نسخه چاپی

سردبیر آسمان:

امیدوارم مدیر مسئول آزاد شود!

سردبیر روزنامه توقیف شده آسمان با اشاره به انجام تودیع وثیقه 300میلیونی برای آزادی مدیر مسئول این روزنامه ابراز امیدواری كرد كه امروز یا فردا عباس بزرگمهر از زندان اوین آزاد شود.

به گزارش نما محمد قوچانی بعدازظهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه رسانه ایرنا افزود: اقدامات مورد نیاز برای تودیع وثیقه مدیر مسئول روزنامه توقیف شده آسمان انجام شده انشالله به زودی شاهد آزادی وی خواهیم بود .

روزنامه آسمان پنج شنبه یکم اسفندماه با اعلام جرم دادستانی تهران پس از شش شماره انتشار توسط دادسرای رسانه توقیف شد، مدیرمسئول آن نیز مورد تعقیب قضایی قرار گرفت و پس از احضار به دادگاه فرهنگ و رسانه راهی زندان اوین شد.

وی یادآور شد: روزنامه آسمان در شماره چهارم خود گزارشی از گردهمایی انجمن علوم سیاسی دانشگاه تهران منتشر کرد که در آن جمعی از استادان این دانشگاه همچون مجتبی مقصودی، هرمیداس باوند، حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه و محمدجواد حق شناس به بیان مطالبی پرداخته بودند .

به گفته قوچانی ، در حاشیه این مراسم خبرنگار آسمان با هرمیداس باوند مصاحبه ای انجام داده بود که باوند به بازگویی خاطرات خود در دهه 60 اشاره می کند و پس از آن موضوع صدور بیانیه ای توسط جبهه ملی مطرح می شود.

غیرانسانی شمردن موضوع ˈ قصاصˈ محور بیانیه بوده که سرانجام منجر به توقیف آن شد .

قوچانی پنج شنبه گذشته در گفت وگویی با ایرنا نیز ضمن عذرخواهی از مردم این موضوع را مشکل فنی و یک خطای انسانی خوانده بود.

همزمان مدیر مسئول روزنامه توقیفی به خاطر این اشتباه که به گفته وی قرار بود از صفحه حذف شود ، عذرخواهی کرده بود .

بزرگمهر به این موضوع نیز اشاره کرده بود که در زمان صدور این بیانیه خود او یکی از معترضین به آن بوده است.

به گزارش ایرنا ، همچنین سید علاءالدین ظهوریان ، دبیرهیات نظارت بر مطبوعات در گفت وگویی اعلام کرد که پرونده روزنامه آسمان دوشنبه هفته آینده در هیات نظارت بر مطبوعات مطرح و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت .

روزنامه آسمان که پیشتر در قالب هفته نامه منتشر می شد از شنبه 26 بهمن ماه در قالب روزنامه منتشر شد .

۱۳۹۲/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...