نسخه چاپی

كنایه فتح الله زاده به پرسپولیس ها

برنامه ورزش از نگاه دو با محوریت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی آنتن رفت.

برنامه ورزش از نگاه دو که پنجشنبه شب پیرامون محوریت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پخش شده بود شب گذشته نیز با دعوت از علی فتح‌الله‌زاده و اکبر غمخوار مدیرعامل سابق پرسپولیس پیرامون این موضوع مباحثش را ادامه داد.

در ابتدای این برنامه فتح‌الله‌زاده درباره شکست استقلال مقابل ملوان گفت: ما چند سال بود عدد 4 را به دوستانمان نشان می‌دادیم و البته دلمان خیلی برای آنها می‌سوخت حالا 4 گل خوردیم که به نوعی با آنها هم‌دردی کرده باشیم.

این مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه گفت: یک روز رئیس سازمان خصوصی‌سازی در تلویزیون صحبت‌هایی را کرد که فردای آن روز به دفتر ایشان زنگ زدم و به منشی او گفتم چه کسی اطلاعات غلط به شما داده که در مورد خصوصی‌سازی اینگونه صحبت می‌کنید. ما دو سال است که مباحث مالی‌مان را به شرکت حسابرسی مرتبط با وزارت ورزش داده‌ایم و تمام اسناد آن را هم در اختیار داریم.

حتی زمانی که هاشمی‌تبار و سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی بودند من این کار را انجام می‌دادم. ما تنها یک تخلف داریم که آن هم با دیوان محاسبات کشور است. آنها می‌گویند پول باید به خزانه برود و از آنجا برداشت شود ولی ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم چون بودجه نداریم و به ما بودجه خاصی تعلق نمی‌گیرد.

وی همچنین در خصوص بدهی‌های باشگاه استقلال گفت: اگر بخواهم هم کلی بگویم باشگاه استقلال چیزی نزدیک به 28 میلیارد تومان بدهی دارد. دغدغه من در حال حاضر درآمد نیست چون می‌توانم سالی 60 میلیارد تومان از این باشگاه درآمد داشته باشم ولی متاسفانه عده‌ای می‌گویند ما از پول بیت‌المال مصرف می‌کنیم درحالی که این گفته اشتباه است. کجا دولت به ما کمک می‌کند. مگر پول سپاهان، تراکتورسازی و ذوب‌آهن را دولت نمی‌دهد ما هم می‌گوییم همین کار را با ما انجام دهند.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: متاسفانه در همین ابتدای بحث خصوصی‌سازی تلویزیون پول حق پخش ما را نمی‌دهد.

در حالی که همین حق پخش بیش از 60 درصد هزینه‌های ما را می‌دهد. آقای نماینده مجلس شما نماینده من هم هستید چرا حق من را نمی‌گیرید؟ من سردمدار خصوصی‌سازی در ایران هستم و از 15 سال پیش این صحبت را مطرح کردم. من می‌گویم با وجود اینکه این وزیر اصلا به من کمک نکرده و رابطه خوبی با او ندارم اما از او حمایت می کنم چون حق نیست که در عرض چند ماه او را تحت فشار بگذارم و بگویند باید این دو تیم خصوصی‌ شود.

من 40 بازیکن دارم که باید پول آنها را بدهم، ماشینم را فروختم و ماشین قسطی خریدم و هرساله وقتی تیم جان می‌گیرد و در آستانه قهرمانی است می‌گویند می‌خواهیم تیم را خصوصی کنیم. من امسال تا آخر فصل ایستاده‌ام ولی می‌روم و تا 20 سال دیگر به فوتبال برنمی‌گردم.

همه ساله آخر فصل که می‌شود تن ما را می‌لرزاند و جالب است آقایان در مجلس گفته‌اند چون پرسپولیس و استقلال می‌خواهند خصوصی شود به آنها پول ندهیم. من می‌گویم بیایید در مزایده سه سال این دو باشگاه را به اهل فنش بدهید و البته برایش شرایط هم بگذارید.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: وقتی به صف نانوایی می‌روم به شاطر می‌گویم این چه نانی است که به مردم می‌دهید او جواب می‌دهد شما دیگر چرا؟ شما که پول مفت می‌خوردید هم باید به نان اعتراض کنید. متاسفانه آنقدر اطلاعات غلط به مردم داده‌اند که همه درباره فوتبال حرف می‌زنند. بنده می‌گویم 5 سال این تیم را به من بدهید بعد از 5 سال به جای آنکه یک ریال دریافتی داشته باشم یک استادیوم 35 هزار نفری هم می‌سازم و تحویل می‌دهم.

در ادامه این برنامه اکبر غمخوار گفت: من هم نظر فتح‌الله‌زاده را دارم و می‌گویم دولت این دو باشگاه را واگذار نمی کند. روزی که من مدیرعامل پرسپولیس بودم رئیس جمهور قبل شهردار بود.

او به من گفت می‌شود این دو باشگاه را به شهرداری بدهند و ما هم به همراه آقای غریب نزد مهرعلیزاده رفتیم و گفتیم این دو باشگاه را به شهرداری بدهید و حتی آنها حاضرند دو استادیوم هم به ما بدهند. آقای مهرعلیزاده گفت آن شهردار سودای رئیس جمهور شدن دارد که این حرف را می‌زند. بعدها متوجه شدیم خود مهرعلیزاده هم سودای ریاست جمهوری داشت.

وی افزود: متاسفانه الان سیاست دولت واگذاری این دو باشگاه نیست کدام دولت در دنیا تیم فوتبال دارد. تمامی تیم‌های لیگ برتر و دسته اول ما به اندازه دو بازیکن در بارسا و رئال هزینه نمی‌کنند. مسی و رونالدو روی هم سالانه 280 میلیارد تومان پول می‌گیرند.

غمخوار تاکید کرد: وقتی فوتبالیست و مربی به یک بیمار سرطانی سر می‌زند آیا این سرمایه‌گذاری فرهنگی نیست. اگر دولت این دو تیم را می‌خواهد از ابتدا تا انتها باید هزینه‌هایش را بدهد. من دیدم آقایان مدام می‌گویند رویانیان بدهکار است مگر این باشگاه رئیس مجمع نداشته و گزارش مالی را بررسی نکرده است.

سالها است پرسپولیس به دلیل برگشت خوردن چک‌هایش حساب جاری ندارد آنوقت چگونه می‌خواهند باشگاه‌داری کنند؟ راه دوم هم این است که مثل شیوه‌های مدرن دنیا باشگاه‌داری کنیم. وقتی رئیس سازمان تربیت بدنی عشقش این است که با یک بازیکن عکس یادگاری بگیرد چگونه می‌تواند مدیریت کند. مدیر باشگاه نه عقبه فوتبالیست بودن می خواهد و نه پیشکسوت بودن بلکه باید مدیر باشد که هم قدرت چانه‌زنی داشته باشد و هم در شرایط بحرانی تیمش را هدایت کند.

۱۳۹۲/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...