نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون تلفیق آخرین تغییرات بودجه ۹۳ را تشریح كرد

عکس خبري -سخنگوي کميسيون تلفيق آخرين تغييرات بودجه ?? را تشريح کرد

سخنگوی كمیسیون تلفیق به تشریح آخرین تغییرات لایحه بودجه سال ۹۳ كل كشور پرداخت.

به گزارش نما؛ غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق در حاشیه جلسه علنی امروز(سه‌شنبه)مجلس و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پرونده بودجه 93 بسته شد به تغییرات صورت گرفته بر روی لایحه تقدیمی از سوی دولت در مجلس اشاره کرد و گفت: امروز چهار ایرادی که شورای نگهبان از بودجه گرفته بود را برطرف کردیم.
وی افزود: مجلس 16 هزار میلیارد تومان به سرجمع بودجه عمومی کشور اضافه کرد و با افزایش 8 درصدی آن بودجه عمومی کشور را از 195 هزار میلیارد تومان که پیشنهاد دولت بود به 211 هزار میلیارد تومان بود رساند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه تبصره 8 این لایحه را که مربوط به مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی بود را حذف کرد چرا که اجرای آن نیازمند قانون دائمی بود و مختص سال 93 نمی‌شد.
کاتب همچنین از حذف بندی از لایحه بودجه که مربوط به نهضت سوادآموزی است اشاره کرد و گفت: دولت پیشنهاد کرده بود که نهضت سوادآموزی به صورت فردی ، گروهی و یا از طریق بسیج خرید خدمت کند و درآمد آنرا در نقاطی که مدرسه ندارد صرف کند اما چون این بند نیازمند قانون دائمی بود حذف شد.
وی افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور شکستن رکود اقتصادی و ایجاد رونق در اقتصاد 16 بند به تبصره‌های بودجه 93 در حمایت از تولید الحاق شد.
نماینده مردم گرمساردر مجلس به تغییردیگر صورت گرفته در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه مجلس پیش بینی شد مازاد درآمد نفتی برای تقویت بنیه دفاعی کشور استفاده شود.
کتب به مصوباتی که در راستای حمایت از قشر محروم و آسیب پذیر جامعه در بودجه پیش بینی شد اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه مجلس 3 هزار میلیارد تومان از 7 هزار و 500 میلیارد تومان سرجمع منابع بانک مرکزی در سال 93 به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص پیدا می‌کند تا برای حل مشکل اشتغال قشر آسیب پذیر استفاده شود.
کاتب گفت: برای اولین بار در بودجه 93 تصویب کردیم تا 5 درصد از منابع صندوق توسعه ملی صرف اشتغال بنگاههای کوچک مناطق غیر برخوردار و روستاها شود.
وی افزود:در راستای سیاست های ابلاغی رهبری درباره اقتصاد مقاومتی که در 21 بند انجام شد، وابستگی بودجه 93 به درآمدهای نفتی را کاهش دادیم به نحوی که 65 درصد از اعتبارات هزینه‌ای از درآمدهای غیرنفتی به دست خواهد آمد این درحالی است که در بودجه 92، این رقم 58 درصد اعتبارات هزینه‌ای است.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اولین بار در راستای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها غیر از اینکه درآمد و هزینه ماده 7 این قانون که مربوط به پرداخت سرانه افراد بود 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش تولید و اجرای ماده 8 قانون هدفمندسازی در نظر گرفتیم و 4 هزار و 800 میلیارد تومان نیز به بخش سلامت اختصاص دادیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین برای سال 93 دولت را مکلف کردیم که یارانه افراد را براساس نیاز واقعی شان پرداخت کنند ویارانه به افرادی که درآمد بالایی دارند پرداخت نشود.همچنین دولت مکلف شده است تا معیاری را برای دریافت یارانه از محل هدفمندسازی یارانه ها مشخص کند و پس از آن افرادی که درآمدشان کمتر از رقم تعیین شده از سوی دولت باشد یارانه دریافت کنند.
وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و پرداخت یارانه به اقشار نیازمند قرار شد در صورتی که ثابت شود خانواری درآمدش بیشتر از معیار تعیین شده باشد 3 برابر یارانه دریافتی جریمه پرداخت کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: سیاست دولت کاهش رقم 45 هزار و 500 تومانی یارانه‌ها نیست بلکه برنامه‌اش این است که پس از حذف یارانه دهک های پردرآمد ، درآمد بدست آمده را به دهک های پایین تزریق کند و یارانه دریافتی کم درآمدها را افزایش دهد.
کاتب افزود: دولت در سال 93 در راستای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها کسری نخواهد داشت چرا که مجلس اجازه داده است تا از محل افزایش قیمت حامل های انرژی 48 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مجلس سرجمع بودجه عمومی را به دویست و یازده هزار میلیارد تومان و کل بودجه عمومی و شرکتهای دولتی را به هشتصد و 3 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...