نسخه چاپی

كفاشیان: رئیس فدراسیون فوتبال قوی نیست

رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ۹۰ در خصوص مسائل مختلف صحبت‌های گوناگونی انجام داد.

به گزارش نما، علی کفاشیان در برنامه شب گذشته 90 گفت: اگر این کار درست انجام شود دیگر تیم ملی نیاز به اسپانسر ندارد. شکل جدید اسپانسر به صورت بازاریابی کار می کند و به شکل مختلف کار تبلیغات را انجام می دهد.

وی افزود: سقفی برای قرارداد نداریم. اسپانسر مبالغ کمی به ما می دهد. ما کف پول را خواستیم. 5 میلیارد گرفتیم و دو میلیارد دیگر در آِینده پرداخت می شود اما درآمدزایی که در آینده داریم بسیار بیشتر است.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می شود اسپانسر تیم ملی به نوعی گلریزان می کند، خاطرنشان کرد: به طور مثال این کار در سازمان لیگ نیز انجام شده است. خود سازمان لیگ تشکیلاتی برندش را می گیرد و تبلیغات را انجام می دهد. اصلا این موضوع را قبول نداریم. پولی که یک برند می دهد حتما باید همراه با تبلیغات باشد و اصلا بحث گلریزان وجود ندارد. این موضوع خلاف قرارداد ما است. تیم ملی خرج خود را در می آورد و فیفا هم کمک می کند. 7-8 میلیارد گرفتیم و 2-3 میلیارد دیگر در راه است. تیم ملی بزرگسالان خرج خود را در می آورد، اما 18 تیم ملی دیگر داریم. برندهای مختلف می آیند و برای تیم ملی تبلیغ می کنند. آنها پول می دهند و تبلیغات می کنند. کره جنوبی و آلمان آنقدر از اسپانسر خود پول می گیرند که نیاز به این کار ندارند اما در تیم ملی ما باید این درآمد زایی صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه قاسمی رئیس بانک پاسارگاد اعلام کرده که مردم می توانند از سود سپرده های خود بخشی را به تیم ملی بدهند، اظهار داشت: در قراردادمان این کار نیست و نمی دانم چه کسی این کار را کرده است. تعریف های مختلفی وجود دارد. ما از خود صدا و سیما انتظار همکاری داریم. صدا و سیما در گذشته جلسه ای برای یار دوازدهم می گذاشت. ما همین کار را نیاز داریم. بازهم می گویم بحث انجام این کار اصلا در قرارداد ما تعریف نشده است.

کفاشیان در مورد اینکه عزت الله ضرغامی تأکید زیادی روی حمایت از تیم ملی دارد، تصریح کرد: زیر مجموعه ضرغامی این کار را اجرا نمی کنند.

وی افزود: بانک پاسارگاد برای این کار و در آمدزایی جلو آمد. مطمئن باشید بانک های دیگر هم جلو خواهند آمد.

وی در مورد اینکه آیا اسپانسر قبلی تیم ملی فقط از نام تیم ملی استفاده کرد، گفت: آنها از این مسئله استفاده ای نکردند. این شرکت هزینه زیادی انجام داد اما استفاده ای نکرد. اسم این شرکت مطرح شد اما برایشان فایده ای نداشت. بخش حقوقی این مسئله را پیگیری می کند. ما چک های آنها را داریم اما آنها پول ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد شرایط تیم ملی امید گفت: تیم ملی امید ایران بسیار حساس است. سالها است که به المپیک نرفتیم. بازی ها دیگر رفت و برگشت نیست و کار بسیار سخت است. واقعیت این است که رزومه افراد برایمان بسیار مهم است. دنبال افرادی هستیم که در این رده کار کرده باشند اکثر مربیان داخلی خوب هستند. با کی روش صحبت کردیم تیم ها نباید جزیره جزیره باشد باید همه تیم های ملی با هم هماهنگ باشند. بین دو گزینه ایرانی و وینگادا هستیم. وینگادا سرمربی تیم ملی جوانان و امید پرتغال بوده است. او در کشورهای دیگر هم این سمت را داشته است. سعی ما توافق با وینگادا است و تا هفته آینده نتیجه معلوم می شود.نظراتی خارج از فدراسیون هست که قائل به استفاده از مربی ایرانی هستند کمیته المپیک می گوید که مربی داخلی بیاوریم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا مثل همیشه از بازیکنان دیگری به جز رده سنی امید در مسابقات آسیایی استفاده می شود، گفت: به ما می گویند در مسابقات آسیایی مدال می خواهیم. البته برنامه تیم ملی امید را تا المپیک مشخص کردیم. حریفان تدارکاتی هم مشخص شده است. قول می دهیم 70 -80 درصد بافت تیم ملی اصلی المپیک در اینچئون حاضر باشند در این بین از بازیکنان دیگر هم استفاده می شود.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه در فدراسیون با تخلفات برخورد نمی شود و به نظر شایسته سالاری نیست، اظهار داشت: ما دل رحم هستیم. یک پست دیگر به آنها می دهیم. ژست رئوف بودن نمی گیرم این مسئله در خون ما است اگر قرار بود به حرف شما گوش دهیم باید ابتدا خودمان کنار می رفتیم.

