نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه؛

رهنمود تازه منافقین ملی - مذهبی به دولت روحانی

رهنمود تازه منافقین ملی - مذهبی به دولت روحانی،انتصاب 3 زن به سمت‌های سیاسی و اجرایی در سیستان و بلوچستان،تقسیم كار جریان اصلاحات زیر نظر یونسی،شماره تلفن ارتباط با رئیس جمهور و ...از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های چهارشنبه هستند كه اینجا میخوانید.

*کیهان

کار اصلاح‌طلبان با عارف بی‌معرفتی بود!

رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات می‌گوید در جریان انتخابات ریاست جمهوری نسبت به عارف بی‌معرفتی شد و او در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس است.محمدعلی ابطحی از ملاقاتش با محمدرضا عارف و تصمیمات جدید وی برای ورود به انتخابات مجلس دهم خبر داد.وی در فیس‌بوک نوشت: «عصری رفتم دیدن دکتر عارف. بعد از ماجرای انتخابات، احترام ویژه‌ای برای دکتر عارف قائلم. با همه بی‌معرفتی‌های بعد از انتخابات، همچنان پرامید و با روحیه استوار، به فکر مردم و آینده اصلاحات بود. از تصمیمات جدیدش برای انتخابات مجلس صحبت می‌کرد و ایده‌های خوبش. کاملا برای ورود فراگیر و سراسری در انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کرده است.

ابطحی در انتخابات 4 سال پیش با عبور از موسوی، اقدام به حمایت از کروبی کرده بود. عارف اخیرا در مصاحبه با روزنامه اعتماد، گلایه‌هایی را نسبت به نحوه کنار گذاشته شدنش از انتخابات توسط اصلاح‌طلبان مطرح کرد و در عین حال گفته بود برخی حرف‌ها را بعدا خواهد گفت رسانه‌ها از عارف به عنوان گزینه معاون اولی رئیس جمهور و سپس وزارت علوم نام می‌بردند که هیچ کدام عملی نشد و اکنون این گمانه‌زنی‌ها به ریاست دانشگاه تهران تنزل کرده است.رسانه‌های اصلاح‌طلب هنگام اعلام نامزدی عارف برای انتخابات ریاست جمهوری (زمستان سال گذشته) او را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی که از سوی نهادهای امنیتی تحریک می‌شود، لقب دادند.عارف پس از انتخابات ترجیح داد از بنیاد باران جدا شده و با درآمدن از زیر سایه خاتمی، رأسا به راه‌اندازی بنیاد مستقلی به نام امید ایرانیان اقدام کند.

واشنگتن تایمز: قدرت بازدارنده ایران آزار دهنده است

یک روزنامه آمریکایی قدرت بازدارنده ایران را «آزار دهنده» و «به هم زننده ساختار روانی دشمن» ارزیابی کرد.روزنامه واشنگتن تایمز در تحلیلی نوشت؛ 35 سال پیش آیت‌الله خمینی، حکومتی الهی را بنا نهاد که روش آن، حمایت‌هایی را در خارج و داخل به دست آورد. ایدئولوژی او در داخل برای سرنگون ساختن رژیم شاه و مورد حمایت مردم قرار گرفت. این رژیم دینی امروز همچنان پابرجاست.این روزنامه با بیان اینکه «غرب خود را در گرداب عمیق مشکلات مالی یافته است» می‌نویسد: اوباما قهرمان سیاست خارجی فرو رفته‌های گرداب آمریکاست. ایران در این وضعیت، مواضع زهرآگینی علیه آمریکا و اسرائیل اتخاذ می‌کند و به این هم اکتفا نمی‌کند بلکه ناوگان دریایی خود را به جانب سواحل آمریکا می‌فرستد. البته نیروی دریایی ایران با آمریکا قابل مقایسه نیست. اما فراموش نکنیم که حامل اژدر افکن و راکت و مین‌هایی است که قدرت آن را دارد خسارتی سنگین بر ناوگانی قدرتمند به بار آورد.

