نسخه چاپی

شیوع یك بیماری ناشناخته در بین كودكان

پزشكان در حال بررسی یك نشانگان شبیه فلج اطفال هستند كه باعث فلج چند كودك در كالیفرنیای آمریكا شده است.

به گزارش نما به نقل از همشهری، متخصصان اعصاب پنج کودک را یافته‌اند در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰1۳ دچار فلح در یک یا شمار بیشتری از اندامهای‌شان شده اند. هر پنج کودک در مقابل ویروس فلج اطفال واکسینه شده بودند. به نظر می رسید درمان‌های انجام شده نتوانسته است فعالیت حرکتی را به اندامهای فلج شده این کودکان بازگرداند.

نمونه‌های گرفته شده از دو نفر از این کودکان از لحاظ وجود «آنتروویروس ۶۸»، ویروس نادری که در گذشته با بیماری‌های تنفسی شدید مربوط شده بود، مثبت شده است. نمونه‌های دیگر گرفته شده از سه کودک دیگر آنقدر کافی نبوده است که بر مبنای آنها به نتیجه قطعی رسید.

پژوهشگرانی که این موارد را گزارش کرده‌اند از پزشکان خواسته‌اند در مورد بروز موارد مشابه هشیار باشند و نمونه‌های به دست آمده از بیمارانی را که چنین علائمی را نشان می‌دهند، برای آزمایش بفرستند.

بیش از ۳۰ سال است که ویروس فلج اطفال در آمریکا ریشه‌کن شده است و فقط سه کشور جهان، افغانستان، پاکستان و نیجریه هنوز عاری از این بیماری نشده‌اند.

ویروس فلج اطفال یا ویروس پولیو جزء خانواده ویروسهای «پیکورناویریده» است که آنتروویروسها و رینوویروسها (عامل اغلب موارد سرماخوردگی) نیز به آن تعلق دارند.

بیش از ۱۰۰ نوع گوناگون آنتروویروس وجود دارد که سالانه در آمریکا ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر را مبتلا می کند. اغلب افرادی که به این ویروس دچار می شوند بی علامت هستند یا علائم خفیفی را تجربه می کنند. آنترویروسها اغلب عامل «سرماخوردگی تابستانی» هستند که کودکان و نوجوانانی را که هنوز به این ویروس‌ها ایمنی پیدا نکرده‌اند، مبتلا می‌کند.

با این حال برخی از انواع آنتروویروسها ممکن است بیماریهای وخیم‌تری ایجاد کنند، از جمله «بیماری دست، پا و دهان»؛ مننژیت ویروسی: آنسفالیت یا التهاب مغز: عفونت قلب؛ و فلج در برخی از افراد.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...