نسخه چاپی

برنامه دولت برای مسكن اجتماعی در سال 93 چیست؟

خبرهای خوش برای خانه‌دار شدن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن:طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را تامین كند تا با استفاده از این منابع مسكن اجتماعی بتدریج از سال آینده در كشور احداث شود.

به گزارش نما به نقل از مشرق ،سیدمحمد پژمان گفت: با آزادشدن معاملات مسکن مهر، هرگونه معامله در این زمینه در سطح کشور جنبه رسمی و قانونی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان آنکه با قانونی شدن معاملات مسکن مهر منافع افراد بیشتر حفظ می شود، گفت: علاوه بر این عرضه این حجم از مسکن به بازار نیز سبب ایجاد تعادل در بازار مسکن کشور می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تکمیل واحدهای مسکن مهر تاکید کرد و افزود: با پرداخت چهارمین قسط مسکن مهر توسط بانک در صورتی که واحدی تکمیل نشود، حاکی از آن است که متقاضیان واحد مسکن مهر آورده خود را به صورت کامل پرداخت نکرده اند.

وی در خصوص مسکن اجتماعی نیز، گفت: در طرح جامع مسکن به این مساله توجه می شود تا با استفاده از راهکارهای قانونی بتوانیم در سال 93 با اجرای مسکن اجتماعی نیازمندان را صاحب خانه کنیم.

پژمان اظهار داشت: برای شناسایی بیشتر وضعیت افراد بی مسکن، از امروز وضعیت سه دهک جامعه در دست بررسی قرار گرفته تا با شناخت وضعیت موجود و تعداد خانوارهای نیازمند، بتوانیم در زمینه تامین مسکن اجتماعی در کشور برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان آنکه درصدد هستیم درصدی از اعتبارات هدفمندی یارانه ها برای تامین مسکن اقشار کم درآمد اختصاص یابد، افزود: به همین منظور برای تامین مسکن اقشار کم درآمد استفاده از اعتبارات برخی از دستگاه های اجرایی که از منابع هدفمندی یارانه ها برخوردار هستند، مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را تامین کند تا با استفاده از این منابع مسکن اجتماعی بتدریج از سال آینده در کشور احداث شود.
منبع: ایرنا

۱۳۹۲/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...