نسخه چاپی

دانشگاه احمدی‌ نژاد دوباره خبرساز شد

دعوا میان دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان متعلق به محمود احمدی نژاد با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت حسن روحانی بر سر جذب دانشجو از سوی این دانشگاه بالا گرفته و كار را به جایی رسانده است كه آنها هر روز علیه یكدیگر بیانیه می دهند یا اظهارنظر می كنند.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین: دعوا میان دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان متعلق به محمود احمدی نژاد با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت حسن روحانی بر سر جذب دانشجو از سوی این دانشگاه بالا گرفته و کار را به جایی رسانده است که آنها هر روز علیه یکدیگر بیانیه می دهند یا اظهارنظر می کنند.

دانشگاه ایرانیان در سال 1390 با دریافت موافقت اصولی از شورای گسترش آموزش عالی و به عنوان یک دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی با مرکزیت تهران مجوز فعالیت دریافت کرد و محمود احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و سید حسن موسوی اعضای هیات موسس آن معرفی شدند.

با وجود این، دانشگاه ایرانیان عملا در سال جاری یعنی با پایان گرفتن دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و بازگشت دوباره او به عرصه آموزش فعالیت جدی خود را آغاز کرده است. این در شرایطی است که مسئولان دولت کنونی که پیش از این مانع اختصاص کمک 16 میلیارد تومانی به این دانشگاه شده و احمدی نژاد را وادار به بازگرداندن این مبلغ به صندوق دولت کرده بودند، حالا اصرار دارند که دانشگاه یادشده از مجوزهای لازم برای جذب دانشجو برخوردار نیست.

وزارت علوم روز دوشنبه گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که که دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد و این موسسه نمی تواند اقدام به جذب دانشجو کند.

در مقابل، دانشگاه ایرانیان با صدور بیانیه ای ضمن غیر قانونی خواندن نظر وزارت علوم گفت که این دانشگاه همچنان به جذب دانشجو ادامه خواهد داد.

در اطلاعیه این دانشگاه که امروز انتشار یافت، آمده است: «به اطلاع کلیه علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می رساند دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان کلیه مستندات و مجوزهای قانونی لازم را طبق مدارکی که از طریق وبگاه دانشگاه منتشر نموده، از مراجع مربوطه دریافت کرده است. علاوه براین مکان در نظر گرفته شده برای برگزاری دوره ها، اسامی اساتید و اعضای هیات علمی و نیز برنامه های آموزشی رشته های تحصیلی را منطبق با برنامه آموزشی رسمی و مصوب کشور بصورت مکتوب به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری ارائه نموده است.

لذا اظهارات تکراری وخلاف واقع یکی از مدیران کل معاونت آموزشی وزارت علوم فاقد مبنای قانونی واحتمالا براساس ملاحظات دیگری صورت گرفته که برما پوشیده است. همچنین پیش ثبت نام از متقاضیان در رشته های مختلف کاملا قانونی و حق مسلم و خدشه ناپذیر این دانشگاه بوده که تا موعد مقرر و اعلام شده ادامه خواهد یافت. بدیهی است پس از انجام این مرحله نحوه برگزاری آزمون ورودی وثبت نام قطعی وزمان آغاز دوره های آموزشی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

واکنش دوباره وزارت علوم

از سوی دیگر، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز بار دیگر تاکید کرد: دانشگاه ایرانیان هیچ مجوزی از دفتر موسسات غیر انتفاعی این وزارتخانه برای جذب دانشجو ندارد از این رو نمی تواند فعالیت کند.

سید حسین حسینی افزود: دانشگاه ایرانیان برای جذب دانشجو باید از دفتر موسسات غیر دولتی این وزارتخانه مجوز رسمی دریافت کند که تا کنون چنین مجوزی برای دانشگاه ایرانیان صادر نشده است.

وی افزود: دانشگاه ایرانیان اقدام خود برای جذب دانشجو را پیش ثبت نام اعلام می کند در حالی که اصلا موضوعی تحت عنوان پیش ثبت نام در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اظهار کرد: پذیرش دانشجو باید از مجرای قانونی انجام شود، با این حال موضوعی که در دانشگاه ایرانیان مطرح می شود کاملا خلاف واقعیت و مقررات کشور است.

حسینی مدعی شد که وزارت علوم نگاه سیاسی به دانشگاه ایرانیان ندارد.

وی گفت: ما از دانشگاه ایرانیان می خواهیم که برای ادامه فعالیت خود از دفتر موسسات غیر انتفاعی وزارت علوم مجوزهای رسمی را دریافت کند.

وی افزود: ما توقع داریم این دانشگاه قانونی عمل کند اما اکنون این دانشگاه خلاف مقررات جاری عمل می کند.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ایرانیان علاوه بر داشتن ایرادهای قانونی برای جذب دانشجو از نظر هیات علمی نیز دارای مشکل بوده و هیات علمی قابل قبولی را معرفی نکرده است.

به گفته وی، این دانشگاه هیات علمی ندارد و کسانی را که برای هیات علمی به ما معرفی کرده است عضو هیات علمی دیگر دانشگاه های کشور هستند.

۱۳۹۲/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...