نسخه چاپی

ناطق‌نوری: بی‌ترمزها به كشور ضربه می‌زنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه آدمهای باتقوا افراط گرا نیستند بلكه معتدل هستند افزود: الان یكی از بدبختی های كشور ما این است كه گرفتار تندروها و بی ترمزها هستیم چه چپ باشد چه راست، در حالی كه تندروی و نامتعادل حركت كردن به كشور و انقلاب ضربه می زند.

به گزارش نما ، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم ختم مرحوم ابوالفضل حاجی حیدری از موسسین حزب موتلفه که امروز یکشنبه در مسجد الرضا واقع در خیابان 17 شهریور برگزار شد گفت: درگذشت مجاهد نستوه و انقلابی مخلص، خدمتگزار به جامعه بخصوص به محرومین و مستضعفین جامعه را تسلیت عرض می کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه همرزمان، دوستان مبارز انقلابی در این فرصت کوتاه اخیر یکی پس از دیگری رفتند افزود: من معمولا منبر نمی روم یعنی کم می روم بعضی ها گفتند چرا پس برای مرحوم حیدری می خواهید سخنرانی کنید من گفتم اینها پیشکسوتان مبارزه هستند و به گردن ما حق دارند لذا من نسبت به آنهایی که پیشکسوت من بودند بر اساس دستور اسلامی احترام می گذارم چون این آموزه قرآن است.

ناطق نوری با بیان اینکه من برای ادای دینم به حاج آقا حیدری اینجا آمده ام ادامه داد: این گونه مجالس سه وجهه دارد. وجهه اول اینکه جمع شویم و طلب مغرفتی بکنیم، وجهه دوم آن اظهار همدردی و اعلام تسلیت به بازماندگان است ولی وجهه غالب این جلسه ها باید این باشد که این نوع مجالس ، مجالس آموزش، تنبه و تذکر باشد برای همه ما.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرحوم حیدری در جریان حسنعلی منصور با شهید امانی، بخارایی، نیک نژاد، رضا صفار هرندی و عراقی از سال 43 تا 57 در زندان بود ادامه داد: بارزترین صفت مرحوم حیدری حرکت برای خدا، حرف زدن برای خدا و مبارزه در راه خدا بود. من یک بار ندیدم بعد از آزادی اش او بگوید که ما بودیم انقلاب کردیم حتی حاضر نبود در سالروز پیروزی انقلاب بیاید جلوی دوربین و یک مصاحبه کند بگوید که من 13 سال در زندان بودم.

حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: بعضی از ماه ها دو روز در یک جایی در شب های 21 و 22 بهمن آن هم زمان پیروزی انقلاب بیرون آمدیم اما صد جا خرجش می کنیم که من بودم چنان خودشان را انقلابی جلوه می کنند که آدم تعجب می کند اینها یک دفعه از کجا پیدایشان شد.

وی با بیان اینکه بندگان خالص و خاص خدا این طور نیستند افزود: بندگان خالص نمی گویند چرا فیلم من را نشان نمی دهند چرا عکس من نیست. لذا اعتقاد دارند کارشان را خدا می بیند.

ناطق نوری تواضع و فروتنی را از دیگر صفت های بارز مرحوم حیدری دانست و اظهار داشت: ایشان فردی فروتن و متواضع بود که این علامت تقواست آدم های با تقوا دروغ نمی گویند، تهمت نمی زنند، فحش نمی دهند، غیبت نمی کنند و مردم را به جان هم نمی اندازند.

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه آدم های باتقوا افراط گر نیستند تصریح کرد: انسانهای با تقوا تندرو نیستند، معتدل هستند الان یکی از بدبختی هایی کشور ما این است که گرفتار تندروهای هستیم، گرفتار بی ترمزها چه چپ باشد چه راست ،تندروی و نامتعادل حرکت کردن به کشور ضربه می زند به انقلاب ضربه می زد.

وی افزود: ما میزان داریم، میزان ولی فقیه است، ولی امر مسلمین است معنی ولایت فقیه نیز به صراحت بیان شده است حالا بعضی ها کاسه های داغ تر از آش شده اند ولی بدانید تندروها در زمان امیرالمومنین هم بودند و در نهایت آنها خوارج شدند.

وی در مورد خصوصیات خوارج نیز گفت: خوارج علامت سجده روی پیشانی داشتند حتی آستین لباسشان پاره بود اما امیرالمومنین در مورد این دسته افراد می فرمود خطر اینها از کفار بیشتر است.

عضو مجمع تشخیص ادامه داد: بالاخره ولی فقیه بعضی این را می فرمایند ولی افراطیون می گویند بعضی چیزها را ایشان مصلحت نمی دانند و باید جاده صاف کن شویم و می خواهند جلوتر از آقا حرکت کنند.

وی ادامه داد: این تکفیری ها از کجا درآمدند؟ همین تندروها به نام اسلام فساد می کنند، جنایت می کنند، سر می برند و به زنان مردم تعدی می کنند و فکر می کنند با این کارها به بهشت می روند.

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه متقین انسانهای میانه رو هستند و مصداق آن مرحوم حیدری است خاطرنشان کرد: آدمهای با تقوا متکبر نیستند و در رفتارشان برای دیگران کلاس نمی گذارند.

وی سومین ویژگی مرحوم حیدری را حسن خلق دانست و گفت: مومن باید شاد باشد. بعد از واجبات چیزی مثل حسن خلق آدم را به خدا نزدیک نمی کند به طوری که حتی پیامبر خدا هم رمز موفقیتش را حسن خلق می داند.

ناطق نوری دقت در بیت المال را از دیگر خصوصیات مرحوم حیدری دانست و گفت: وی عجیب در بیت المال حساسیت داشت الان مردم ما یک دفعه می شنوند یا در روزنامه می خوانند 3 هزار میلیارد یا رقم های آنچنانی آنجا رفت اعتقاد من این است یا نگویید یا اگر می گویید تا آخرین گام به جلو بروید تا مردم بفهمند چه شده است.

وی ادامه داد: مردم را به بی اعتباری و شک درباره خودمان و انقلابمان نیاندازیم اگر کسی بیت المال را حرام کرده رودربایستی نکنیم البته به کسانی که در مورد کسانی که هنوز چیزی ثابت نشده اشتباه است اگر بنا است آبرو حفظ شود چرا به کسی که هنوز چیزی روشن نشده آبرویش را ببریم چرا کسی که هنوز محاکمه ، نه دادگاه رفته آبرویش را ببریم این تضادها را از بین ببریم و مردم را از تردید بیرون آوریم.

حجت الاسلام ناطق نوری آخرین خصوصیت مرحوم حیدری را خدمت به خلق دانست و گفت: آقای حیدری تا آخرین لحظه ها به فکر محرومین بود و در کمیته امداد بچه های فقیر را آموزش می داد تا آنها خودکفا شوند و همه این برکات از این پربرکت است.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...