نسخه چاپی

درآمد مالیاتی استان تهران 2500 میلیارد تومان افزایش یافت

عکس خبري -درآمد مالياتي استان تهران 2500 ميليارد تومان افزايش يافت

سخنگوی كمیسیون تلفیق گفت:پرونده لایحه بودجه 93 با سقف هشتصد و سه هزار میلیارد تومان بسته شد.

به گزارش نما؛ غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از بسته شدن پرونده بودجه سال 1393 کل کشور خبر داد و گفت: سقف پرونده بودجه 93 با 803 هزار میلیارد تومان بسته شد.
وی افزود: بودجه 93 حدود 16 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 8 درصد تغییر داشته است به طوری که دولت بودجه عمومی را 195 هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده بود اما مجلس این رقم را به 211 هزار میلیارد تومان افزایش داد.
وی افزود: هم چنین مجلس بخش مربوط به نهضت سواد آموزی را حذف کرد چرا که شورای نگهبان، کمیسیون تلفیق، مجلس معتقد بودند این موضوع ماهیت غیربودجه‌ای داشته و نیاز به قانون مجزا دارد.
کاتب تصریح کرد: خوشبختانه مجلس در بودجه سال 93 احکام بسیار خوبی تصویب کرده که سرجمع 17 تبصره در راستای حمایت از تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد تصویب شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: برای اولین بار پیش‌بینی کردیم مازاد درآمدهای نفتی برای تقویت بنیه دفاعی استفاده شود.
وی تصریح کرد: هم چنین در بخش حمایت از محرومین مصوبات خوبی داشتیم به طوری که از 3 هزار میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص داده شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: هم چنین برای اولین بار 5 دردصد از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال بنگاه‌های کوچک اختصاص داده شد.
وی در ادامه به کاهش اتکا بودجه به نفت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای اولین بار هزینه‌های غیرنفتی کشور 65 درصد افزایش یافته است.
کاتب در ادامه این نشست به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در اجرای ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها ده هزار میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص داده شده است.
وی همچنین گفت: مبلغ دو هزار میلیارد تومان نیز برای بیمه بیکاران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس دولت مکلف شد برای پرداخت یارانه نقدی شخصی را مشخص کند تا بر اساس آن یارانه به افراد تعلق بگیرد یعنی رقم مشخص شده به عنوان معیار قرار می‌گیرد و بر اساس آن یارانه پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر کسی بر خلاف واقعیت خود اظهاری کند به برابر دریافت یارانه جریمه خواهد شد.
کاتب اظهار داشت: دولت مبلغ نقدی هدفمندی 45 هزار و پانصد تومان را کسر نخواهد کرد بلکه به هر میزان از دهک‌های بالا کسر شود آن را به دهک‌های پایین پرداخت خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه نشست گفت: مبلغ دو هزار و پانصد میلیارد تومان به پیشنهاد دولت در حوزه درآمد مالیاتی استان تهران اضافه خواهد شد و البته این به معنای افزایش نرخ مالیات نیست بلکه پایه‌های مالیاتی افزایش پیدا خواهد کرد.
کاتب در پایان گفت: جداول 17.19.20 لایحه بودجه 92 به لایحه پیشنهادی دولت برگشت.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...