نسخه چاپی

فرهنگ انقلاب اسلامی از مهمترین عوامل قدرت ملی است

معاون سابق وزارت كشور گفت: در ایران فرهنگ انقلاب اسلامی یكی از عوامل قدرت ملی محسوب می‌شود كه دشمن از انتشار این فرهنگ در سطح جهان هراس دارد و نگران است.

به گزارش نما؛ سردار علیرضا افشار معاون سابق وزارت کشور در سومین گردهمایی سراسری مسئولین ستادهای نمازجمعه کشور که صبح امروز (پنجشنبه) در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد اظهار داشت: مهمترین مولفه قدرت ملی فرهنگ ما است هر کشور یکی از مهمترین عوامل قدرت را دارد که عوامل دیگر را پوشش می‌دهد.
سردار افشار افزود: در ایران نیز فرهنگ انقلاب اسلامی یکی از مهمترین عوامل قدرت ملی است که دشمن نیز از انتشار فرهنگ انقلاب اسلامی در سطح جهان نگران است و از آن هراس دارد.
وی فرهنگ را در حوزه سیاسی امری مهم دانست و گفت: اختلافاتی که در کشور پیش می‌آید مثل اختلاف در انتخابات‌ها نشان از این است که فرهنگ سیاسی صحیحی نداریم. فرهنگ پایه اصلی همه موفقیت‌ها و اقتدار ملی ما است. ما حوزه اجتماعی را نمی‌توانیم از حوزه فرهنگی جدا کنیم.
قائم مقام سابق وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: دیربازده بودن کارهای فرهنگی در جامعه به یک آسیب تبدیل شده است و با تغییر مدیران برنامه‌ها نیز تغییر می‌کند و این موضوع خود به معقوله فرهنگی آسیب می‌زند.
افشار با تاکید بر اینکه تغییر مدیران در سطوح مختلف یکی از آسیب‌های مهم و اساسی در معقوله فرهنگ است گفت: هر گروه و جناحی که قدرت را در دست می‌گیرد تمامی مدیران و معاونین خود را تغییر می‌دهد و این موضوع آسیب‌های فراوان و جدی‌ای را به معقوله فرهنگ در جامعه وارد می‌کند.
افشار با انتقاد از سخت‌گیری و فشار در بحث بدحجابی گفت: این اشتباه است که ما یک موضوع فرهنگی را با فشار و سخت‌گیری به جامعه القا کنیم زیرا می‌توان هر موضوعی را من‌جمله بدحجابی در سطح جامعه با فرهنگ‌سازی درست، صحیح و مناسب ایجاد کنیم.
وی 7 مبحث را در موضوع اجتماعی مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه خانواده مباحث ازدواج و زندگی از جمله مباحث حوزه خانواده است در حوزه امنیتی و اجتماعی نیز بحث تهاجم فرهنگی و ماهواره نیز موضوع بسیار جدی‌ای است که باید در حوزه اجتماع و جامعه در مورد آن فرهنگ‌سازی شود.
وی مصون‌سازی درون و تقویت افکار عمومی، وحدت ملی و عرفان‌های کاذب، انضباط اجتماعی و فرار از قانون در بحث فرار از نظم اجتماعی و آسیب‌های حوزه اخلاقی را از مهمترین مباحث حوزه اجتماع و فرهنگ در جامعه خواند.

۱۳۹۲/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...