نسخه چاپی

كارشكنی منافقین در برابر خروج از "اشرف"

عکس خبري -کارشکني منافقين در برابر خروج از "اشرف"

در حالی كه برخی منابع حقوق بشری از كارشكنی پنجمین گروه منافقین در برابر انتقال از اردوگاه اشرف خبر داده اند، نمایندگان پارلمان عراق همچنان بر اخراج سریع اعضای این گروهك تروریستی از كشورشان تاكید می كنند

به گزارش نما، مهر به نقل از سایت آکانیوز نوشت: "صلاح المجمعی" مدیر دفتر حقوق بشر استان دیالی عراق گفت : پنجمین گروه از اعضای گروهک منافقین که قرار بود به اردوگاه لیبرتی منتقل شوند، از این موضوع سرباز زدند.


المجمعی بیان کرد: در حالی که همه مقدمات انتقال پنجمین گروه از منافقین مهیا شده بود، آنها کارشکنی کردند. این در حالی است که پانزدهم ماه مه آتی، موعد نهایی انتقال ساکنان اردوگاه اشرف(عراق جدید) به لیبرتی است.


از سوی دیگر "سوزان السعد" عضو فراکسیون ائتلاف ملی در پارلمان عراق گفت : برخی گروههای سیاسی و رسانه ها بدون توجه به جنایاتی که اعضای گروهک منافقین مرتکب شده اند، از آنها حمایت می کنند.


وی افزود: اعضای گروهک تروریستی منافقین جنایات بی شماری را علیه مردم در شمال و جنوب عراق مرتکب شده اند و حتی اگر سازمان ملل خواستار تمدید حضور آنها شود عراقی ها مخالف آن هستند.


السعد خاطرنشان کرد: با توجه به اسنادی که از جنایات گروهک تروریستی منافقین وجود دارد دولت عراق می تواند اعضا و رهبران گروهک تروریستی منافقین را از طریق دادگاههای بین المللی تحت پیگرد قرار دهد.


این نماینده عضو فراکسیون ائتلاف ملی پارلمان عراق خاطرنشان کرد: قانون اساسی عراق اجازه ادامه حضور گروهک تروریستی منافقین را نمی دهد.


شایان ذکر است که انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف در پی افزایش خشم وانزجار مردم دیاله و تاکید آنها بر اخراج این تروریستها صورت گرفته است، دولت عراق انتقال این افراد به لیبرتی را اولین گام برای اخراج نهایی آنها از کشور قلمداد و بر عزم خود برای انجام این کار تاکید کرده است.

گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد.

شخصیتهای سیاسی و تحلیلگران عراقی ضمن تاکید مجدد بر غیر قانونی بودن حضور گروهک منافقین در خاک عراق، خروج آنها از اردوگاه اشرف را آغاز فروپاشی این گروهک دانسته اند.

۱۳۹۱/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...