این روزنامه می‌افزاید: در این نبرد نامتقارن، اتکای ایرانی‌ها به حرکات شگفت‌آوری است همچون عملیات کامیکازه، «بزن، در رو» که ایدئولوژی شهادت‌طلبی هم چاشنی آن می‌شود و در نهایت امر ساختار روانی دشمن را به‌کلی به هم می‌ریزد. این؛ آزار دهنده‌ترین وجه قضیه است. ایران در مقابل هر کشوری که رویای حمله به تأسیسات هسته‌ای‌اش را در سر بپروراند، این ابزار بازدارنده را رو می‌کند.واشنگتن تایمز همچنین نوشت: «یقیناً تهران به همین تحرکات اکتفا نخواهد کرد و دست به قدرت نمایی‌هایی هم علیه اسرائیل خواهد زد و این کار را به دست نیروهای نیابتی‌اش همچون حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی انجام خواهد داد. هدف این است که اسرائیل در داخل زیر فشار روانی به لرزه درآید.واشنگتن تایمز آنگاه با تصریح بر اینکه مشکل غرب با ایران فقط برنامه هسته‌ای نیست می‌نویسد: متوجه باشیم این فقط برنامه هسته‌ای ایران نیست که باید مهار شود بلکه باید فلسفه کلی جمهوری اسلامی باید کاملاً مهار شود و استراتژی بزن در رو آنها به کلی خشکانده شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا320 مقام آلمانی را شنود می‌کند!

پس از آنکه دولت اوباما اعلام کرد شنود صدراعظم آلمان را متوقف کرده، شنود مکالمات همکاران و وزیران آنگلا مرکل توسط نهادهای امنیتی آمریکا تشدید شده است. وزیر کشور آلمان بیش از همه در معرض این شنودها بوده است.بنا به گزارش روزنامه «بیلد ام زونتاگ»، آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) در حال حاضر بیش از 320 چهره سیاسی و اقتصادی در آلمان را تحت نظارت دارد. گفته می‌شود که بیشتر این افراد سیاستمداران ارشد آلمانی و مدیران صنایع این کشور هستند.این گزارش می‌افزاید: «ان‌اس‌ای» دست‌کم 297 همکار خود را در آلمان مستقر کرده است. در این گزارش به نقل از یکی از کارکنان ارشد «ان‌اس‌ای» آمده است: «پس از قطع شنود مستقیم مکالمات صدراعظم آلمان، ما دستور داریم که از جمع‌آوری هیچ اطلاعاتی کوتاهی نکنیم.»گفته می‌شود که توماس دمزیر، وزیر کنونی کشور آلمان، در سال گذشته مورد شنود نهادهای امنیتی آمریکا قرار گرفته است. وی در آن زمان وزیر دفاع آلمان بود. توماس دمزیر یکی از نامزدهای مطرح برای تصدی پست دبیرکلی ناتو به شمار می‌آمد. معمولا دبیر کل ناتو باید از سوی کاخ‌سفید تایید شود

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان به خبرگزاری این کشور گفت: «ما اظهارنظری درباره توضیحات این مقام ارشد «ان‌اس‌ای» نداریم.» به گفته روزنامه «بیلد ام زونتاگ» توماس دمزیر نیز درباره اتهامات وارده به «ان‌اس‌ای» سکوت اختیار کرده است. دمزیر در کنفرانس امنیتی مونیخ به شدت «فعالیت‌های جاسوسی» آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.کایتلین هایدن، مشاور امنیتی باراک اوباما، به روزنامه «بیلد ام زونتاگ» گفت: «دولت آمریکا تصریح کرده که به جمع‌آوری اطلاعات از طریق نهادهای امنیتی ادامه خواهد داد. این فعالیت‌ها در کشورهای دیگر نیز صورت می‌گیرد.»فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، در روز پنج‌شنبه (27 فوریه/8 اسفند) به آمریکا سفر خواهد کرد. قرار است که وی در دیدار با جان‌کری، درباره فعالیت‌های جاسوسی ایالات متحده نیز به گفت‌وگو بپردازد.به گزارش دویچه‌وله، اشتان مایر در گفت‌وگو با مجله «اشپیگل» گفت: امیدواریم واشنگتن دریافته باشد که این‌گونه رفتارها با شرکا و متحدانش بهایی سیاسی را در پی خواهد داشت.یادآور می‌شود پیش از این معاون وزارت خارجه آلمان تصریح کرده بود مرکل از شنیدن خبر شنود مکالماتش توسط آمریکا به شدت مأیوس شده چرا که او تصور می‌کرد متحد و دوست مورد اعتماد آمریکاست.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل نقش پلیس بد را در توافق ژنو بازی کرد

