نسخه چاپی

شكایت شورای امنیت از نبویان و واكنش وی

استاد دانشگاه تهران با بیان اینكه ما به توافق‌نامه ژنو نقد داریم و آنرا منصفانه مطرح كرده و خواهیم كرد، گفت: بهتر است آقایان پاسخ علمی بدهند.

به گزارش نما ؛ حجت‌الاسلام سید محمود نبویان استاد دانشگاه تهران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر شکایت شورای عالی امنیت از خود به اتهام ایراد سخنانی خلاف امنیت ملی، هدف از این شکایت را خفه کردن صدای هرگونه مخالفتی از درون دانست و گفت: من مفصل در مورد توافقنامه ژنو صحبت کرده‌ام و در این میان به اندازه 2 دقیقه هم گفته‌ام که ما از موضع قدرت پای میز مذاکرات رفته‌ایم نه از روی ضعف، اما متأسفانه بعضی اصرار دارند عنوان کنند مذاکره ما از موضع ضعف بوده است.

وی افزود:‌ آیا ایستادگی و حمایت ما از دولت سوریه در برابر تکفیری‌ها که به معنی شکست جبهه گسترده آمریکا و ارتجاع عرب می‌باشد نشانه قدرت ما نیست؟ ایستادگی حزب‌الله در لبنان و بقای دولت قانونی سوریه اوج قدرت ما را نمی‌ رساند؟

نبویان با طرح سؤالاتی به بیان مصادیق واقعی نقض امنیت ملی پرداخت و گفت: من از شورای عالی امنیت ملی سؤال دارم آیا این که آقای روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که خزانه ما خالی است، خلاف امنیت ملی نیست؟

وی ادامه داد: این که آقای ظریف در دانشگاه تهران گفت آمریکا می‌تواند با یک بمب، سیستم دفاعی ما را از بین ببرد، خلاف امنیت ملی نیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه‌های اخیر موضع‌گیری‌های غیر قاطع دستگاه سیاست خارجی ما سبب شد که آمریکایی‌ها مرتب به غرور ملی ما جسارت کنند، این خلاف امنیت ملی نیست؟

وی اظهار کرد: اینکه دولت، وزرای فتنه‌گر را به مجلس معرفی کرد، آیان این خلاف امنیت ملی نیست؟ آقای میلی‌منفرد که در ماجرای فتنه 88 دستگیر شد، الان معاون آموزشی وزارت علوم است، یا آقای توفیقی که پس از انتخابات سال 88 گفت نظام رأی 24 میلیونی موسوی را 11 میلیون اعلام کرده است، این‌ها خلاف امنیت ملی نبود؟

نبویان با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه و پرسش بی‌پاسخ این کمیسیون از او اشاره کرد و گفت: اینکه آقای ظریف در مقابل رژیم صهیونیستی نرمش نشان می‌دهد و مسئله قدس را به یک مسئله فلسطینی تقلیل می‌دهد و او می‌گوید که خود فلسطینی‌ها باید مسئله کشورشان را حل کنند، خلاف امنیت ملی نیست؟

وی کاهش بودجه دفاعی کشور در بودجه سال 93 را یادآور شد و تصریح کرد:‌ تضعیف بودجه دفاعی کشور که به بنیان دفاعی ما ضربه وارد می‌کند، خلاف امنیت ملی نیست؟

استاد دانشگاه تهران به سخنان تحریک‌آمیز مشاور رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که خودِ شورای عالی امنیت ملی بانی برگزاری آن بود، اشاره کرد و گفت: آیا تحریک قومیت‌ها خلاف امنیت ملی نیست؟

نبویان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: آیا انتشار تصویر فردی که با وهابیت، ارتباط تنگاتنگ دارد در صفحه اول یک روزنامه دولتی خلاف امنیت ملی نیست؟

وی صدور مجوز برای نمایش فیلم‌های حامی فتنه در جشنواره فیلم فجر امسال را یادآور شد و گفت: پخش فیلم‌های حامی فتنه سال 88 در اکران عمومی جشنواره امسال، خلاف امنیت ملی نیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آیا تحقیر و ذلیل کردن مردم در صف توزیع کالا خلاف امنیت ملی نیست؟

وی از افزایش محسوس میزان توهین‌های مقامات آمریکایی به ملت ایران در ماه‌های اخیر سخن گفت و اظهار کرد:‌ آیا تحقیر و توهین‌های مکرر جان کری و دیگر مقامات کاخ سفید به مردم کشورمان که نتیجه رویکرد جدید مقامات سیاست خارجی کشورمان است، خلاف امنیت ملی نیست؟

نبویان در ادامه گفت:‌ اینکه نشریات منتقدی مانند 9 دی و وطن‌امروز به‌خاطر انتقاد از دولت، تذکر می‌گیرند و نشریه منتقد دیگری تعطیل می‌شود، خلاف امنیت ملی نیست؟ اینکه هر کس که در نقد دولت مطلب بنویسد، سعی در خفه کردن او دارند، خلاف امنیت ملی نیست؟

وی تأکید کرد:‌ البته این برخوردها برای من جای تعجب نیست، چراکه در دوره دوم خرداد هم مشابه همین برخوردها را می‌دیدیم که چگونه مخالفان را سرکوب می‌کردند.

استاد دانشگاه تهران با توصیه به شورای عالی امنیت ملی برای تجدید نظر در رویه تعامل خود با مخالفان و منتقدان گفت: من از آقایان ظریف،‌ عراقچی و تخت‌روانچی می‌پرسم به چه حقی با آمریکا مذاکره مخفی انجام دادید؟

وی در پایان با یادآوری اینکه چندبار از آن‌ها خواسته‌ام که انتقادات ما را به صورت علمی پاسخ گویند، تصریح کرد:‌ ما در هر صورت به وظیفه خود در نقد منصفانه، عمل خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...