نسخه چاپی

نباید 1+5 تحت تاثیر آمریكا قرار بگیرد

عکس خبري -نبايد 1+5 تحت تاثير آمريکا قرار بگيرد

یك كارشناس سیاست خارجی با تاكید بر لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی غرب، گفت: غرب به دنبال آن است كه با طولانی شدن مسیر مذاكرات و مطرح كردن مسائل جدی كشورمان را تحت فشار قرار دهد تا بتواند از این رو مواضع خصمانه‌اش را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل كند.

به گزارش نما ؛به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسین کنعانی‌مقدم" با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای کشورمان با 1+5، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خواهان طولانی شدن مذاکرات نبوده و همواره از ابتدای این گفتگوها به یک جدول زمان‌بندی معتقد بود.
وی با تاکید بر لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی غرب، تصریح کرد: غرب به دنبال آن است که با طولانی شدن مسیر مذاکرات و مطرح کردن مسائل جدی کشورمان را تحت فشار قرار دهد تا بتواند از این رو مواضع خصمانه‌اش را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند.
کنعانی‌مقدم افزود: باید براساس همان توافقی که مشخص شده برنامه‌ریزی شود تا طی حداکثر 6 ماهی که مطرح بوده بتوانیم به آن سند نهایی که البته اجرای آن زمان‌بر است، دست یابیم.
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که 1+5 تحت تاثیر آمریکا قرار بگیرد، البته به نظر کارشناسان، در حال حاضر آمریکایی‌ها بر 1+5 مسلط شده‌، به گونه‌ای که حتی چین و روسیه نیز در این رابطه تابع سیاست‌های این کشور شده‌اند، از این رو ما باید به صورت جداگانه با اعضای 1+5 مذاکره کنیم و مدیریت 1+5 را از آمریکایی‌ها بگیریم.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...