یک تحلیلگر ارشد صهیونیست فاش کرد مخالفت‌های نتانیاهو علیه مذاکرات و توافق هسته‌ای ژنو با ایران صرفا جنگ زرگری است.مئیر جاودانفر استاد دانشگاه‌ هرتزلیا در مصاحبه با رادیو فردا گفته است: اظهارنظر یوال استاینیکس وزیر امور راهبردی اسرائیل پس از دیدار با شرمن مبنی بر اینکه «ما حق اقدام مستقل علیه ایران را برای خود محفوظ می‌دانیم» کارکردی سیاسی دارد. در دولت اسرائیل این عقیده وجود دارد که بایستی در این مذاکرات با ایران دو جناح باشد. یک جناح با عنوان پلیس خوب که ملایم با آمریکا و ایران حرف می‌زند. این جناح متشکل از گروه 5+1 است ولی جناح دیگر که یعنی مثلا پلیسی خواهد بود که می‌خواهند ایران را بترسانند. یعنی اگر ایران با پلیس خوب کنار نیاید، این پلیس بد اسرائيل است که به ایران حمله خواهد کرد و در آن صورت است که دیگر هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع از حمله این پلیس بد شود.

وی افزود: این شیوه قسمتی از راهبرد اسرائیل است که روی دولت ایران فشار بیاورد که مذاکرات را جدی بگیرد و در این مذاکرات انعطاف نشان دهد.وی درباره برخی انتقادها به وندی شرمن معاون وزارت‌خارجه آمریکا در اسرائیل گفت: من این دیدگاه‌ها را جدی تلقی نمی‌کنم. خانم شرمن نماینده دولت آمریکا و یکی از بهترین دوستان دولت اسرائیل است.شرمن بلافاصله پس از مذاکرات اخیر وین به فلسطین اشغالی رفت و به مدت 5 ساعت به وزیر راهبردی اسرائیل گزارش داد.

مدیر 33 شرکت خصوصی کی می‌رسد وزارت کند؟!

حضور یک وزیر اقتصادی در مدیریت مستقیم و غیرمستقیم 33 شرکت خصوصی ابهام‌برانگیز است.در گزارش رجانیوز، فعالیت اقتصادی همزمان برخی از مدیران سطوح بالا و میانی دولت در بخش خصوصی و دولتی، نگرانی‌هایی را درباره ایجاد آسیب‌های اقتصادی خاص در میان کارشناسان و فعالان بخش‌های اقتصادی به وجود آورده است.یکی از علل ایجاد فساد اقتصادی، برقراری ارتباطات نامناسب بین فعالان بخش خصوصی با برخی مسئولان دولتی است. معمولا کانون‌های ثروت و سودجویان به دنبال ارتباط و جذب مدیران اجرایی و صاحبان امضای طلایی برای تسهیل امور خویش و دریافت امتیازهای اقتصادی هستند.تعداد قابل توجهی از وزرا و معاونین و روسای دستگاه‌های دولتی در حال حاضر به طور همزمان دارای اشتغال و انتفاع در بنگاه‌های بخش خصوصی هستند که می‌تواند بستر مناسبی برای برخی سودجویان باشد.

به طور مثال وزیر... از جمله اشخاصی است که ضمن تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور، همچنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیریت خود در مجموعه عظیمی از شرکت‌های خصوصی را حفظ کرده است. وی رئیس هیئت‌مدیره یا نایب رئیس حداقل 17 شرکت خصوصی است و به صورت غیرمستقیم (از طریق بستگان نزدیک) کنترل 16 شرکت دیگر را حفظ کرده است که از آن جمله می‌توان به شرکت‌هایی نظیر «پترو فرآیند کرخه، توسعه و تجارت نعمت نیکو، رسا فارمد، انبارها و پایانه‌های نگین مکران منطقه آزاد چا‌بهار، هرمزان تجارت گستر کیش، الوند پترو انرژی کیش» و... اشاره کرد.همچنین بخشی از افراد زیرمجموعه آقای وزیر در شرکت‌های خصوصی نظیر آقایان ]ت[ و ]ن] به سمتهای بالایی در دولت و برخی نیز به سمت‌های مدیریتی از معاونت وزارت نفت تا مدیریت عاملی شرکت‌های پتروشیمی‌ منصوب شده‌اند.

