نسخه چاپی

هرچه پیش می رویم خباثت دشمن بیشتر می شود

عکس خبري -هرچه پيش مي رويم خباثت دشمن بيشتر مي شود

كارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: برای مردم مشهود شده كه هرچه پیش می‌رویم، خباثت دشمن بیشتر می‌شود بنابراین نباید با طناب پوسیده اعتماد به بیگانگان و وابستگی به آنها پیشرفت اقتصادی كشور را تنظیم كنیم.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تردیدی نیست که یکی از فوریت‌های جدی کشور حل معضلات و پرداختن به پیشرفت‌های اقتصادی کشور است.
وی اضافه کرد: برای وصول به هدف که همان حل مشکلات و معضلات اقتصادی است، 2 راه وجود دارد؛ یک شیوه، شیوه نخ‌نما شده و شکست خورده گذشته است که توجه ما به بیرون باشد و برای حل مشکلات روی توان تکنولوژی و کمک دیگران حساب کنیم درحالی که تکنولوژی غالباً این تکنولوژی‌ها در اختیار کشورهایی است که با ما اختلاف نظر مبنایی دارند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در دوره‌هایی این سیاست را تجربه کردیم و نتیجه‌ منفی گرفتیم، تصریح کرد: در دوران سازندگی اقدامات خوبی صورت گرفت اما این اقدامات حساب‌نشده، نسنجیده و با فاصله از فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای انقلاب اسلامی بودند.
ذوالنور خاطرنشان کرد: مبانی این کشورهای غربی، سرمایه‌داری است و فرهنگ سرمایه‌داری در تضاد با فرهنگ ملی و اسلامی ماست. در زمانی هم که پی گرفته شد، گلی به سر جامعه زده نشد و نتیجه‌ای نگرفتیم.
** در دوران سازندگی فرهنگ اشرافی‌گری در دولت شکل گرفت
وی ادامه داد: در آن دوران، فرهنگ اشرافی‌گری در دولت شکل گرفت و به دامنه کشیده و فاصله طبقاتی ایجاد شد، مصرف‌زدگی، تجمل و رفاه همراه با بی‌دردی در جامعه تبلیغ و ترویج می‌شد و فرهنگ منحط غربی رواج یافت.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در آن دوران پایه‌های اعتقادات مردم را سست کردند، افزود: اقداماتی در آن دوران انجام دادند که بر اساس فرهنگ سرمایه‌داری اگر فردی فقیر و بی‌بضاعت بود، "به من چه" و "مشکل ما نیست" مطرح می‌شد.
ذوالنور با بیان اینکه در سال‌های اخیر فرصت‌سوزی‌های فراوانی انجام شده است، گفت: 8 سال دوران هاشمی رفسنجانی، 8 سال دوره خاتمی و بخشی از دولت احمدی‌نژاد فرصت‌سوزی شد در حالی که اگر بر روی اصولی که در بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری به عنوان ارزش‌های نظام بر روی آنها تاکید شده بود، حرکت می‌کردیم، وضعیت اقتصادی ما امروز این‌گونه نبود و در شرایط بهتری به سر می‌بردیم.
وی در تشریح دلایل وضعیت اقتصادی امروز کشور، تصریح کرد: ما باید تاوان عملکرد بد و نامناسب برخی مسئولین را بدهیم که در مسیر ارزش‌های انقلاب و فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب حرکت نکردند و اگر طبق فرمایشات امام و رهبری و نقشه راهی که آنها ترسیم کردند، حرکت می‌کردیم، وضعیت اقتصاد ایران این‌گونه نبود.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر به درون‌زایی، استحکام داخلی، تکیه بر کار و سرمایه داخلی و همچنین رفع وابستگی به نفت را مورد توجه قرار می‌دادیم و مسئولان به این مسائل اهتمام می‌ورزیدند، وضع امروز کشور به مراتب بهتر از وضعیت کنونی بود.
** نباید با طناب پوسیده اعتماد به بیگانگان پیشرفت اقتصادی کشور را تنظیم کنیم
ذوالنور خاطرنشان کرد: برای مردم مشهود شده که هرچه پیش می‌رویم، خباثت دشمن بیشتر می‌شود بنابراین نباید با طناب پوسیده اعتماد به بیگانگان و وابستگی به آنها پیشرفت اقتصادی کشور را تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه اگرچه دیر شده اما هر موقع جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است، افزود: دولت‌مردان و سیاستگذاران اقتصادی دولت باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، درون‌زایی و ساخت استحکام داخلی برگردند و ما باید دست خود را از زیر سنگ دشمن دربیاوریم نه اینکه دست خود را بیشتر زیر سنگ آن ببریم.
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد را بر اساس توانمندی‌های داخلی که ظرفیت و استعداد بالایی است، بنا کنیم، گفت: هرچه به دشمن باج بدهیم و اعتماد کنیم، دشمن سنگ خود را از روی دست ما برنمی‌دارد، پس ما خودمان باید دست خود را از زیر سنگش بیرون بکشیم.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...