نسخه چاپی

حاتمی كیا: ‌من از ردكارپت بدم نمی‌آید

كارگردان فیلم سینمایی «چ» تاكید كرد: ‌من از ردكارپت بدم نمی‌آید ولی مسیری كه این فرش تعریف می‌كند ارزشی نیست

به گزارش نما به نقل از فارس، آیین اختتامیه سومین هم‌اندیشی متفکران سینمای انقلاب اسلامی امشب در مجموعه ورزشی شهدای انقلاب واقع در سرچشمه با حضور برخی چهره‌های هنری برگزار شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا در این مراسم پس از دریافت ققنوس از جبهه متفکران انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: جای مرتضی آوینی در اینجا خالی است یعنی سالها است که خالی است. من وقتی به اینجا می‌آمدم حس می‌کردم که ایشان در این محفل حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به سی و دومین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: من به جشنواره معترض شدم و به اینکه سیمرغ نگرفتم متهم شدم این کج‌اندیشی احتیاج به روشنگری دارد و من همچنان پافشاری می‌کنم که جریان جشنواره فیلم فجر در این سالیان سال از جریان انقلاب اسلامی فاصله گرفته است.

حاتمی‌کیا تأکید کرد: من پیشنهاد می‌کنم نام جشنواره فیلم فجر را تغییر داده و آن را به نام جشنواره ایرانی نام‌گذاری کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «چ» خاطرنشان کرد: باید دوباره کونتورهای خود را سفت کنیم و دوباره خط‌مان را صریح کنیم، البته صراحت به معنی تعارض نیست چون آنچه می‌خواستیم باشیم را باید صریح تر بیان کنیم.

وی ادامه داد: آب بستن به سوژه‌ها برای گفتن اسلام کار غلطی است عزیزان دور این گربه خیلی‌ها نشسته‌اند و چشم به آن دوخته‌اند شوخی نیست و من اشکال نمی‌بینیم فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های آن طرف آب پخش شود و جایزه بگیرد اما آنها دغدغه‌های خودشان را دارند و جریان قدرتمند کشورهای غرب به ما به شکل دیگری نگاه می‌کنند.

حاتمی‌کیا اظهار داشت: ‌من از ردکارپت بدم نمی‌آید ولی مسیری که این فرش تعریف می‌کند ارزش نیست.

وی خطاب به اساتید و نخبگان جبهه متفکران سینمای انقلاب اسلامی گفت: تا می‌توانید این بحث‌ها را باز کنید چون تیرهای زهرآگینی که به افراد فعال در این حوزه زده می‌شود نیاز به اهل قلم دارد.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...