رهنمود تازه منافقین ملی - مذهبی به دولت روحانی

ارگان گروهک ملی- مذهبی خواستار حمایت دولت روحانی از فتنه‌گران شد و نوشت به قول آقای رفسنجانی کارها در این زمینه خیلی کند پیش می‌رود.مهدی نوربخش در تحلیلی می‌نویسد: متأسفانه اینک دوستان نهضت آزادی به طور رسمی در داخل کشور هیچ فعالیتی ندارند. اما به‌عنوان تشکیلاتی که گاهی باید تصمیماتی بگیرد می‌توان گفت که هنوز امتداد دارد. نهضت آزادی هنوز تشکیلات خود را دارد اما فعالیت رسمی نمی‌کند. در این رابطه اما توقعات ما از آقای روحانی چه باید باشد؟وی می‌افزاید: چند روز پیش نقل‌قولی از آقای هاشمی‌رفسنجانی دیده شد، توقعات این بوده که خیلی زودتر، آقای روحانی دست به کار اقدامات و تغییراتی در داخل می‌شد

وی ادامه می‌دهد: روحانی باید فعال‌تر شود و اگر در جاهایی مثل قوه قضائیه هم دستش نمی‌رسد و نمی‌تواند مثلاً برای زندانی‌ها کاری بکند اقلاً به عنوان دولت اعلام کند که این روند مورد رضایت دولت نیست. این حداقل کاری است که او می‌تواند بکند. متأسفانه گاهی اوقات حرف‌های دو پهلویی (مثلاً از آقای پورمحمدی وزیر دادگستری) شنیده می‌شود؛ این‌ها نشان می‌دهد که اولا هنوز بر سر این مسائل به جمع‌بندی نرسیده است. اگر روحانی به جمع‌بندی رسیده بود اجازه نمی‌داد که آقای پورمحمدی چنین اظهارنظری کند. اگر افراد دولت در زمینه‌ای صحبت می‌کنند باید نظر دولت باشد و نه نظر خودشان، چون اینها افراد کابینه هستند.

در ادامه این نوشته با دعوت به پیگیری روشن افراطیون مدعی اصلاحات در دولت خاتمی آمده است: روحانی شروع کند به رسیدگی به وضعیت زندانیان. ما باید درخواستمان برای آزادی زندانیان سیاسی بالا برود. هر روزنامه‌ای، اگر حرفی زد بسته نشود. حالا اگر وضعیت سران جنبش سبز به سادگی قابل حل نیست و پیچیدگی‌هایی دارد ولی به آزادی زندانیان اهمیت دهد؛ در حالی که او سکوت کرده است.چند روز پیش ما شاهد توقیف نشریه آسمان بودیم. او باید بیشتر فعال شود. نوربخش در ادامه این نوشته انتقادی خاطرنشان می‌کند: اگر اسم مواضع روحانی را و سکوت او را «کوتاهی» نگذاریم من ترجیح می‌دهم حرف آقای رفسنجانی را تکرار کنم که کارها «خیلی کند» پیش می‌رود. به این ترتیب تحول‌خواهان [اسم مستعار جریان برانداز] اطمینان خود به دولت را از دست می‌دهند و این به نفع ایشان نیست. الان چندین حزب مثل مجاهدین انقلاب و مشارکت تعطیل هستند، نهضت آزادی که از اول هم نمی‌توانست فعالیتی بکند؛ اینها نشانه‌های خوبی نیست. روحانی باید این زندانیان و احزاب را آزاد کند.

یادآور می‌شود ارگان گروهک ملی- مذهبی که از سال گذشته و در آستانه انتخابات، تظاهر به حمایت از هاشمی را به‌عنوان «استفاده از فرصت وی با وجود فراموش نکردن سوابق انقلابی هاشمی» را در دستور کار خود قرار داده بود، چند روز پیش نوشت:‌ «هاشمی رفسنجانی از کندی سرعت سیاست‌ها و اقدامات دولت روحانی در سیاست داخلی دلخور و گله‌مند است. طبق همین شنیده برخی نزدیکان هاشمی می‌گویند وی نارضایتی خود را در چند نوبت به رئيس جمهور اعلام کرده است. شایان ذکر است هاشمی رفسنجانی در هفته‌های گذشته نیز در برخی موارد در سخنرانی و دیدارهای عمومی‌اش از کندی اقدامات وزارت کشور انتقاد کرده بود.»هل دادن دولت به سمت رادیکالیزم و غافل شدن از مسئولیت‌های اصلی، شیوه‌ای بود که جریان نفاق در دولت اصلاحات نیز در پیش گرفت و آن دولت را به ناکارآمدی و سیاست بازی کشاند.

