نسخه چاپی

تایید زبانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی كافی نیست

یك عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اهتمام قوای سه‌گانه در مورد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تدبیر و برنامه‌ریزی در این زمینه را ثمربخش دانست.

به گزارش نما؛ محمدرضا تابش در تذکر خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: امیدوارم در پی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری هر سه قوه نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند زیرا تنها تایید زبانی موضوع کارساز نیست بلکه تدبیر و برنامه‌ریزی برای اجرای آن ثمربخش خواهد بود.
وی افزود: ملت شریف ایران هم خواستار اجرای عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند پس خوب است که کمتر حرف بزنیم و بیشتر درصدد اجرای خوب و بی‌کم و کاست آن برآییم.
نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به بحران کم‌آبی در استان یزد، اظهار کرد: با توجه به سهمیه‌بندی آب شرب در برخی شهرستان‌های استان خصوصا در فصل تابستان که منجر به از بین رفتن ثمره تلاش کشاورزان زحمت‌کش، صنعتگران و کارآفرینان می‌شود باید در این باره چاره‌جویی شود تا این بحران موجب بروز عوارض اجتماعی حاد و امنیتی نشود.
تابش با تاکید بر لزوم تخصیص سهمیه کامل آب به استان یزد، خواستار تسریع در عملیات اجرای خط دوم انتقال آب به این استان و همچنین تعیین تعرفه‌های آب، برق و گاز منطبق بر ضوابط فنی، علمی و شرایط سخت و طاقت‌فرسای گرما و سرما در مناطق کویری استان یزد شد.
وی گفت: از وزیر راه استدعا دارم نسبت به آغاز عملیات اجرایی آزادراه نطنز سیرجان تسریع کند و نسبت به دو خطه شدن راه آهن مسیر بادرود، کاشان، اردکان، میبد، یزد و بافق که تحول‌آفرین است دستور اقدام عاجل صادر فرمایند و در این دو پروژه اجازه اعمال نفوذ و تغییر مسیر ندهد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ملغی شدن پیشنهاد مشترک دولت و نمایندگان در مورد اصلاح درآمدهای استانی در جریان رسیدگی به بودجه در مجلس، یادآور شد: در این راستا 100 میلیارد تومان به استان یزد اجحاف شد و همچنین با عدم تخصیص 20 درصد عوارض بهره مالکانه به استان‌های معدنی از جمله یزد، 100 میلیارد تومان دیگر از درآمدهای استان کاهش داده شد که از دولت می‌خواهیم برای جبران این 200 میلیارد تومان کاهش درآمد استان یزد با توجه به پرداخت 850 میلیارد تومان مالیات از سوی مردم این استان اقدام مثبتی انجام دهد
تابش اضافه کرد: از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان یزد، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها قدردانی می‌کنم که طی بیست سال متوالی رتبه اول درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری را نصیب استان یزد کردند و امیدوارم وزیر آموزش و پرورش هم اقدام تشویقی درخوری در این راستا داشته باشد.
نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان خواستار افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان و کارمندان متناسب با نرخ تورم شد.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...