نسخه چاپی

زمان آزادسازی سهام عدالت

رئیس اتحادیه كشوری سهام عدالت با اشاره به اینكه فراخوان دعوتنامه سهام عدالت كارگران فصلی و ساختمانی در مرحله صدور است گفت:احتمالاً‌ در نیمه دوم سال آینده شرایط برای آزاد سازی سهام عدالت آماده می‌شود.

به گزارش نما، داریوش پاک بین درباره فراخون دعوتنامه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در مرحله صدور گفت: آن دسته از کارگران فصلی و ساختمانی که در گذشته با مراجعه به سایت ثبت نام و فرم پر کرده‌اند برای آنها فراخوان صادر و می‌توانند سهام خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در این میان هستند افرادی که در تهران حضور نیافته‌اند در مجموع تعداد این کارگران حدود ۲میلیون و ۸۵۰هزار خانوار است که حدود ۸میلیون نفر در کل کشور هستند.

پاک بین در پاسخ به اینکه تکلیف آن دسته از افرادی که از دریافت سهام عدالت بازمانده‌اند چیست افزود: در مراحل تکمیلی که سازمان خصوصی سازی اعلام ‌می‌کند افراد جامانده می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به دریافت سهام اقدام کنند. تعدادی از افراد مانند رانندگان حمل و نقل عمومی و وانت بار،ملوانان و تعدادی از افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند از لیست دریافت جا مانده‌اند که می توانند در سال آینده اقدام کنند.

رئیس اتحادیه کشوری سهام عدالت درباره آزاد سازی سهام عدالت گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت خلاف قانون است.این کار خلاف اهداف تعیین شده برای سهام عدالت در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ است.

پاک‌بین با بیان اینکه در صورت آزاد سازی سهام عدالت تنها ۱۳.۵ درصد از کل سهام عدالت برای خرید و فروش عرضه می‌شود گفت: این به منظور این است که پس از آزاد سازی مردم تمام سهام خود را نفروشند چرا که در راستای قانون اصل ۴۴ واگذاری سهام با هدف ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ سهامداری بین مردم است. راه اندازی صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت دارای ایرادات حقوقی و نیازمند تغییر قانون بود و در روند تصویب لایحه بودجه ۹۳ هم تشکیل این صندوق‌ها با نظر مجلس منتفی شد.

پاک‌بین با اشاره به ایجاد صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: سهمی که در صندوق‌ها وجود دارد باید بورسی باشد و این در حالی است که هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های سهام عدالت وارد بورس نشده است.همچنین صندوق ها بر اساس NAV ‌ محاسبه می شوند در حالی که NAV ‌ شرکتهای غیر بورسی قابل محاسبه نیست. بنابراین باید سهام شرکتهای غیر بورسی در بورس پذیرش شده و کشف قیمت شود تا در ارزش گذاری صندوق مورد محاسبه قرار گیرند.

وی ادامه داد: درحال حاضر این مراحل در حال انجام شودو به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال آینده این کار انجام شود.دولت برنامه جدی برای آزادسازی سهام عدالت تا قبل عیدداشت ولی این تصمیم منوط به قانون است.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...