*خراسان

کمک 700 ميلياردي دولت براي بازسازي زندان ها
بر اساس پيشنهاد مشترک وزارتخانه هاي کشور و دادگستري، هيئت دولت طي روزهاي اخير مصوب کرده است که مبلغ 700 ميليارد ريال از محل ماده ۱۲ قانون تشکيل سازمان مديريت بحران کشور براي بازسازي، بهسازي و ايمن سازي هفت اردوگاه زندانيان به منظور پيشگيري و مقابله با حوادث غير مترقبه در اختيار سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور قرار بگيرد.

خبر خوش براي فعالان عرصه صادرات
در حالي که بر اساس ماده 23 قانون برنامه چهارم توسعه، برقراري هرگونه ماليات و عوارض براي صادرات کالاهاي غيرنفتي در طول اين برنامه ممنوع شده بود، دولت هشتم با صدور مصوبه اي در سال 87، براي صادرات برخي اقلام عوارضي تعيين کرده بود که پس از پيگيري ها و نامه نگاري برخي فعالان تجاري با دستگاه قضايي، طي روزهاي اخير به دولت اعلام شده است که مصوبه مذکور از روز تصويب باطل تلقي شده و لغو خواهد بود.

*ایران

انتصاب 3 زن به سمت‌های سیاسی و اجرایی در سیستان و بلوچستان

خبر اول این که برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان سه زن به سمتهای سیاسی و اجرایی در سطح معاون استاندار و فرماندار در این استان مرزی منصوب شدند. یک منبع آگاه در استانداری سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: با صدور حکمی از سوی وزیر کشور «زهرا اربابی» به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد.همچنین در احکام جداگانه دیگر از سوی وزیر کشور و بنا به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان «حمیرا ریگی» به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان و «معصومه پرندوار» به عنوان فرماندار شهرستان مرزی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان منصوب شدند.

تکذیب قرارداد تسلیحاتی ایران و عراق

خبر دیگر این که ادعای رویترز مبنی بر انعقاد قرارداد 195 میلیون دلاری فروش تسلیحات ایران به عراق از سوی سفیر ایران در بغداد تکذیب شد. رویترز در گزارشی مدعی شده بود که براساس اسنادی که دریافتی‌اش «عراق به دلیل خلف وعده امریکا در تأمین تسلیحات لازم عراق طی 6 قرارداد جداگانه در ماه نوامبر اقدام به خرید سلاح از ایران کرده است.» براساس گزارش رویترز، سخنگوی نخست‌وزیر عراق خبر فروش تسلیحات را تأیید یا رد نکرده اما گفته بود: «با توجه به مشکلات امنیتی فعلی عراق، چنین قراردادی قابل درک است» گزارشی که حسن دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در واکنش به آن به مهر گفت: «چنین قراردادی درباره تسلیحات که اعلام شده بین ایران و عراق منعقد نشده است.»

وکیل معاون اول احمدی‌نژاد: از رسانه‌ها شکایت می‌کنم

شنیدیم که اعلام صدور قرار مجرمیت برای محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد با واکنش وکیل مدافع او مواجه شد. به گزارش ایسنا، محمدرضا نادری وکیل مدافع رحیمی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از صدور قرار مجرمیت علیه موکلش؛ تأکید کرد، علیه رسانه‌هایی که پیش از قطعی شدن نتیجه پرونده موکلش درباره آن اظهارنظرهای اینچنینی انجام داده‌اند، شکایت خواهد کرد. نادری پیش از این تأکید کرده بود ‌که موکلش در پرونده اختلاس از بیمه ایران متهم نیست.

تذکر کوچک‌زاده و تأسف لاریجانی

با خبر شدیم که اظهارات مهدی کوچک‌زاده در تذکر آئین‌نامه‌ای‌اش مایه تأسف رئیس مجلس شد. علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده تهران مبنی بر اینکه گزارش عملکرد بودجه مجلس به نمایندگان ارائه نمی‌شود و 20 تا 30 میلیارد تومان در اختیار رئیس مجلس است و از همان پول‌هایی است که تأمین اجتماعی داده بود و ما خبر نداریم، گفت: گزارش بودجه مجلس ماهانه توسط آقای باهنر اعلام می‌شود و متأسفیم که همین اظهارات باعث شده مجلس شورای اسلامی در اقل وضع اداره شود. به گزارش مهر، کوچک‌زاده خطاب به نمایندگانی که با گفتن دو - دو مخالفت خود را با اظهارات وی نشان دادند، گفت: شما مخالفید ما با رئیس مخالفت کنیم، بلند شوید و بگویید که
<آستان بوس> درگاه رئیس هستید.

برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان ترور دادستان زابل

دست آخر این که رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: جلسه اول دادگاه سه متهم اصلی پرونده ترور دادستان زابل روز گذشته برگزار شد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: پرونده سه تن از متهمان اصلی ترور شهید نوری دادستان زابل پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد و جلسه نخست دادگاه روزدوشنبه با حضور خانواده دو شهید و وکلای تسخیری متهمان برگزار شد. شهید موسی نوری قلعه همراه راننده‌اش، روز پانزدهم آبان‌ماه امسال هنگام عزیمت به محل کارش از سوی افراد ناشناس با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.

*تهران امروز

تقسيم كار جريان اصلاحات زير نظر يونسي

جهان: جريان اصلاح‌طلب زير نظر يونسي، تقسيم كاري براي فعاليت در قم براي خود تعريف كرده ‌است. در اين شهر براي سه دسته فعاليت تقسيم كار شده ‌است. كار روي مرجعيت آينده (با توجه به كهولت سن مراجع فعلي) يكي از اين محورهاست. سروش محلاتي، فاضلي، ورعي در يك موسسه دارند فضلايي كه قابليت مرجع شدن دارند را شناسايي مي‌كنند تا در زمان مقتضي به مطرح كردن آنها بپردازند. فعاليت دسته دوم به حلقه سياسي اصلاحات مربوط مي‌شود كه بيشتر توسط اعضاي مجمع محققين و مدرسين و برخي اعضاي مجمع روحانيون صورت مي‌گيرد و وظيفه هماهنگي ميان اصلاح‌طلبان را عهده دارند. طيف سوم هم به تقويت منابع‌انساني مربوط مي‌شود كه روي دانشگاه‌ها و مدارس علميه متمركز هستند و مسئوليت اين كار به عهده فردي به نام حسنخاني‌است.

جوانفكر: روحاني پايگاه مردمي ندارد

علي اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتي احمدي‌نژاد در دوران رياست‌جمهوري در گفت‌وگو با روزنامه ABC اسپانيا درباره پايگاه اجتماعي روحاني گفت: در راهپيمايي‌هاي كشور به مناسبت سي و پنجمين سالگرد انقلاب آنچه كه مردم مطالبه مي‌كنند ديده شد. مردم ناراضي هستند، چرا كه احساس مي‌كنند فريب آمريكا و تهديداتش را خورده‌اند. ما را از كنفرانس صلح سوريه كنار گذاشتند و تكرار مي‌كنند كه همه گزينه‌ها را روي ميز دارند. اگر آمريكايي‌ها باهوش بودند، از اين فرصت بزرگ استفاده مي‌كردند. مشكل ديگر روحاني (18.6 ميليون راي در سال 2013) اين است كه بر خلاف احمدي‌نژاد (25 ميليون راي در سال 2005) پايگاه مردمي ندارد.

وضعيت پرونده«مرتضوي»در پي شكايت كارگران

وكيل‌مدافع جمعي از كارگران يك شركت توليدي در شهرستان چابهار گفت كه پرونده شكايت موكلانش از سعيد مرتضوي به دليل تخلف در سازمان تامين اجتماعي در دادسراي ويژه كاركنان دولت در حال رسيدگي است. مصطفي ترك‌همداني در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه هرگونه اطلاع‌رساني در اين پرونده ممكن است در روند رسيدگي خدشه ايجاد كند، ادامه داد: طبق تعاملي كه با دادسرا داشتيم قرار شد در اين راستا فعلا اطلاع‌رساني صورت نگيرد تا به امور خاص پرونده رسيدگي شود. وي تاكيد كرد كه اين پرونده اكنون در شعبه 15 دادسراي كاركنان دولت تحت نظر بازپرس قرار دارد. ترك همداني از پاسخ به اين موضوع كه آيا مرتضوي طي اين مدت به دادسرا احضار شده يا خير امتناع و تاكيد كرد كه از بيان جزييات در رابطه با اين پرونده معذورم.

