نسخه چاپی

میلیاردرها برای هیلاری به صف شده‌اند

عکس خبري -ميلياردرها براي هيلاري به صف شده‌اند

كمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی در یك پست الكترونیكی به حمایت‌كنندگانش گفت كه ٧١١٩ كمك مالی در ماه گذشته جمع شده است. با محدود‌كردن كمك‌های مالی‌اش به رقم ٢٥هزار دلار برای هر نفر، هیلاری روی حمایت‌های مردمی‌ تمركز كرده است.

به گزارش نما، گرگ ژیروکس و جولی بیکویکز در مقاله ای در خبرگزاری بلومبرگ خبر از دورخیز همسر بیل کلینتون برای انتخابات 2016 داده اند. این دو در این مقاله نوشته اند که رقابتی سنگین در جریان است و میلیاردرها برای هیلاری به صف شده‌اند. ترجمه این مقاله را مثلث آنلاین منتشر کرده است.

*********************************

آلیس والتون، جورج سوروس و مارک بنیف، میلیاردرهایی هستند که بر‌اساس گزارشی که به‌وسیله کمیسیون انتخابات فدرال ثبت شده است در حال کمک مالی به کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی می‌باشند، کمیته‌ای که تشویق‌کننده وزیر سابق امور خارجه ایالات‌متحده، هیلاری کلینتون برای حرکت به سوی ریاست‌جمهوری است.هر ٢٥ هزار دلار داده شده، برای آماده‌سازی کمیته جنبش سیاسی هیلاری سال پیش در تدارک حمایت‌های خارجی کلینتون تشکیل شد، این در صورتی است که او نامزدی حزب دموکرات را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠١٦ انتخاب کند. کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی پیش‌تر گزارشی از افزایش حدود چهار میلیون دلاری داده بود که از سوی ٣٠ هزار اهدا کننده بوده که بیشتر آن با دادن مقادیر کم، مثل ١٦ تا ٢٠ دلار در سال گذشته بوده است. گزارش کمیته انتخابات فدرال نشان می‌دهد والتون، سوروس و بنیف در میان ٣٣ نفر یا شرکت‌هایی بودند که ٢٥ هزار دلار در نیمه دوم سال ٢٠١٣ اهدا کردند. نیویورکرز در کمک به سناتور سابق خود راجرز آلتمن، رئیس و موسس بنیاد نیویورک اورکورد پارتنرز مشارکت داشت.

کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی نمی‌تواند با کلینتون هماهنگ شود اگر او یک کاندیدا شود. اگرچه، با فروش اطلاعات کمپین خود - تقریبا ٢ میلیون هوادار که تاکنون برای این گروه امضا کرده‌اند- یا بسیج رای‌دهندگان و تبلیغ برای او با داشته‌هایشان، این شدنی است. این گروه، واقع در آرلینگتون ویرجینیا، سهمش به ٢٥ هزار دلار محدود شده است، حتی با وجود اینکه مجاز به قبول کمک‌های مالی در مقادیر نامحدود باشد.

موفقیت زودهنگام در جمع‌آوری کمک مالی، تا بیش از دو سال مانده به روز انتخابات، می‌تواند برای کلینتون یک مزیت در رقابت محسوب شود؛ هیچ نامزد خاصی از میان داوطلبان بالقوه نمایندگی جمهوریخواه قابل قیاس با کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی، که شامل سناتور رند پل از ایالت کنتاکی، اسکات واکنر فرماندار ویسکانسین و کریس کریستی فرماندار نیوجرسی باشد، وجود ندارد.

نظرسنجی‌های پیشرو

کلینتون ٦٦ ساله بر دیگر دموکرات‌ها در نظرسنجی اولویت رای‌دهندگان غلبه پیدا کرده است و گفته می‌شود که امسال گاهی اوقات او به تصمیم‌گیری در مورد کمپین کاخ سفید می‌پردازد. سی‌ام ژانویه نظرسنجی اخبار ABC و واشنگتن‌پست او را با ٧٣ درصد حمایت از سوی دموکرات‌ها و نامزدهای مستقل از دموکرات‌ها یافت؛ پیشی‌گرفتن شش به یک از رقبای دیگرش. کلینتون در ٢٧ ژانویه در مجمع اتحادیه فروشندگان خودرو ملی در نیوئورلئان گفت: «من در آینده، شاید در مورد آن فکر کنم.» والتون دختر بنتونویل، مالک شرکت فروشگاه‌های وال- مارت پایه‌گذاری شده در آرکانزاس که موسس آن سام والتون است، سیزدهمین فرد ثروتمند در جهان با ثروتی بالغ بر 9/33 میلیون دلار بر‌اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ است. کمک مالی آلیس والتون تاکیدی است بر روابط طولانی مدت کلینتون با رهبران کسب و کار در آرکانزاس، جایی که بیل کلینتون در دوره ١٢ ساله‌ای قبل از به ریاست‌جمهوری رسیدنش در سال ١٩٩٣، آنجا فرماندار بوده است. گروه طرفدار کلینتون همچنین مبلغ٢٥ هزار دلار را از جان تایسون رئیس شرکت غذایی تایسون پایه‌گذاری شده در اسپرینگدیلز دریافت می‌کند.

