نسخه چاپی

رفسنجانی:تروریستها در راستای منافع اسراییل هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پدیده طالبان، تروریست و افراطیون در راستای منافع اسرائیل هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدارهای جداگانه با محمد علی الراعی رئیس مجلس یمن و سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین که در راس هیئت پارلمانی برای شرکت در کنفرانس روسای مجلس اسلامی در تهران بسر می‌برند با حمایت از اینگونه نشست‌ها، آنرا موجب تحکیم وحدت و همبستگی بین مسلمانان و فرصتی مناسب برای تشریک مساعی و گسترش همکاری های همه جانبه در راستای حل مسائل جهان اسلام دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر جایگاه احترام آمیز مردم یمن نزد ایرانیان گفت: متاسفانه همکاری‌های اقتصادی ، علمی و فرهنگی دو کشور در حد انتظار گسترش نیافت و امیدواریم در شرایط فعلی روابط گذشته بهبود یافته و در آینده جبران شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان سابقه توسعه روابط با کشورها پس از پایان جنگ تحمیلی اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه ایجاد روابط سازنده و مستحکم با کشورهای اسلامی بویژه یمن قرار گرفت که حوادث اخیر در یمن و شهادت و ربوده شدن دیپلمات‌‌‌های ایرانی این توسعه را با تاخیر مواجه ساخت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خلیج فارس، باب المندب و دریای سرخ را از جمله نقاط استراتژیک و تاثیر گذار جهانی دانست که بیگانگان بدلیل عدم همکاری جدی کشورهای منطقه، بیشترین بهره‌برداری و سود را عاید خود می‌کنند.

نفوذ بیگانگان در برخی کشورها ناشی از وجود مستبدان داخلی است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نفوذ بیگانگان در برخی کشورها را ناشی از وجود دیکتاتورها و مستبدان داخلی دانست و گفت: دیکتاتورها برای حفظ و بقای خود متکی به حمایت‌های خارجی هستند که آنان نیز بقای خود را در حمایت از تروریست‌ها و افراطیونی می‌دانند که با ظهور و حضور خود نا امنی و نابودی را به ارمغان می‌آورند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از گزارش مبسوط رئیس مجلس یمن از اوضاع آن کشور و تاثیر وفاق، آشتی ملی و تشکیل کمیته‌های گفت‌و‌گوی ملی از سوی تمام احزاب یمن اظهار داشت: نباید اجازه داد تا کشورهای اسلامی پایگاه تروریست‌هایی شوند که جز نفاق و افراطی‌گری در جهان اسلام هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تمدن، فرهنگ ریشه‌دار و جایگاه احترام آمیز مردم یمن نزد کشورهای اسلامی گفت: بازگشت امنیت و آسایش ضرورت امروز ملت‌های مسلمان بویژه مردم یمن است.

آقای محمد علی الراعی رئیس مجلس یمن در ابتدای این دیدار با تشریح اوضاع داخلی و بین‌المللی یمن به جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان اسلام اشاره و اجلاس تهران را مفید و سازنده خواند و گفت: جنابعالی برای اعراب و بویژه یمنی‌ها مرجع خوبی هستنید که، خردمندی شما راه‌گشای بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جهان اسلام و مسلمانان بوده و هست.

هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین با تاکید بر اینکه اشغالگران باید روزی بروند و کشور فلسطین را به مردم آن بسپارند اظهار داشت: در قبل از انقلاب با حضور در اردوگاه یرموک از نزدیک با خانواده شهدای فلسطینی و مهاجرینی که در آنجا اسکان یافته بودند ملاقات و گفتگو داشتم و امروز نیز معتقدم که نباید امید بازگشت در بین مهاجرین به یاس نبدیل شود.

وی وجود اختلافات داخلی را از جمله آفت‌ها و موانع دستیابی به پیروزی مبارزین و ملت فلسطین دانست و گفت: هرچه اختلافات بین نیروهای مقاومت و مبارزین بیشتر شود اسرائیلی‌های گام‌های بلندتری به جلو خواهند برداشت که توسعه شهرک‌سازی‌ها، طمع به قدس شریف و وعده‌های دروغین به فلسطینی‌ها از نمونه‌های بارز آن است.

متاسفانه در چند سال اخیر مسئله فلسطین به حاشیه رانده شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پدیده طالبان، تروریست و افراطیون را در راستای منافع اسرائیل برشمرد و افزود: متاسفانه در چند سال اخیر مسئله فلسطین و جنایات اشغالگران در بیت المقدس بدلیل مسائل موجود در کشورهای اسلامی از جمله مصر، لیبی، سوریه، یمن، به حاشیه رانده شد، که اختلافات داخلی نیز ضربه های جبران ناپذیری به ملت فلسطین وارد ساخت.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به الهام مردم ایران از مقاومت ملت فلسطین در ابتدای انقلاب پشتیبانی از ملت فلسطین را وظیفه دینی و اخلاقی همه کشورهای اسلامی دانست.

آقای سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان تاریخ زنده انقلاب و مبارزه علیه استکبار ایشان را فردی دانست که تمام جهان اسلام بویژه کشورهای منطقه اهمیت بسیاری برای وی و اظهاراتش قائل هستند.

رئیس مجلس ملی فلسطین با تشریح آخرین وضعیت و تحولات کشورش، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در منطقه و یک دوست و برادر برای ملت فلسطین نام برد و گفت: ابراز محبت برادرانه و صمیمانه ملت ایران از سال های دوری که مردم فلسطین هیچ پناه و یاوری نداشت از ذهن و قلب فلسطینیان محو نخواهد شد.

۱۳۹۲/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...