نسخه چاپی

همراهی‌ آلمان با رژیم صهیونیستی

عکس خبري -همراهي‌ آلمان با رژيم صهيونيستي

آنگلا مركل، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه در كنفرانس خبری مشترك با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل[رژیم صهیونیستی] گفت كه «آلمان ایران را تهدیدی بالقوه نه تنها برای اسرائیل، بلكه برای كشورهای اروپایی می‌داند».

گروه ترجمه - خبرگزاری رویترز 26 فوریه 2014 (7 اسفند) در مقاله‌ای به دیدار صدراعظم آلمان از اراضی اشغالی و سیاست‌های مشترک آلمان و رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخت و نوشت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل[رژیم صهیونیستی] گفت که «آلمان ایران را تهدیدی بالقوه نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای کشورهای اروپایی می‌داند». آلمان مهم‌ترین متحد اسرائیل در اروپاست. دولت نتانیاهو نگران از دست دادن حمایت اروپا در گفت‌وگوهای صلح با فلسطینی‌هاست. در واقع، دیدگاه‌های مرکل در مورد مسائل خاورمیانه نشان‌دهنده دیدگاه مسلط در اروپا در مورد این منطقه است.

در ادامه مقاله آمده است: صدراعظم آلمان به همراه کابینه خود از اسرائیل به منظور گرامی‌داشت حدود پنجاه سال روابط دوجانبه با اسرائیل دیدار کرد. خانم مرکل در مورد پتانسیل ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای گفت که «آلمان گفت‌وگوهای بین‌المللی با ایران را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای دنبال خواهد کرد». نتانیاهو که ظاهراً تنها کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است، تأیید کرد که قدرت‌های جهانی در مورد احتمال ادامه سطحی از غنی‌سازی در ایران به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه نهایی گفت‌وگو کرده‌اند. نتانیاهو گفت:‌ «تصور می‌کنم این اشتباه است... تمام رهبرانی که من با آن‌ها در مورد خاورمیانه صحبت کرده‌ام، با آن موضع‌گیری موافق هستند؛ چه این موضوع را علنی اعلام کنند و چه غیرعلنی. چرا؟ زیرا اگر ایران واقعاً خواهان انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است، به غنی‌سازی نیاز نخواهد داشت. آن‌ها به سانتریفیوژ نیاز ندارند».

در پایان مقاله آمده است: خانم مرکل تشریح کرد که «مشخص است که در اینجا در مورد این گفت‌وگوها و انجام آن اختلاف‌نظر وجود دارد. ما در مسیر توافق در مورد غنی‌سازی در سطح پایین گام برمی‌داریم، اما غنی‌سازی صورت می‌گیرد و معتقدم می‌توانیم موفق شویم... نتانیاهو و مرکل علیه درخواست‌ها در اروپا به‌منظور تحریم کالاهای اسرائیلی در حمایت از فلسطینی‌ها سخن گفتند و متذکر شدند چنین اقداماتی مانع ایجاد صلح است. سازمان ملل و اتحادیه اروپا این شهرک‌ها را غیرقانونی می‌دانند که البته مرکل در اسرائیل این شهرک‌ها را غیرقانونی نخواند.


تحلیل‌:
سفر خانم مرکل با عصا به سرزمین‌های اشغالی که مورد تحقیر و تمسخر حتی رسانه‌های غربی هم قرار گرفت، نشان از سرسپردگی و عدم استقلال کشورهای غربی در تصمیم‌گیری‌های‌شان در مسائل مهم جهانی از جمله مذاکرات هسته‌ای دارد و همین موضوع است که چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 را مبهم کرده است. با وجود اعتقاد به عدم اعتماد به طرف غربی و به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، اما باز هم آن را پیگیری و رصد می‌کنیم و منتظر آینده می‌مانیم.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...