وی در مورد اینکه گزینه ایرانی تیم ملی امید چه کسانی هستند، گفت: این افراد در ذهنمان وجود دارد اما هنوز اعلام نکردیم.

کفاشیان در خصوص اینکه چرا با تخلفات برخورد نمی شود، گفت: باید موارد مستند باشد. ما در فدراسیون قاضی داریم و آنها می گویند باید مدارک داشته باشیم. مهدی تاج به خوبی برخورد می کند و او ضعف های ما را نیز پوشش می دهد.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می شود روابط در انتخاب افراد تاثیر دارد و اکبر محمدی با همین روابط پست گرفته است، خاطرنشان کرد: اکبر محمدی را دفاع می کنم عملکرد او خوب بود. تیم خوبی را جمع کرد. فقط در دیدار مقابل کره جنوبی ما شکست خوردیم وگرنه در سایر مسابقات نتیجه خوبی گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ارتباط با اینکه گفته می شود فدراسیون مجمع الجزایر مختلف است، یادآور شد: همه با یکدیگر همکاری داریم و کار می کنیم و مشکلات را با عطوفت و مهربانی حل می کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می شود، نبی می خواهد رسول جوزی همیشه در فدراسیون باشد، گفت: کم کم در حال استفاده از افراد قوی هستیم و این مسائل درست می شود.

کفاشیان در مورد اینکه یکی از دلایل انتخاب نلو وینگادا برای تیم ملی امید ارتباط خوب او با کارلوس کی روش برای تعامل است، گفت: یکی از دلایل همین است.



وی در ارتباط با تمدید قرارداد با کی روش عنوان کرد: کی روش در جام جهانی حضور دارد در مورد بعد از جام جهانی با او صحبت کردیم. در خواست داشتیم مربی ایرانی دستیار اول او باشد. 80 درصد تفاهم ما انجام شده است. 20 درصد دیگر هم مانده که تا قبل از جام جهانی باید مشخص شود نمی خواهیم دیگر یک روز بدون مربی بمانیم به کی روش هم گفتیم اگر نمی خواهد بماند با کمک خودش یک مربی انتخاب کنیم.

وی در مورد شرایط پاداش بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: پاداش های دولت را برای صعود به جام جهانی گرفتیم و پاداش خودمان را هم دادیم. فقط پاداش بازی تایلند و لبنان باقی مانده است. پاداش ها را در داخل ریال و در خارج ارز می دهیم. خودرو را هم خودشان به ما دادند. ما مزدمان را از خدا که رفتن به جام جهانی بود گرفتیم. پاداش هم دیگر زیاد مهم نیست. بازیکنان هم این پاداش زیاد برایشان مهم نبود. برای دژاگه هم نتوانستیم پاداش بگیریم. خودمان به دستیاران کی روش پاداش دادیم. البته 50 میلیون تومان وزارت ورزش پاداش داد که این پول برای تمامی اعضای تیم بود.

کفاشیان در مورد اینکه چرا سیموئز از تیم ملی جدا شد، گفت: سیموئز در نامه ای نوشت گرفتاری خانوادگی دارد. کی روش هم این مسئله را تائید کرد به جای او مربی داخلی ایرانی از کی روش درخواست کردیم. مربیان لیگ برتری اعلام آمادگی کردند. هنوز با گزینه ایرانی خاصی مذاکره نکردیم و برخی نفرات خودشان حاضر شدند جلو بیایند.

