نسخه چاپی

آخرین وضعیت پرونده «بابك زنجانی»

عضو كمیته مشترك كمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابك زنجانی از جلسات كمیسیون‌های یاد شده و دستگاه قضا در راستیا رسیدگی به این پرونده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس: عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی از جلسات کمیسیون‌های یاد شده و دستگاه قضا در راستیا رسیدگی به این پرونده خبر داد.

حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی درخصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و چهار فقره چک تامین اجتماعی که وی به وزارت نفت داده است، گفت: به وزارت نفت تاکید کرده‌ایم که حق ندارد چک‌ها را به بابک زنجانی بازگرداند.

وی اضافه کرد: قاعدتا اگر وی به عنوان ضمانت نیز این چک‌ها را به وزارت نفت داده باشد، عقل حکم می‌کند که وزارت نفت این چک‌ها را نزد خود نگه دارد، البته ما نیز تاکید کردیم که به هیچ حق بازگرداندن این چک‌ها به آقای زنجانی را ندارید.

عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی با بیان اینکه اگر قرار باشد این چک‌ها بازگردانده شود بایستی به سازمان تامین اجتماعی داده شود، تصریح کرد: این چک‌ها ارزشی ندارد اما اگر قرار است بازگردانده شود باید به تامین اجتماعی داده شود.

وی ادامه داد: معامله‌ای بین آقای زنجانی و سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته است و با توجه به اینکه چک‌ها برای این سازمان است و مدیر وقت آن اشتباهی عمدی یا سهوی کرده است.

دهدشتی همچنین درباره یک فقره چکی که در معامله تامین اجتماعی در دست بابک زنجانی است، گفت: این چک‌ها به سازمان تامین اجتماعی تعلق دارد و این سازمان بایستی بحث چک‌ها را پیگیری کند؛ قاعدتا سازمان تامین اجتماعی باید این چک‌ها را پیگیری کند.

عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی بیان اینکه ما به دنبال مذاکره با قوه قضاییه و کمیسیون اصل 90 هستیم، تصریح کرد: ما در این جلسات اطلاعات خود را جمع آوری خواهیم کرد و بسته به این اطلاعات درباره این پرونده نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیش‌تر حسین دهدشتی عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی در گفت‌وگو با فارس گفته بود «چک‌های سازمان تامین اجتماعی پنج فقره بود که چهار فقره آن در اختیار وزارت نفت است؛ بابک زنجانی قصد داشته به وزارت نفت ضمانت دهد و به همین دلیل چک‌ها را به آنها داده است.»

به گفته وی، وزارت نفت چون چیزی در دست نداشت و چون این چک‌ها از هیچ بهتر بود، آنها را از بابک زنجانی گرفته بود، هرچند این چک عملا هیچ ارزشی ندارد؛ به هر حال بابک زنجانی زمین یا هر چیز دیگری را هم به عنوان وثیقه گذاشته است.

عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی مجلس همچنین اعلام کرد که بابک زنجانی باید یک چک دیگر را که اکنون در اختیار دارد به تامین اجتماعی بازگرداند.

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...