نسخه چاپی

خسارت 8میلیارد دلاری تحریم اروپا به رژیم اشغالگر

خسارتهای احتمالی رژیم اشغالگر از تحریمهای اقتصادی اروپا ممكن است به 8 میلیارد دلار امریكا برسد و این علاوه بر اخراج بیش از ده هزار كارگر این رژیم است.

به گزارش نما به نقل از العالم، خبرگزاری آناتولی به نقل از کارشناسان اقتصادی تاکید کرد که میزان خسارت احتمالی اسراییل از تحریمهای اقتصادی ممکن است به 8 میلیارد دلار برسد و این علاوه بر اخراج بیش از 10 هزار کارگراسراییلی است.

بنا به گفته "جان جات" سفیر اتحادیه اروپا در کرانه باختری، اتحادیه اروپا که 32 درصد از حجم صادرات رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد از آغاز سال جاری، رسما اقدام به تحریم تجاری، آکادمیکی و نیز تحریم در زمینه سرمایه گذاری در شهرکهای صهیونیستی کرده است همچنین اداره های گمرک در کشورهای اتحادیه اروپا اقدام به نشانه گذاری تولیدات این شهرکها کردند تا برای مصرف کنندگان قابل شناسایی و تشخیص باشد.

سه شرکت اروپایی نیمه هفته گذشته در عمل به تحریم ها، از معامله ای که سال گذشته برای ساخت بندر در دو شهر حیفا و اشدود در داخل رژیم اشغالگرمطرح کرده بودند، عقب نشینی کردند؛ همچنین روز دوشنبه گذشته "دویچه بانک" سومین بانک بزرگ جهان در آلمان، تحریم بانک "هبوعلیم" اسراییل را به دلیل فعالیتش در شهرک ها اعلام کرد.

"برهوم جرایسی" یک پژوهشگر در مسایل اقتصادی رژیم اشغالگر گفت که تحریم ها در زمان حاضر همچنان موارد انفرادی هستند که شرکتها و نهادها اتخاذ می کنند؛ اما توانسته است بخش مهمی از اهداف این تحریم ها را محقق کند واین امر موجب وحشت کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل شده است.

وی افزود: پیش بینی های "یائیرلبید" وزیر دارایی از میزان خسارتهای سالانه از 8 میلیارد دلار امریکا فراتر می رود و این علاوه بر اخراج حدود ده هزار کارگر است.

جرایسی خاطرنشان کرد که اسراییل به دور از چشم دوربین های رسانه ها، اعتراض خود را به اتحادیه اروپا آغاز کرد و درباره عواقب این کار که ممکن است به روابط راهبردی میان آنها آسیب برساند، هشدار داد و در هفته های آتی شاهد افزایش حجم تحریمهای اروپایی و در مقابل آن، اعتراض رسمی اسراییل خواهیم بود.

لارس اندرسون، سفیر اتحادیه اروپا در تل آویو پیشتر به مقام های اسراییلی، نسبت به عواقب شهرک سازی های جدید در بیت المقدس و کرانه باختری و اعمال تحریم اقتصادی هشدار داده و تاکید کرده بود که چنین اقدامی فرایند صلح با فلسطینی ها را به شکست خواهد کشاند.

این تحریم ها، شرکت هایی که خارج از اسراییل فعالیت دارند را نیز شامل خواهد شد.

این در حالی است که نخست وزیر اسراییل تاکید کرده است که کابینه وی، ساخت شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی فلسطینیان را گسترش خواهد داد.

۱۳۹۲/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...