احضاريه دادستاني غيرقانوني بود

علي مطهري، نماينده مجلس در جمع خبرنگاران درباره شكايتي كه از وي به خاطر نطقش در صحن علني مجلس درباره فتنه 88، حوادث پس از انتخابات و اظهارنظرش درباره قوه قضائيه شده بود، گفت: اصل اين احضاريه قانوني نبود و طبق قانون بايد اول از هيات نظارت بر رفتار نمايندگان استعلام مي‌كردند تا اگر نطق من خارج از وظايف نمايندگي بود، احضاريه مي‌فرستادند.

*جمهوری اسلامی

* وزير آموزش عالي عراق خواستار اعزام اساتيد علوم انساني ايراني براي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي به عراق شد. وي در ديدار مسئول ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي با كشورهاي عربي ضمن تمجيد از سطح بالاي علمي حوزوي و دانشگاهي ايران، آمادگي كشورش را براي تعامل علمي با جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد. قرار است شعبه‌اي از دانشگاه آزاد اسلامي در منطقه‌اي بين كربلا و نجف تأسيس شود.

* با سنگين‌تر شدن فضاي خشونت در منطقه خاورميانه عربي همدستي مقامات افراطي عربستان با رژيم صهيونيستي هر روز آشكارتر مي‌شود. رسانه‌هاي كشورهاي عربي اخيراً از هماهنگي تروريست‌هاي سلفي با اسرائيل خبر داده‌اند. روزنامه "النخيل" نوشته است مقامات اسرائيلي گفته‌اند مي‌توانند به سلفي‌ها دستور دهند حملات تروريستي در عراق و سوريه را قطع كنند. بسياري از صاحبنظران سياسي طي ماه‌هاي اخير تأكيد كرده‌اند طراح اصلي فعال شدن تروريست‌هاي سلفي و تكفيري در سوريه، عراق و لبنان، رژيم صهيونيستي است. اين رژيم براي آنكه جريان بيداري اسلامي را متوقف كند و افكار عمومي جهان عرب و جهان اسلام را مشغول نگهدارد، به تروريسم در اين كشورها دامن مي‌زند.

* يك خبرنگار ايتاليائي در گزارشي از تهران نوشت در ايران، زن و مرد، فقير و ثروتمند بيني‌هايشان را عمل مي‌كنند. وي افزود اين موضوع را از ديدن افراد زيادي در خيابان‌ها و متروي تهران كه بيني هايشان چسب زده بود كشف كرده است. خبرنگار "ال ژورناله" چاپ ايتاليا با اشاره به محدوديت‌هاي اقتصادي موجود در ايران، از اينكه عده زيادي از مردم دماغ خود را عمل مي‌كنند ابراز تعجب كرده است.

*قدس
کشف ‌محل ‌نگهداری ‌مرزبانان ‌ربوده‌شده

شبکه خبر: خبرها حاکی است که پلیس پاکستان محل اختفای گروهک موسوم به جیش العدل و محل نگهداری مرزبانان ایرانی را در آن کشور یافته است.

شماره تلفن ارتباط با رئیس جمهور

ایرنا: اسماعیل سماوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: نامه تنها راه ارتباط با رئیس جمهور نیست و هموطنان عزیز می توانند از طریق سامانه تلفنی 111 نیز مسایل، مشکلات و دیدگاه‌هایشان را به دکتر حسن روحانی انتقال دهند.

انتقاد از ساخت برج در کنار کهف‌الشهدا

فارس: مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با انتقاد از ساخت برج در جوار کهف‌الشهدا گفت: شهرداری در این خصوص ورود پیدا کند و از ساخت این برج جلوگیری کند.

فعال‌سیاسی بی‌تقوا، باید درخانه‌‌بماند

جهان: حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر یک فعال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین کسی خوب است که خانه‌نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.

پلیس اوکراین در جست‌و‌جوی یانوکوویچ

قدس آنلاین: پلیس اوکراین جست وجو ها برای یافتن ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنارشده این کشور را ادامه می دهد. گفته می شود که وی در شهر «بالاکلاوا» در کریمه است، اما اخبار دیگری نیز حاکی از خروج وی از کشور است.

مداحی مطیعی برای شهدای‌حزب‌ا...

رجا: حاج میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در مراسم اخیر هیأت شهدای گمنام که با عنوان روضه رضوان و به یاد شهدای مقاومت لبنان برگزار شد، دو قطعه به زبان عربی اجرا کرد و آن را به شهدای حزب ا... لبنان تقدیم کرد.

