نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

دولت باید برای بانوان خانه‌دار مستمری لحاظ كند

یك عضو شورای اسلامی شهر تهران بر این باور است كه اشتغال خانگی بانوان سرپرست خانوار می‌تواند بسیاری از مشكلات و آسیب‌های اجتماعی را كم كند و به ایجاد محیطی امن و درآمدی پایدار برای زنان سرپرست خانوار منجر خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رحمت‌الله حافظی در مورد اینکه اگر در مجلس و دولت موضوع مستمری زنان خانه‌دار پیگیری شود، شاهد اتفاقات خوبی هستیم، ادامه داد: اگر برای مادران بعد از زایمان، مستمری لحاظ شود تعداد قابل توجه شاغلین فعلی نیز کاهش می‌یابند. این در حالیست که وقتی مقرری لحاظ شود، بالتبع بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی در خصوص اشتغال زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست که در محیط‌های مختلف شاغل هستند و فعالیت دارند، تصریح کرد: می‌توانیم فعالیت‌های کاری این افراد را به سمتی ببریم که در منزل قابلیت انجام داشته و محصول کار را به اقتصاد کشور منتقل کنند. اگر به این سمت و سو حرکت کنیم، این حوزه تقویت می‌شود و آسیب‌های اجتماعی نیز کم شده و مشکلات این بانوان هم کاهش می‌یابد.

این عضو شورای شهر در خصوص اینکه اگر دولت حقوقی برای بانوان به عنوان مستمری در نظر بگیرد، می‌تواند در آینده مطالبه‌ای از این افراد داشته باشد، گفت: می‌توانیم در مدت 5 سال این موضوع را محقق کنیم و برای زنانی که بخشی از بار جامعه را به دوش می‌کشند، حقوقی دایمی در نظر گرفته می‌شود و این ارزش دارد، زیرا فرزندان این افراد برای اجتماع پرورش می‌یابند و از نظر فرهنگی اجتماعی، جامعه‌ای عاری از مشکلات را خواهیم داشت.

حافظی با اشاره به اینکه دولت تمهیداتی را فراهم کند که به بانوان خانه‌دار کمک‌ هزینه ماهانه پرداخت شود، افزود: اگر برای کسانی که شاغل هستند، کمک ‌هزینه در نظر گرفته شود، بسیاری از آنها حاضرند محیط کار را ترک کنند، زیرا اصلی‌ترین مسئولیت بانوان حضور در کانون خانواده است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره اینکه بانوان از نظر فرهنگی و اجتماعی نقش پررنگی را در جامعه ایفا می‌کنند، اشاره کرد: تربیت فرزندان و ایجاد محیطی مناسب می‌تواند آسیب‌پذیری اعضای خانواده را به حداقل برساند و اگر در خانواده‌ای محیط گرم خانوادگی از هم پاشیده شد، با مشکلات متعددی در جامعه روبه‌رو می‌شویم.

۱۳۹۲/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...