نسخه چاپی

بیانیه داعش خطاب به مسیحیان سوریه

گروه تروریستی داعش كه اخیرا بر شهر الرقه سوریه مسلط شده، به مسیحیان ساكن این شهر اعلام كرده است كه در صورت عدم پرداخت جزیه به شبه نظامیان این گروه تروریستی، با آنها مانند "دشمن" برخورد می شود.

به گزارش نما به نقل از ابنا، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ـ داعش ـ که در روزهای اخیر توانسته با توسل به جنایات ضد بشری خود، بر شهر الرقه سوریه مسلط شود، در اعلامیه ای که در دوازده بند تهیه شده، به مسیحیان ساکن این شهر اعلام کرده است که در صورتی با آنها کاری ندارند که اولا می بایست اعمال دینی خود را در چند مکان محدود که سران این گروه تروریستی تعیین می کنند، انجام دهند و ثانیا جزیه بدهند.

در این بیانیه که شبکه تلویزیونی العربیه آن را نقل کرده، آمده است که اگر هر مسیحی تنها یکی از بندهای این دستور العمل را انجام ندهد، با او مانند "دشمن" رفتار شده و کشته می شود.

همچنین از دیگر مفاد این بیانیه، اجبار مسیحیان متمول به پرداخت ماهانه سیزده گرم طلای خالص و نصف این مقدار از سوی مسیحیان طبقه متوسط و ربع این مبلغ نیز از سوی مسیحیان فقیر به گروه تروریستی داعش تحت عنوان "جزیه" است.

ضمن اینکه مسیحیان حق هیچ گونه برگزاری مراسم خارج از کلیسا و یا استفاده از نماد صلیب در پوشش خود را ندارند.

مسیحیان الرقه در حدود سیصدهزار نفر تخمین زده می شوند که گفته می شود تروریست های داعش آنها را از بازسازی کلیسا و دیرهای ویران شده‌شان منع کرده است.

جزیه در فقه اسلامی به هزینه ای که از سوی دولت اسلامی از غیر مسلمانان گرفته می شود تا تحت پوشش خدمات دولت اسلامی قرار گیرند، گفته می شود.

۱۳۹۲/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...