واکنش آشنا به تغییر رئیس صدا و سیما

مهر: حسام‌الدین آشنا نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما بتدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای تغییر رئیس این سازمان تلاش کند.

چرا ‌ناطق‌نوری غایب بود؟

مهر: شنیده شده، حاضر نشدن حجت الاسلام ناطق نوری در اجلاس اتحادیه بین المجالس در تهران(اجلاس نهم)، اعتراض برخی کشورهای عرب از جمله عربستان به سخنان ناطق نوری در اجلاس هفتم، و تهدید به خروج از جلسه در صورت حضور وی بوده است. علی اکبر ناطق نوری در سخنرانی اجلاس هفتم به طرح این موضوع پرداخته بود که «چه شد که مدینه النبی که قرار بود مظهر عدالت، پایگاه عدل و برابری باشد در کمتر از یک دوره صد ساله تبدیل به محل استقرار ظلم و نابرابری شد».

وکیل رحیمی: از رسانه ها شکایت می کنم

ایسنا: محمدرضا نادری وکیل مدافع محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس ‌جمهور دولت دهم گفت که علیه رسانه‌هایی که پیش از قطعی شدن نتیجه پرونده موکلش، درباره آن اظهارنظر کرده اند، شکایت خواهد کرد.

پلیس آلمان مُبلغ سلفی را بازداشت کرد

تسنیم: پلیس آلمان اعلام کرد که یک مبلغ سلفی را که به جمع ‌آوری کمکهای مالی برای تروریستهای سوریه اقدام می‌کرد، بازداشت کرده است.

غول دارویی آمریکا وارد ایران شد

ایسنا: ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از ورود یک شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی به صنعت داروسازی ایران خبر داد و گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس شرکت بزرگ داروسازی MSD آمریکا در ایران امضا شده است.

رأی نهایی متهمان تا پایان سال

باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان ترور دادستان زابل گفت: تا پایان سال رأی نهایی در خصوص سه متهم اصلی این پرونده صادر می‌شود.

کشف بمب نزدیک کنسولگری ایران در پیشاور

باشگاه خبرنگاران: نیروهای پلیس پاکستان یک بمب را نزدیک ساختمان کنسولگری ایران در پیشاور کشف و خنثی کردند.

«کلید» آموزشی بود

باشگاه خبرنگاران: علی بخشی زاده مدیر شبکه 2 سیما با اشاره به آوردن کلیدی توسط عمو پورنگ در برنامه تصریح کرد: آن کلید هیچ موضوع سیاسی را مطرح نمی‌کرد و فقط جنبه آموزشی داشته است.

تذکر برای نام خیابان بهبودی

باشگاه خبرنگاران: در جلسه دیروز شورای شهر تهران، مجتبی شکوری عضو کمیسیون فرهنگی در تذکری با اشاره به پخش گزارش خیابان بهبودی از رسانه ملی اظهار داشت: پس از پخش این گزارش تماسهای مکرری از سوی شهروندان داشته ایم. وی ادامه داد: بهبودی، از نزدیکان رضاخان و محمدرضا پهلوی بوده است.

تهران بی صاحب است!

ایرنا: سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در نشست مقدماتی بررسی مسأله انتقال پایتخت در دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه تهران بی صاحب است، گفت: ظرفیت جغرافیایی شهر تهران لبریز شده و دیگر گنجایش افزایش جمعیت را به لحاظ آب و هوایی، آلایندگی و زیست محیطی ندارد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات اولیه، طرح انتقال پایتخت به احتمال زیاد متوقف و مسکوت باقی می ماند.

«کماندوهای سپر اسد»

فردا: بتازگی تصاویری از نیروهای ویژه با نام «کماندوهای سپر اسد» در اینترنت منتشر شده است . خبرها حاکی است که این کماندوها به مقابله با تروریست‌های تکفیری که در مناطقه مسکونی نفوذ کرده‌اند می‌پردازند.کماندوهای سپر اسد هم‌اکنون در شهر حلب سوریه حضور دارند.

برزیل دو روز بدون پلیس!

قدس آنلاین: پلیس فدرال برزیل برنامه اعتصاب دو روزه خود را در اعتراض به افزایش نیافتن دستمزدها طی 7 سال گذشته، اعلام کرد.

تیراندازی در شرق عربستان

فارس: بر اثر تیراندازی به یک مرکز پلیس در منطقه العوامیه واقع در شرق عربستان سعودی 3 نیروی پلیس زخمی شدند.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...