وی در مورد اردوهای تدارکاتی تیم ملی قبل از جام جهانی گفت: دو بازی در 12 و 14 اسفند با کویت و گینه داریم. صدا و سیما برای میزبانی جام ملت های آسیا تلاش خود را انجام دهد. این کار ماندگار می شود. لیگ ایران ۲۲ فروردین به اتمام می رسد. ما ۲۶ فروردین بدون لژیونرها به آفریقا می رویم و اولین اردوی خود را برگزار می کنیم. هنوز تکلیف لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر مشخص نیست. در این سفر یکی دو بازی دوستانه با تیم های باشگاهی و یک بازی دوستانه با یک تیم ملی انجام می‌دهیم. این اردو حدود ۲۰ روز به طول می‌انجامد.

وی افزود: سپس به یک اردوی اروپایی می‌رویم. این اردو به احتمال فراوان در اروپا است. آنجا یک بازی دوستانه با آنگولا و مونته نگرو انجام خواهیم داد. سپس به برزیل می رویم و یک بازی هم با ترندیدا و توباگو برگزار خواهیم کرد.در ایران بازی بدرقه تیم ملی به جام جهانی نخواهیم داشت

کفاشیان در مورد اینکه چرا منشی های فدراسیون سرپرست تیم های فوتبال ملی می شوند و این نشان می دهد که شایسته سالاری وجود ندارد، گفت: سعی ما استفاده از افراد داخل فدراسیون است. ما افرادی را داشتیم که زیر دیپلم بودند اما الان لیسانس دارند. افرادی هستند که از خود خلاقیت بسیار زیادی نشان دادند. در مورد بانوان محدودیت داریم از عده ای محدود استفاده می کنیم اما اینطور نیست که هر کسی به سمتی برسد.

وی در مورد عدم شایسته سالاری و اینکه فردی بدون مدرک پزشکی در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال فعالیت می کند اظهار داشت: مشکل خاصی نیست در گذشته دندان پزشکی تجربی وجود داشت که خیلی خوب کار می کردند و اتفاقا ارزان هم حساب می کردند.

کفاشیان در مورد اینکه بعد از اتفاقات اردوی تیم ملی زیر 22 سال در کیش برخورد خاصی با خاطیان شد، گفت: ما با آن افراد برخود کردیم. سرپرست تیم همان موقع تغییر پیدا کرد. در اردوی کارلوس کی روش هیچ وقت این اتفاق نمی افتد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ما رکن قضایی داریم قاضی باید بر اساس سند رای را صادر کند. من نه در کمیته انضباطی و نه در کمیته استیناف دخالت نمی کنم. من از جامعه داوران دفاع کردم. داوران باید از شما گله داشته باشند. من همیشه حمایت کردم. داوران از تهمت ها و اتهام هایی که به آنها زده می شود ناراحت هستند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا در بخش بانوان تغییرات صورت گرفته است، اظهار داشت: کسی را اخراج نکردیم. بلکه در فوتبال بانوان جابه جایی هایی انجام شد. ما اعلام کردیم لیگ خانم ها در فوتبال زیر نظر سازمان لیگ برود و فوتسال بانوان نیز به سازمان لیگ فوتسال برود. خانم شجاعی هم بازگشتند و کار خود را ادامه می دهد.

وی در مورد وضعیت کمیته جوانان خاطرنشان کرد: دانشجو سرپرستی این کمیته را در حال حاضر در اختیار دارد. توانمندی افراد در فدراسیون فوتبال بالا است. تا تعیین رئیس کمیته جوانان دانشجو کارها را دنبال می کند.

کفاشیان بار دیگر در مورد اینکه در فدراسیون شایسته سالاری نیست، تصریح کرد: وقتی رئیس فدراسیون فوتبال قوی نیست چطور می خواهد افراد قوی دور خود جمع کند. ما نیاز به صرفه جویی داریم باید از تمام استعداد ها استفاده کنیم. ما نمی توانیم هزینه زیادی انجام دهیم و باید از تمام داشته ها استفاده کنیم.

وی در مورد انتخابات هیأت فوتبال استان تهران گفت: عده ای ثبت نام کردند و دو روز پیش دیدم صلاحیت همه رد شده و فقط خود رئیس هیأت باقی مانده است. باید فراخوان بزنیم دوباره اسم نویسی شود. برای رای گیری مجمع داریم و هر کس رای آورد حمایت می کنیم.

کفاشیان در پایان در خصوص اینکه آیا با انتخاب محمد زاده نقش علیپور در کمیته اخلاق کمتر شده است، عنوان کرد: خیر او دبیر کمیته است و تنها خواستیم در مصاحبه ها نقش خود را کم تر کند. برای او در مصاحبه رقیب آوردیم.

منبع: فارس

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...