نسخه چاپی

روایت ابوترابی از تدبیر رهبری برای مذاكرات

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی نخبگان امت اسلامی با تاكید بر تدبیر و درایت رهبری در مذاكرات هسته‌ای، گفت: این تدبیر و رهبری مقام معظم رهبری بود كه باعث شد مذاكره كنندگان هسته ای ایران با قدرت وارد مذاكره با غربی‌ها شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی نخبگان امت اسلامی که از طلبه‌های حوزه علمیه جامعه المصطفی بودند، گفت: هیچ جامعه انسانی بدون نظام سیاسی در جهان وجود ندارد و حیات اجتماعی انسان ها به نظام سیاسی ارتباط دارد بنابراین باید به این مقوله توجه اساسی داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر نقش تعیین کننده نظام سیاسی در تحولات اعتقادی، اخلاقی و رفتاری جوامع بشری، ادامه داد: یکی از دغدغه های مکاتب الهی، تربیت و تعالی انسانها است بنابراین باید به این موضوع اساسی که عامل دستیابی به حیات ابدی و راستین است توجه ویژه شود و کارکردها و ظرفیتهای نظام سیاسی اسلامی را برای مردم بیشتر تشریح کرد.

وی گفت: باید توجه داشت نظام سیاسی در اسلام نقش مهمی دارد و حکومت‌های سیاسی اسلامی می‌توانند از انحراف جوامع بشری جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، تصریح کرد: حضرت موسی (ع) نظام سیاسی اداره کرد و همچنین حضرت پیامبر اعظم (ص) نیز یک نظام سیاسی تاسیس و رهبری کرد بنابراین با توجه به این موضوعات می توان به تاثیرات مهم این نظامات در زندگی بشری پی برد.

وی گفت: تاریخ گواه این واقعیت است که بسیاری از احکام اسلامی بدون نظام سیاسی مقتدر اجرا نشده است بنابراین می توان نتیجه گرفت برای اجرای حدود و دستورات اسلامی باید جوامع اسلامی دارای نظام سیاسی مقتدر باشند.

وی ادامه داد: البته در نظام های سیاسی اسلامی موضوع حاکمیت بسیار مهم است و حاکم اسلامی باید شرایط رهبری داشته باشد که اقوی و اعلم بودن از نکات کلیدی رهبر جامعه اسلامی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دوران حضور پیامبر (ص)، ایشان دارای ویژگی‌های اعلم و اقوی بودند و بعد از پیامبر (ص) امام معصوم (ع) ویژگی های رهبری جامعه اسلامی را داشته اند و در زمان غیبت امام معصوم (ع) رهبری جامعه اسلامی برعهده فقیهی است که عالم تر و قوی تر از دیگر فقیهان عصر خود باشد، خواهد بود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی سال 57 و همچنین دوران دفاع مقدس امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبری که هم اقوی بود و هم اعلم، توانست به خوبی جامعه اسلامی را هدایت کند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری توانسته جامعه اسلامی ایران را به بهترین نحو رهبری و هدایت کند.

عضو شورای عالی هئیت حل اختلاف قوا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رهبری که ویژگی‌های اقوی و اعلم بودن را داراست، توانسته است موضوعات مختلفی را به خوبی مدیریت کند به طور مثال در مسئله هسته ای، این تدبیر و رهبری مقام معظم رهبری بود که باعث شد مذاکره کنندگان هسته ای ایران با قدرت وارد مذاکره با غربی ها شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که در سالهای اخیر با مدیریت مقام معظم رهبری حل شده است، موضوع فتنه سال 88 بود که در نتیجه مدیریت مقام معظم رهبری نه تنها این فتنه نتوانست به نظام آسیبی برساند بلکه با تدبیر ایشان درانتخابات سال 92 زمینه رقم خوردن حماسه سیاسی با حضور مردم را فراهم کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح می شود بحث حضور تکفیری های خشن است که البته این تکفیری‌ها به دلیل افکار غلط و افراطی نیز از صحنه حذف خواهند شد.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل امروز جهان اسلام، موضوع وحدت مسلمانان است بنابراین همه مسلمانان باید با حفظ وحدت سعی کنند دشمنان را شکست دهند و در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وحدت و انسجام اسلامی از راهبردهای قرآن کریم است و رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و انسجام اسلامی تاکید دارند.

۱۳۹۲/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...