حامیان اوباما

بنیف، مقام اجرایی ارشد salesforce.com پایه‌گذاری شده در سان فرانسیسکو، برترین جمع‌کننده کمک‌های مالی برای کمپین انتخاب مجدد پرزیدنت باراک اوباما در سال ٢٠١٢ بوده و همچنین میزبان رئیس‌جمهور برای جمع‌آوری کمک‌های مالی دموکراتیک در محل اقامت خود در ماه گذشته بوده است. همسر او، لین بنیف نیز مبلغ ٢٥ هزار دلار کمک کرده است. سوروس، کسی که میلیون‌ها دلار برای جنبش‌های دموکراتیک داده بود، در کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی سرمایه‌گذاری کرد، همانند آنچه پسرش رابرت سوروس شریک مدیریتی صندوق مدیریت سوروس LLC انجام داد. کمک مالی مشاوران سابق بیل کلینتون برای آماده‌سازی هیلاری از جمله آلتمن معاون اسبق خزانه‌داری، کسی که مبلغ پنج هزار دلار کمک کرد. ویلیام گالستون، مقام عالی رتبه موسسه بروکینگز واقع در واشنگتن و مشاوراسبق سیاست داخلی کاخ سفید مبلغ هزار دلار پرداخت کرد.

اهدا‌کنندگان نیویورکی

کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی برای کلینتون، سناتوری آمریکایی از ایالت نیویورک در سال‌های ٢٠٠١ تا ٢٠٠٩، ٢٥ هزار دلار از هر یک از توسعه‌دهندگان دریافت کرده است، ویلیام رادین مدیر ارشد اجرایی شرکت مدیریتی رادین در نیویورک و جان استریکر یک معمار نیویورکی که حدود ٢ میلیون دلار به جنبش اولویت‌های ایالات‌متحده آمریکا و کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی که کمک به انتخاب مجدد اوباما کرد، اهدا کرد و در حال حاضر به یک طرفدار پر تلاش کلینتون تبدیل شده است. سیلدا وال، مدیری در گروه سرمایه‌گذاری نیو ورلدLLC، کسی که در حال طلاق از فرماندار سابق نیویورک، الیوت اسپیدزر است، مبلغ پنج‌هزار‌دلار اهدا کرد. کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی طرفدار کلینتون ٢٥ هزار دلار از ‌هاستون لاو با مالکیت استیو و امبر میسون دریافت کرد، کسانی که حدود پنج‌میلیون دلار به گروه‌های دموکرات و نامزدها در انتخابات ٢٠١٢ اهدا کردند. آماده‌سازی هیلاری به‌وسیله آدام پارخومنکو هدایت می‌شود؛ دانشجوی ٢٨ ساله‌ای که از کمپین انتخاباتی کلینتون برای بیش از یک دهه است که حمایت می‌کند. او مشاوران کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی شامل جِرِمی ‌بِرد، مدیر سابق اوباما در حوزه ملی، و ‌هارولد اییکسو جیمز کاروایل، کسی که روابط طولانی مدتی با کلینتون‌ها داشت، است.


کمیته فوق‌العاده جنبش سیاسی در یک پست الکترونیکی به حمایت‌کنندگانش گفت که ٧١١٩ کمک مالی در ماه گذشته جمع شده است. با محدود‌کردن کمک‌های مالی‌اش به رقم ٢٥هزار دلار برای هر نفر، هیلاری روی حمایت‌های مردمی‌ تمرکز کرده است. پارخومنکو گفت جنبش اولویت‌های ایالات‌متحده آمریکا می‌تواند به دنبال بزرگترین کمک‌های مالی باشد. پارخومنکو گفت در آماده‌‌سازی هیلاری نقشه‌ای برای اجرا در کمپین‌های تبلیغات تلویزیونی وجود ندارد و این کارها به گروه‌های دیگر مثل گروه اولویت‌ها محول شده است. جنبش اولویت‌ها، که رقمی‌ بیش از ٧٩ میلیون دلار را در انتخابات سال ٢٠١٢مطرح کرد، مدیریت مبارزات انتخاباتی اوباما، جیم مسینا را به‌عنوان رئیس مشترک برای انتخابات ٢٠١٦ به‌همراه خواهد داشت. این را مدیر اجرایی بافی ویکس در بیانیه‌ای در ٢٣ ژانویه گفت.

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...