نسخه چاپی

نوباوه:

آشنا از حداقل روابط و مقررات دولتی بی‌اطلاع است

عکس خبري -آشنا از حداقل روابط و مقررات دولتي بي‌اطلاع است

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: متاسفانه آقای حسام الدین آشنا از حداقل اطلاعات درخصوص عملكرد صددرصد موفق شورای نظارت در تحلیل محتوا و اجرا در عملكرد سازمان صداوسیما كه طی ده‌ها مجلد كارشناسی منتشر شده بی‌اطلاع است و آن را نادیده گرفته است.

به گزارش نما ، دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: متاسفانه آقای حسام الدین آشنا از حداقل اطلاعات درخصوص عملکرد صددرصد موفق شورای نظارت در تحلیل محتوا و اجرا در عملکرد سازمان صداوسیما که طی ده‌ها مجلد کارشناسی منتشر شده بی‌اطلاع است و آن را نادیده گرفته است.
بیژن نوباوه عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: اعضای این شورا نسبت به اظهارات دکتر آشنا، طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعتراض خود را اعلام خواهند کرد.
نماینده تهران تأکید کرد: اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا درخصوص عملکرد شورای نظارت نشان می‌دهد که ایشان از حداقل روابط و مقررات دولتی بی‌اطلاع است چون نظراتشان به نوعی زیر سوال بردن دولت که اعضایی در این شورا دارد، محسوب می‌شود.وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد اعتراض غیرمسئولانه مشاور رئیس‌جمهور به دلیل عدم تحقق برخی از مطالبات وی از شورای نظارت صورت گرفته و این شورا چنین اظهاراتی را نظرات رسمی دولت تلقی نمی‌کند.
نوباوه افزود: اظهارات حسام‌الدین‌ آشنا در مورد شورای نظارت، مانند نظرات ایشان درخصوص آقای سریع‌القلم و مشاور رئیس‌جمهور نبودن ایشان است. نماینده تهران از حسام‌الدین آشنا خواست ضمن عذرخواهی از این شورا نسبت به اظهارات غیرمسئولانه، دقت بیشتری داشته باشد و مطالعه کافی را در مورد اظهار نظرات خود به خرج دهد. دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما افزود: اگر این شورا که در بالاترین سطح اجرایی و با حضور اعضایی از قوه مقننه، قضاییه و مجریه برگزار می‌شود صرفا گعده‌ای بیهوده است چرا ایشان دائما اصرار دارد که مشروح مذاکرات شورای نظارت در اختیار وی قرار گیرد تا بتواند از آن در جهت اهداف خود استفاده کند.وی در پایان تأکید کرد: بهترین روش برای برخورد با اظهارات غیرمسئولانه و غیر واقعی آقای آشنا شکایت شورا به آقای رئیس‌جمهور و جایگزینی فردی در مقام ایشان با اعتقاد به جایگاه قانونی شورای نظارت است.
این سخنان آقای نوباوه در اعتراض به انتقاد تند مشاور فرهنگی رئیس جمهور از شورای نظارت بر صدا و سیما صورت گرفت که پیش از این گفته بود: پس از سفر موفقیت آمیز رییس جمهور به اجلاس داووس که منجر به گشایش در فضای اقتصادی کشور شد، یک جریان خاص تصمیم به حاشیه سازی و تخریب این سفر گرفت و سایتی مامور و معذور در این راستا مطلبی منتشر کرد که در آن پیرامون پوشش یکی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه روابط بین الملل که در این اجلاس شرکت کرده بود، جنجال ایجاد کرد.
وی با تجلیل از دکتر سریع القلم گفت: بسیاری از اساتید و کارشناسان خبره کشور در حوزه روابط بین الملل افتخار شاگردی ایشان را داشته اند و طی ده سال گذشته، ایشان به عنوان شخصیت حقیقی و علمی خود همواره به اجلاس داووس دعوت می شده است و در آنجا با زبان بین المللی جهان پسند از منافع ملی کشور دفاع می کرده و در سفر امسال نیز ایشان نه جزو همراهان رئیس جمهور بوده و نه در اقامتگاه رئیس جمهور حضور داشته و همانند سالهای قبل، خود به عنوان یک چهره علمی در این اجلاس شرکت کرده است.
مشاور رییس جمهور افزود: این مطلب سایت مامور و معذور، به عنوان یک مطلب تولیدی از صداسیما پخش شد و وقتی در پاسخ آن به صورت یک نامه رسمی بیان شد که مطابق پروتکل رسمی، دادن عناوین به منصوبان رییس جمهور، تنها از طریق سایت رسمی رییس جمهور مجاز است، صداوسیما پس از یک هفته با تکرار برنامه قبل خود، بازهم روایت سایت مامور معذور را به عنوان پاسخ دولت پخش کرد.
آشنا ادامه داد: از نگاه مدیریت سازمان صداوسیما، این سازمان حق نظارت برهمه جهان، همه جامعه و همه قوای رسمی کشور را دارد، اما هیچ کس حق ندارد بر عملکرد این سازمان نظارت کند و شورای نظارت بر صداوسیما نیزجنبه تشریفاتی دارد.
دکتر آشنا ادامه داد: از نگاه رییس سازمان صداوسیما شواری نظارت براین سازمان جلسه ای تشریفاتی است که هر دو هفته یکبار برای گپ زدن تشکیل می شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس جمهور است!

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...