نسخه چاپی

متقاضیان كنكور 93 چند نفرند؟

مرحله دوم ثبت‌نام آزمون سراسری سال 93 در حالی تا 14 اسفندماه ادامه دارد كه تا رسیدن تعداد ثبت‌نامی‌ها به مرز یك میلیون نفر راه زیادی باقی نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مرحله دوم ثبت‌نام آزمون سراسری سال 93 در حالی تا 14 اسفندماه ادامه دارد که تا رسیدن تعداد ثبت‌نامی‌ها به مرز یک میلیون نفر راه زیادی باقی نیست.

در شرایطی که به گفته مسئولان، جمعیت جوان کشور و به تبع آن متقاضیان ورود به دوره کارشناسی رو به کاهش است، اما آمار ارائه شده توسط سازمان سنجش نشان می‌دهد که تعداد ثبت‌نامی‌ها تفاوت زیادی با متقاضیان سال گذشته نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، مرحله نخست ثبت‌نام از داوطلبان کنکور 93 از 16 تا 29 آذر ماه سال جاری انجام شد و طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، 897 هزار و 955 نفر، داوطلب شرکت در کنکور سال آینده شدند که از این تعداد 542 هزار و 351 نفر معادل 60/38درصد داوطلبان زن و 355 هزار و 604 نفر، معادل 39/62درصد داوطلبان مرد بوده‌اند.

اما ثبت‌نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 93 در همین مرحله خلاصه نشد و سازمان سنجش برای جاماندگان ثبت‌نام مرحله جدیدی از ثبت‌نام را در نظر گرفت.

دور جدید ثبت‌نام از داوطلبان کنکور 93 از سوم اسفندماه آغاز شد و تا 14 همین ماه نیز ادامه دارد و گویی تعداد زیادی از متقاضیان از ثبت‌نام اولیه جامانده بودند.

سازمان سنجش تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده در این مرحله را تا ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه هفتم اسفندماه 95 هزار و 305 نفر عنوان کرد که مجموع داوطلبان مرحله نخست و مرحله دوم این ثبت‌نام تاکنون 993 هزار و 260 نفر رسیده است.

این در حالی است که تعداد کل ثبت‌نام کنندگان آزمون سراسری سال گذشته، یک میلیون و 83 هزار و 571 نفر بود، بنابراین با توجه به اینکه هنوز فرصتی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام در این آزمون باقیست، به نظر می‌رسد تعداد داوطلبان باز هم از مرز یک میلیون نفر خواهد گذشت و تفاوت چندانی با متقاضیان سال گذشته نخواهد داشت.

۱۳۹۲/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...