نسخه چاپی

تری‌جونز هتاك" مایه ننگ مسیحیان است

عکس خبري -تري‌جونز هتاک" مايه ننگ مسيحيان است

نماینده آشوری‌ها و كلدانی‌ها در مجلس گفت كه به نظرم قرآن سوزی توسط كشیش هتاك آمریكایی یك حركت سیاسی بود و حمایت سیاسی پشت این حركت قرار داشت.

یوناتن‌ بت‌کلیا نماینده آشوری‌ها و کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس و در واکنش به آتش زدن قرآن توسط کشیش افراطی آمریکایی اظهار داشت: تری جونز به هیچ عنوان یک فرد روحانی نیست چرا که فرد روحانی و تابع عیسی مسیح هیچ وقت چنین کاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت عیسی پیامبر محبت بود نه پیامبر کینه و کدورت، افزود: حضرت عیسی گفته که حتی همسایه‌ات را اندازه خودت دوست داشته باش و این اولین چیزی است که هر انسان باید رعایت کند.

نماینده آشوری‌ها و کلدانی‌ها با بیان اینکه ما در ایران زندگی می‌کنیم، ادامه داد: ما نزدیک 1400 سال است که در کنار مسلمانان در این مملکت هستیم و خوشبختانه کشور ما مهد ادیان توحیدی است و همه ادیان ابراهیمی در کنار هم در ایران با کمال آسایش و آرامش و راحتی زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی هم با هم ندارند و اعتقادات خودشان و فرائض دینی را با آزادی کامل انجام می‌دهند.

بت‌کلیا تصریح کرد: اگر آن کشیش افراطی یک مقدار شناخت داشت باید می‌فهمید که ادیان می‌توانند در کنار هم با صلح و صفا و صمیمیت زندگی کنند و مردم را به راه راست هدایت کنند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من تری‌جونز قرآن سوزی نکرده بلکه نام خداوند را آتش زده است؛ این کشیش افراطی نام حضرت عیسی و حضرت مریم را آتش زده و مایه ننگ من مسیحی است که وی را به عنوان مسیحی بشناسم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من حرکت این کشیش افراطی حرکتی سیاسی است و مستکبرین وی را کمک می‌کنند تا این حرکت‌ها را راه بیندازد.

بت‌کلیا گفت: به نظر من این یک حرکت سیاسی بود و حمایت سیاسی پشت آن قرار داشت چرا که این کشیش در حضور پلیس قرآن سوزی کرده است.

وی ضمن محکوم کردن اقدام هتاکانه کشیش آمریکایی اظهار داشت: من واقعا باید بگویم که این کشیش آمریکایی مایه ننگ و منفور است و بنده به عنوان یک مسیحی شرمنده تمام برادران و خواهران مسلمانم هستم.

۱۳۹۱/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...