نسخه چاپی

نجات قاتل تیرانداز از چوبه دار

مرد جنایتكار كه در جریان درگیری ، با شلیك گلوله مرتكب قتل شده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.

به گزارش نما، شامگاه 14 بهمن 1385 افسر نگهبان کلانتري 133 شهر زيبا، کشته شدن مرد 24 ساله اي به نام «مسعود» را به دادسراي جنايي تهران خبر داد.


دقايقي بعد بازپرس کشيک دادسراي ناحيه 27 پايتخت و افسران دايره 10 اداره آگاهي مرکز به نقطه مورد نظر در کوي «آزادي» رفتند و با ديدن جنازه مرد نگون بخت که بر اثر شليک گلوله به گردنش از پا درآمده بود رسيدگي به معما را در دستور کار قرار دادند.


شواهد نشان مي داد «مسعود» قرباني شليک يک مرد به نام «حسين - م» شده بود و با افشاي اين راز، سرانجام 26 شهريور 86 متهم 28 ساله در «کهريزک» رديابي و دستگير شد.
«حسين» که مي خواست با ارائه اطلاعات ضد و نقيض، تحقيق کارآگاهان را به بيراهه بکشد پس از ديدن مدرک هاي دادگاه پسند، جنايت را گردن گرفت و انگيزه تيراندازي را اختلاف مالي دوستش «محمد» با برادر قرباني به نام «محسن» خواند.


در نشست رسيدگي به اين پرونده که در شعبه 71 دادگاه کيفري تهران به رياست قاضي «نورا... عزيزمحمدي» و با حضور چهار مستشار برگزار شد ابتدا نماينده دادستان در تشریح کیفرخواست گفت: بررسي ها نشان مي دهد «محمد» دوستش «حسين» را اجير کرده بود و براي او نيز به اتهام معاونت در جنايت، تقاضاي مجازات دارم.


نوبت دفاع به «حسين» که رسيد جرم را گردن گرفت و توضيح داد: «محمد» که از دوستان قديمي ام بود سراغم آمد و گفت به خاطر فروش لوازم يدکي بنز 700 هزار تومان از «محسن» طلب دارد.



براي گرفتن پولش به همراه «منصور» و «محمد» به مغازه «محسن» رفتيم اما فقط برادرش «مسعود» آنجا بود.«محمد» داد و فرياد کرد و پولش را خواست که «مسعود» او را آرام کرد و گفت پدرش، «محسن» را به خاطر بدحسابي از مغازه بيرون کرده اما قول داد بدهي را بپردازد.


وي اظهار داشت: از مغازه بيرون آمده بوديم که ناگهان «محسن» سر رسيد و درگير شديم. «محسن» با سر به صورت «منصور» کوبيد و سراغ من آمد که از ترسم چاقو کشیدم اما از دستم به زمين افتاد.


او با اشاره به «محمد» ادامه داد : همان لحظه اين مرد يک اسلحه به دستم داد تا «محسن» را بترسانم و شليک کردم که گلوله به گردن مسعود خورد. باور کنيد من با «مسعود» دشمني نداشتم و حتي نمي دانستم اسلحه، پر است. مجرم رديف دوم اما منکر معاونت در جنايت شد: «براي هواخوري با حسين و منصور به حوالي فرحزاد رفته بوديم که با محسن و برادرش درگير شديم.»


در پايان اين نشست ، هيأت قضايي وارد شور شد و «حسين» را به مرگ محکوم کرد.«محمد» هم به 15 سال زندان محکوم شد و راي به تاييد شعبه ديوان عالي کشور رسيد.


در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شده بود، اولیای دم با مراجعه به دادسرا رضایت خود را اعلام کردند.


صبح امروز متهم از جنبه عمومي‌جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.در این جلسه قاتل با قبول اتهامش و تکرار ادعاهای قبلی خود گفت: من از کار خود پشیمانم و درخواست بخشش دارم.


قضات دادگاه هم پس از آخرین دفاعیات حسین ، او را به هفت سال زندان محکوم‌کردند.
قانون



۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...