نسخه چاپی

جان كری:

هرگونه دخالت نظامی در اوكراین "اشتباهی فاجعه‌آمیز" خواهد بود

وزیر خارجه آمریكا ضمن هشدار درباره دخالت نظامی روسیه در اوكراین اعلام كرد كه هرگونه دخالت نظامی روسیه در اوكراین، "اشتباه فاجعه آمیز" خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از شبکه اسکای نیوز، "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه نسبت به دخالت نظامی روسیه در اوکراین هشدار داد و گفت: اگر روسیه هرگونه دخالت نظامی در اوکراین انجام دهد، "اشتباه فاجعه آمیز" را مرتکب می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز در اقدامی غیرمنتظره دستور یک مانور نظامی را داد تا آمادگی نیروهای رزمی نیروهای مسلح در سرتاسر غرب این کشور آزمایش شود.

این دستور پوتین در حالی صادر می‌شود که روسیه در مرزهای غربی خود به دلیل سقوط دولت طرفدار این کشور در اوکراین با چالش مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد که بنابر دستور ریاست جمهوری روسیه فدرال، "نیروهای نظامی منطقه غرب" از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (به وقت محلی) به حالت آماده باش در می آیند.

پوتین پیش از این نیز چندین بار چنین فرمان‌های غیرمنتظره‌ای برای انجام رزمایش های نظامی در بخش های مختلف این کشور از زمان بازگشت به قدرت در سال ۲۰۱۲ داده است. وی معتقداست که نیروهای نظامی همواره باید در حالت آماده باش قرار بگیرند.

منابع خبری اوکراین نیز گزارش دادند که ۱۵۰ هزار نظامی روسی در مانوری که در مرزهای روسیه و اوکراین برگزار می شود، شرکت می کنند.

بر اساس این گزارش، از صدها هواپیما و تجهزات دریایی نیز در این مانور استفاده می شود.

پیش از این نیز "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید به اوکراینی هایی که خواستار تغییر در کشورشان هستند، توجه داشته باشد.

جان کری هشدار داد که مسکو باید در تصمیمات خود در قبال تحولات اوکراین، "خیلی مراقب" باشد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال درگیری و کشمکش با مسکو بر سر بحران اوکراین نیست، گفت: آمریکا و واشنگتن نمی‌خواهند به دلیل آنچه که در اوکراین رخ می دهد، وارد "جنگ سرد" شوند.

۱۳۹۲/۱۲/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...