نسخه چاپی

ویژگی كه "یوسف پیامبر" را جهانی كرد

عکس خبري -ويژگي که "يوسف پيامبر" را جهاني کرد

فیلم یوسف پیامبر كه به تازگی از شبكه آی فیلم در حال باز پخش است توانسته بینندگان قابل توجهی از سراسر دنیا را متوجه خود سازد .

صادق رخ فرد- اختصاصی نما -این سریال به کارگردانی فرج الله سلحشور کلید خورد و فیلم برداری آن بیش از هزار و صد روز به طول انجامید.فیلمی که به گفته ی رییس صداوسیما مخاطب بالای 85 درصد داشته و با میزان رضایتمندی بیش از 90 درصدی همراه بوده است.
سلحشور علت موفقیت این سریال را "قصه زیبای سریال، واقعی و مستند بودن داستان، عبرت آموزی داستان، محتوای غنی اسلامی، و جلوه های بصری" عنوان کرده و در حال حاضر نیز با توجه به کسب تجربه کارهای دینی و مذهبی به دنبال مقدمات ساخت فیلمی پیرامون زندگی حضرت موسی پیامبر میباشد.
یکی از محور های موفقیت این فیلم دقت در منابع و استناد به قرآن بوده است که در همین رابطه مقام معظم رهبری در خصوص سريال «يوسف پيامبر» می فرمایند: " سريالى ساخته شده كه تمام جهات شرعى و رعايتهاى گوناگون در آن ملاحظه شده. شرح حال يك پيغمبر هم هست. مبناى كار هم مبناى عفاف است، نه مبناى رائج در فيلمهاى دنيا؛ عشق و شهوت و اين چيزها. بعد هم اينجور با استقبال در همه‌ى دنياى اسلام - شايد بعضى از جاهاى دنياى غير اسلام - مواجه شده. "
برخی مشاوران مذهبی که در تیتراژ به آنها اشاره میکند افرادی هستند که هم در عالم دیانت زبان زد هستند و هم به عنوان چهره سیاسی شناخته میشوند .افرای مانند "عسگراولادی" و "پروش" که در همین سال جاری دعوت حق را لبیک گفتند.
مرحوم حبیب الله عسگراولادی یکی از موسسین حزب موتلفه اسلامی و از معتمدین امام و رهبری بود و در سپهر سیاست به خوش خلقی و خوش رویی معروف هست .همنشینی مدام با قرآن سبب شده بود بسیاری از آموزه های دینی خود را از آن کسب کند.مرحوم عسگراولادی مدت زیادی از دوران زندگی خود را به خاطر مبارزه با طاغوت در زندان سپری کرده و در همان ایام توانسته بود کل قران را ترجمه کند . همچنین در بیان تفسیر تبحر خاصی داشت و یکی از آثار بجا مانده ایشان تفسیر سوره یوسف(ع) میباشد.
همچنین مرحوم علی‌اکبر پرورش یکی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و کانون مبارزان انقلاب در اصفهان و وزیر آموزش و پرورش در دولت شهید باهنر بود که علاوه بر خدمات شایان توجه به انقلاب،‌ در حوزه علوم قرآنی نیز فعالیت‌های بسیاری داشت،‌ بسیاری از جوانان و نوجوانان نسل اول و دوم انقلاب از کلاس‌های درس نهج البلاغه و تفسیر قرآن او بهره‌‌مند شده‌اند.
این دو بزرگوار ثابت کردند که میشود سیاست و دیانت را به هم پیوند زد و با توجه به اصول زندگی کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...