نسخه چاپی

آیت الله جنتی:

فتنه فعلاً اولویت نیست، حزب‌اللهی‌ها را دریابیم

امروز مسأله فتنه اولویت اصلی نیست، نه اینكه اهمیتش را از دست داده باشد بلكه فعلاً مسأله مهم نیست.

به گزارش نما دبیر شورای نگهبان گفت: امروز مسأله فتنه اولویت اصلی نیست، نه اینکه اهمیتش را از دست داده باشد بلکه فعلاً مسأله مهم نیست و مهم این است که بفهمیم حزب‌الله و جوانان حزب‌اللهی را چه خطرهایی تهدید می‌کند.

آیت‌الله احمد جنتی در دومین روز اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در شیراز، گفت: امروز مسأله مهم این است که بفهمیم چه عده‌ای می‌خواهند حزب‌الله، جوانان حزب‌اللهی و آنانی را که شهید و جانباز دادند حذف کنند. اینها نباید کارشان به یأس کشیده شود.

وی با بیان اینکه "انقلاب روی دوش جوانان حزب‌اللهی ایجاد شد، ادامه پیدا کرد و ادامه خواهد یافت"، تاکید کرد: اگر اینها حذف شوند، چیزی برای انقلاب و نظام نمی‌ماند و این منتهای آرزوی آمریکاست. می‌خواهند آنها که جریان 22 بهمن و 9 دی را راه انداخته و ادامه می‌دهند، کنار بروند. اگر کنار بروند، کار دست چه کسانی می‌افتد؟ کسانی که به پول و قدرت می‌اندیشند و به آنچه نمی‌اندیشند، اسلام و خدا و قرآن است.

جنتی خاطرنشان کرد: 35 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمن را شکست داده‌ایم و شکست نخورده‌ایم، اما الان اهل علم باید ببینند در این کشور چه خبر است، چه دشمنانی داریم، چه نقشه‌هایی دارند و ما در قبال آنان چه وظایفی داریم. یک طلبه باید احساس وظیفه و مسئولیت کند، نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، باید به‌روز باشد و بداند چه می‌گذرد، این همه دشمن که ما را احاطه کرده و از هر طرف هجوم می‌آورند، چه قصدی دارند.

وی با بیان اینکه "مسئولان در هر مسئولیتی باید تلاش کنند"، گفت: تکفیری‌ها یک گوشه کار هستند؛ اینها تهدیدی برای ما و کشورهای اسلامی به‌شمار می‌روند. افتاده‌اند به جان اسلام و کوتاه نمی‌آیند، هر فسادی را جایز می‌دانند، اسم زنا را می‌گذارند صیغه جهادی و برخی آخوندهای از خدا بی‌خبر کارهای اینها را تأیید می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آمریکا در مسایل سیاسی بیکار ننشسته است و راجع به مسائل سیاسی ایران دارد می‌اندیشد، انرژی هسته‌ای یک بهانه است و اگر بتوانند، می‌خواهند نام امام را فراموش و شهدای اسلام را برای همیشه دفن کنند، زنده‌ها را دفن کنند، ‌تمام آثار و مظاهر اسلامی را از بین ببرند. برخی نمی‌فهمند، حتی برخی از کسانیکه در زمان امام بودند و نفس امام را درک کردند و امروز هم می‌بینند مقام معظم رهبری چطور هشدار می‌دهند، امروز غافل هستند و نمی‌فهمند یا خود را به نفمهی زده‌اند.

وی خطاب به طلاب علوم دینی تاکید کرد: شما در برابر تهاجم مسئول هستید، باید از دین و اسلام و خودتان دفاع کنید، عده‌ای یا نفهمیده‌اند یا خود را به نفهمی می‌زنند که آمریکا از اسلام سیلی خورده و دشمن اسلام است. اینها بیکار نمی‌نشینند و اگر قدرت پابرجا باشد، شاید عقب بنشینند و اگر نه، هر بلایی بخواهند بر سر ما می‌آوردند.

جنتی در ادامه گفت: آمریکا‌یی‌ها هرجا رفتند فساد کردند، ناموس مردم را در معرض فساد قرار دادند. اگر مسأله فتنه بوجود آمد، این نقشه آمریکا بوده. چطور نمی‌فهمند عده‌ای در این کشور؟ نفس امام به آنها خورده است و حرف‌های رهبری را شنیده‌اند ولی چرا متوجه نیستند که آنان از کجا هدایت می‌شوند؟ این اواخر هم آمدند صحبت کردند که اینها را باید آزاد کنند. چرا یک عده نمی‌فهمند یا می‌فهمند و پا روی فهم خود می‌گذارند و ‌اغراض سیاسی وادارشان می‌کند پا روی فهم خود بگذارند؟

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: ما که لیاقت علی(ع) را نداشته و نداریم، لیاقت امام(ره) هم که آنگونه که باید نداشتیم، ‌خدا به ما رهبری روشن روان داده، زمان‌شناس، لحظه‌شناس، شجاع، ایشان راهنمایی می‌کند، اینکه چه می‌شود، چه اقدامی می‌شود. زمانی مقام معظم رهبری سران سه قوه را برای مبارزه با فساد توصیه کردند که عمل نشد، الآن در موضوع مسائل اقتصاد مقاومتی منشور را صادر کرده‌اند و دستور هم داده‌اند و همه هم لبیک گفته‌اند و می‌گویند که این بسیار خوب است اما بعد باید ببینیم چه عملی انجام می‌شود، اگر می‌خواهیم بمانیم باید اقتصاد قوی داشته باشیم وگرنه گدای دست دیگران خواهیم شد و هرچه بخواهند بر سر ما می‌آورند.

وی با بیان اینکه "باید به دست کسانی که این رهبر را به‌عنوان واجب‌الاطاعه و نیز اسلام و انقلاب را در عمل قبول دارند، بوسه زد"، افزود: هر کار اصلاحی که در مملک می‌شود باید به دست اینها انجام شود. خیلی‌ها بودند که زمانی قدری انقلابی بودند اما وقتی دستشان به پول و منبع قدرت وصل شد همه چیز را یادشان رفت، اینها نمی‌توانند نظام و انقلاب را حفظ کنند.

جنتی با اشاره به اینکه "سدسازی، عمران و آبادی، انرژی هسته‌ای و هرچه دستاورد داشته‌ایم، توسط جوانان و افراد مومن و انقلابی و حزب‌اللهی انجام شده است"، تاکید کرد: امروز وظیفه طلاب و روحانیت داشتن این روحیه و شناسایی افراد حزب‌اللهی و دفاع از آنان است. راه رهبر و راه امام(ره) را باید شناخت. شما به‌عنوان طلبه وظیفه مافوق انسان معمولی دارد چراکه می‌خواهید سایر انسان‌ها را تهذیب و تربیت کنید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اجلاسیه‌های منطقه‌ای جامعه مدرسین را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما باید در مورد وظایف خودمان مطلع باشیم. حرکت روحانیت یک حرکت انبیایی است، پس باید ببینیم چه وظیفه‌ای در چه زمانی داریم. این رسالت بسیار سنگین است و اگر کوتاهی کنیم باید در محضر خداوند پاسخگو باشیم. آنچه خداوند بر عهده انبیا و اوصیا گذاشته، در زمان غیبت بر عهده اهل علم و روحانیت است. سال آینده ان‌شاءالله باید آثار و برکات این نشست را ببینیم و بررسی کنیم که چه بوده است.

۱۳۹۲/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...