نسخه چاپی

شرمن: به آمریكا مربوط نیست

معاون وزیر امور خارجه آمریكا گفت: این به مردم ایران مربوط است كه می خواهند چه دولتی را انتخاب كنند، نه آمریكا. «تغییری رخ داده است، اما این تغییر بیشتر در یك موضوع خاص، یعنی مذاكرات هسته ای ایران بوده است.»

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وندی شرمن، در جریان دور جدید مذاکرات هسته ای در وین، به خبرنگار دولتی انگلیس، افزود: آنچه ما اینجا در جستجوی آن هستیم، این است که مطمئن شویم ایران درصدد به دست آوردن تسلیحات هسته ای نیست و جامعه بین المللی مطمئن شود ماهیت برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است.

خبرنگار شبکه تلویزیون دولتی انگلیس پرسید: پس از حدود یک ساعت و 20 دقیقه گفت وگوهای دو جانبه، آیا روابط دوجانبه تغییر کرده است؟ شرمن پاسخ داد: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر گذشته محمد جواد ظریف و جان کری، وزیران امور خارجه ایران و آمریکا، دیداری دوجانبه داشتند؛ نخستین دیدار بین وزیران امور خارجه دو کشور بعد از یک دوره طولانی؛ سپس اوباما با روحانی تلفنی صحبت کردند، ما حالا گفتگوهای دوجانبه متعددی داریم. اگر برای اجرایی شدن «برنامه اقدام مشترک» به مشورت با مقامات ایرانی نیاز داشته باشیم، این کار را خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بنابر این می توانم بگویم بله تغییری رخ داده است، اما این تغییر بیشتر در یک موضوع خاص یعنی مذاکرات هسته ای ایران بوده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...