نسخه چاپی

واكنش بذرپاش به حضور تئوری پرداز دولت خاتمی درالجنادریه

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز گفت:مهاجرانی یك مهره تاثیرگذار در تصمیم‌ سازی های جریان فتنه است و حضور او به عنوان یكی از تئوری پردازان دولت خاتمی در دربار دیكتاتور سعودی و دریافت كمك 18 میلیون دلاری از دستگاه امنیتی عربستان ، موضوع بسیار مهمی است.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار فیلم حضور عطاءالله مهاجرانی در همایش الجناریه عربستان گفت: این رفتار نشان‌دهنده ارتجاع جماعت به اصطلاح اصلاح‌طلب است.

وی افزود: وزیر فرهنگ اصلاح‌طلبان در شرایطی به ضیافت دربار سعودی می‌ رود که فرزندان شیعه در بحرین و یمن با دستور مستقیم ملک عبدالله به شهادت می‌رسند.

بذرپاش ادامه داد: مهاجرانی به ضیافت درباری رفت که حقوق اولیه مردمانش را به هیچ‌وجه به رسمیت نمی‌شناسد. او به احترام پادشاه کشوری بلند شد که ابتدایی‌ترین حقوق زنانش را نادیده می‌گیرد. مهاجرانی کسی را تشویق کرد که وراثتش به او حکومت داد و نه چیز دیگری.

صاحب امتیاز وطن امروز تصریح کرد:‌ آقای مهاجرانی روزگاری وزیر فرهنگ دولت جامعه مدنی بود و همه ما دیدیم که در دوران وزارت او حوزه نشر چگونه دروازه افکار و اندیشه‌های لیبرالیستی شد. کار به آنجا رسید که وزارت فرهنگ مهاجرانی برای پوشش میل معنویت‌خواهی مردم، آثار مربوط به نویسندگان مروج عرفان‌های نوظهور را ترویج داد که از جمله آنها آثار پائولو کوئیلو بود که انتشارات کاروان به سرپرستی آرش حجازی ناشر انحصاری آثار او بود.

وی افزود: ممکن است گفته شود که او به عنوان وزیر اسبق فرهنگ ایران، میهمان یک برنامه فرهنگی در عربستان بوده است اما در جواب این استدلال باید بگوئیم اگر بنا بر دعوت از وزرای فرهنگ بود که ایران بعد از مهاجرانی ۳ وزیر فرهنگ دیگر داشته است. چرا از آنان دعوت نشد؟ چرا از وزیر فعلی دعوت نمی‌شود؟ چرا از کسی دعوت می‌شود که اکنون عضو اتاق فکر جریان فتنه است؟ چرا از او و نوری‌زاده دعوت می‌شود؟

بدزپاش با بیان اینکه دلیل اصلی دعوت از امثال مهاجرانی و نوری‌زاده کاملا مشخص است، گفت: عربستان در منطقه در حال سقوط است. آنها در شرق کشورشان مردم را به گلوله بسته‌اند. در بحرین سربازان آنان از بیم پیروزی شیعیان می‌جنگند. در یمن آنها مانع انقلاب شده‌اند. عربستان نقش ایران در تقویت و پیشبرد بیداری اسلامی را تحمل نمی‌کند. جانشینان عبدالله می‌دانند با این شرایط دیگر امیدی به تخت و تاج پادشانی نیست. به همین دلیل از کوششی برای تضعیف ایران استفاده می‌کنند.

وی افزود: مهاجرانی یک مهره تاثیرگذار در تصمیم‌گیری فتنه است. او یک رسانه مرجع برای فتنه‌گران دارد و گویا مشاور عالی بی‌بی‌سی فارسی نیز هست بنابراین نقش مهمی در ایجاد فضاسازی علیه جمهوری اسلامی می‌تواند ایفا کند. بنابراین طبیعی است که عربستان در راستای پروژه تضعیف ایران به چنین مهره‌هایی نیاز دارد.

صاحب امتیاز وطن امروز خاطرنشان کرد:‌ جریان فتنه هم از این استقبال حمایت می‌کند. سران فتنه می‌دانند انقلاب‌های منطقه که به اعتراف خودشان تا حدود زیادی ملهم از ایران هستند، موجب تقویت جمهوری اسلامی ایران می‌شود. آنها معنای این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند با انقلاب‌های منطقه جمهوری اسلامی از غربت درآمد را خوب می‌دانند، بنابراین هدف مشترک آنان مقابله با جمهوری اسلامی است. جریان فتنه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شاهد افزایش قدرت جمهوری اسلامی باشد و به همین دلیل می‌بینیم که آنها در موضوعاتی مانند ناآرامی‌های سوریه همزبان با عربستان و اتحادیه عرب رفتار می‌کنند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: یکی از بدیهی‌ترین استراتژی‌های فعلی جریان فتنه شراکت در پروژه‌های تضعیف جمهوری اسلامی است. در همین ماجرای الجنادریه درباره گسترش بخش فارسی زبان العربیه توافقاتی با نوری‌زاده و مهاجرانی بعمل آمد. رفتار ضد شیعی و ضد ایرانی العربیه موضوعی واضح است. از طرف دیگر اهالی رسانه به دلیل حمایت‌های آشکار العربیه از رژیم صهیونیستی، به این شبکه سعودی "العبریه" می‌گویند. حالا اهالی فتنه باید بخش فارسی العبریه را نیز مدیریت کنند.

صاحب امتیاز وطن امروز خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیران جریان فتنه به درک مشترکی با حکام مرتجع عربی رسیده‌اند. آنها البته در دوران در اختیار داشتن قدرت در ایران هم مناسبات بسیار خوبی با دیکتاتورهای عرب داشتند. در شرایط فعالی که حکام عربی از جمله عربستان به دنبال سرکوب حقوق اولیه مردم خود و دیگر کشورهای عربی هستند، این رفتار فتنه‌گران در تقویت مواضع سعودی، دقیقا به معنای اتحاد آنان با مرتجعان است و این برای جریانی که ابتدا مدعی دموکراسی و جامعه مدنی و توسعه سیاسی و "دانستن حق مردم است"، بود یک سرنوشت شوم است. واقعا این روزها باید از سرنوشت جریان مدعی اصلاح‌طلبی عبرت گرفت. قبلا هم گفته‌ام رفتار این جماعت دقیقا به رفتار منافقین شبیه شده است. با این تفاوت که آنان از صدام در یوزگی می‌کردند و اینها از سعودی.

۱۳۹۰/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...