نسخه چاپی

انتخابات زودهنگام اسرائیل احتمال حمله به ایران را به حداقل می‌رساند

عکس خبري -انتخابات زودهنگام اسرائيل احتمال حمله به ايران را به حداقل مي‌رساند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این كشور خبر داد، كه این انتخابات احتمال حمله به ایران از سوی این رژیم را به حداقل می‌رساند.

به گزارش فارس روزنامه آمریکایی "کریستین‌ساینس‌مانیتور" در مقاله‌ای به تحلیل دلایل برگزاری انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی و تاثیرات آن برای ایران و آمریکا پرداخت.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه برای اولین‌بار به احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این رژیم اشاره کرد و عنوان کرد که احتمال دارد انتخابات این رژیم از سال آینده به امسال منتقل شود.

تحلیلگران سیاسی عنوان می‌کنند که برگزاری انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی موجب می‌شود تا احتمال اینکه نتانیاهو دستور شروع جنگ پیش‌دستانه با ایران را صادر کند به شدت کاهش یابد چراکه جنگ با ایران جرقه‌ای است بر شروع آتش یک جنگ منطقه‌ای که می‌تواند محبوبیت وی را به شدت کاهش دهد.

"اویو بوشینسکی" مشاور سابق بنیامین نتانیاهو که معتقد است انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد، در این‌باره می‌گوید: نتانیاهو می‌داند که اکنون که رقبایش برای انتخابات آماده نیستند، زمان خوبی برای انتخابات است. حالا او چرا باید با حمله به ایران متحمل یک ریسک شود؟ اگر در این حمله شکست بخورد چه؟

یکی از دلایل دیگری که نتانیاهو احتمالا با انتخابات زودهنگام موافقت می‌کند این است که در صورت انتخاب مجدد اوباما به عنوان ریاست جمهوری، وی ممکن است تحت فشار آمریکا مجبور به امتیازدهی به فلسطینیان شود و همین امر به محبوبیت او ضربه خواهد زد.

تنها دو روز پس از آنکه "دیسکین" رئیس پیشین سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو در زمینه تهدیداتش علیه ایران به شدت انتقاد کرد، نتانیاهو احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را پیش کشید.

"داهیا شیندلین" کارشناس و وبلاگ‌نویس فعال در رژیم صهیونیستی در این رابطه عنوان می‌کند که تنها یک منتقد می‌تواند تصویر عمومی سیاست نتانیاهو در قبال ایران را تخریب کند، و تنها کسانی که می‌توانند این کار را به صورتی معتبر انجام دهند، مقامات امنیتی رسمی رژیم هستند.

نتانیاهو از طرفی می‌داند که برگزاری انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی به نفع او و حزبش خواهد بود، چراکه رقبای وی آمادگی برگزاری این انتخابات را ندارند و نتانیاهو به دنبال آن است تا از این ناآمادگی بهره برده و بر قدرت باقی بماند.

۱۳۹۱/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...